خانه و کاشانهرپورتاژ آگهیورزش

چگونه از استخر نگهداری کنیم؟ بایدها و نبایدهای مراقبت از استخر 

یکی از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی برای بسیاری از ما استخرها هستند که به خصوص در تابستان جای خوبی برای وقت‌گذارنی به شمار می‌روند. استخرها چه از نوع عمومی باشند و چه در منزل شما ساخته شوند، نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. مراقبت از استخر باعث می‌شوند که همیشه آب آن برای شناگران سالم باشد. برای نگهداری از استخر نکات مهمی وجود دارد که رعایت‌کردن آن‌ها عمر تجهیزات و کارایی استخر را تا مدت زیادی حفظ می‌کند. برای آشنایی با این نکات با فن تریکس همراه باشید.

۱. از سیستم فیلتراسیون به درستی استفاده کنید

یادتان باشد که سیستم فیلتراسیون استخر یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است. فیلتر استخر وظیفه تصفیه آب و جدا کردن ذرات و زباله‌های آن را بر عهده دارد. بنابراین بهتر است حداقل روزی ۸ ساعت این سیستم را روشن بگذارید تا آب به‌خوبی در تجهیزات استخر گردش کند و آلودگی‌ها از آن جدا شود. طوری سیستم گردش آب را انتخاب و تنظیم کنید که در یک روز کل آب استخر حداقل یک بار گردش کند.

۲. برای مراقبت از استخر به طور منظم PH آب استخر را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین موارد موثر روی سلامت آب استخر، PH آن است. برای استخرها باید تعادل PH را حفظ کنید تا هم فرصت رشد باکتری‌ها فراهم نشود و هم به تجهیزات استخر و شناگران آسیب نرسد. PH پایین، استخر را اسیدی و PH بالا، استخر را قلیایی می‌کند. یادتان باشد بهترین بازه برای PH استخر عددی بین ۷.۲ تا ۷.۶ است. بنابراین باید به‌طور منظم آب استخر را رصد کنید و PH آن را با کیت‌های مخصوص اندازه‌گیری کنید. سپس با کمک مواد شیمیایی مخصوص، آن را متعادل کنید.

۳. همیشه استخر را برس بکشید

اگر از جاروبرقی یا جاروی اتوماتیک استخر استفاده کنید، ممکن است برای برس‌کشیدن استخر تنبل شوید. اما باید بدانید که کشیدن برس در استخر در کنار جارو کردن آن باعث حفظ سلامتی و پاکیزگی آب استخر می‌شود. گوشه‌ها، دیواره‌های دور از چشم، پله‌ها، اطراف نردبان‌ها و شکاف‌ها ممکن است هنگام جارو کردن استخر نادیده گرفته شوند. بنابراین زمینه برای رشد جلبک‌ها و نیز رسوب آب مهیا می‌شود. بنابراین یک برنامه منظم برای برس کشیدن استخر داشته باشید.

۴. تجهیزات استخر را سرویس کنید

بدون شک برای شما هم خوشایند نیست که ناگهان پمپ استخرتان از کار بیفتد یا آب استخر سرد و کثیف شود. همه این مشکلات زمانی اتفاق می‌افتد که شما تجهیزات استخر را فراموش کنید. به‌طور معمول هیتر استخر و پمپ آن نیاز به مراقبت و سرویس منظمی دارند. همچنین سایر تجهیزات مانند فیلتر نیز باید هرازگاهی تمیز و سرویس شود. مراقبت و بررسی منظم تجهیزات استخر شما از صرف هزینه‌های ناگهانی و بسیار بالا ایمن می‌کند.

۵. از جاروی اتوماتیک برای مراقبت از استخر و رفع جلبک استفاده نکنید

همیشه می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است. پیشنهاد می‌کنیم با کمک مواد شیمیایی مخصوصی مانند کات کبود یا سولفات مس، استخر را در برابر رشد جلبک مقاوم کنید و بدرستی از استخر خود مراقبت کنید. اگر به هر دلیلی در اسنخر شما جلبک رشد کرد، با جاروی اتوماتیک آن را جارو نکنید. برای این کار بهتر است از جاروی دستی استخر و برس کمک بگیرید تا به‌طور کامل جلبک‌ها را از بدنه استخر جدا کنید. سپس با کمک گردش آب استخر و مواد شیمیایی، آن‌ها را از استخر خارج کنید. اگر استخر شما جلبک دارد، فیلتر را در حالت Waste بگذارید.

۶. در بکواش فیلتر تعادل را رعایت کنید

همان‌طور که می‌دانید فیلترها نقش حیاتی در تصفیه و تمیزی آب استخر دارند و یکی از تجهیزات ضروری استخر به شمار می‌روند. فیلترها بعد از مدتی از کثیفی‌ها و ذرات مختلف پر می‌شوند و به همین دلیل نیاز به بک‌واش دارند. این عملکرد با روش خاصی با کمک فشار آب ذرات را فیلتر خارج می‌کند. بنابراین هرازگاهی باید این کار را برای فیلتر استخر انجام دهید.
از طرفی توجه کنید که در بکواش فیلتر زیاده‌روی نکنید. این کار می‌تواند کارایی فیلتر شما را کاهش دهد و عمر آن را کم کند. بنابراین بهتر است برای اینکه نیاز فیلتر را برای بک واش یا شستشوی معکوس بدانید، به فشارسنج توجه کنید. بهتر است عدد فشارسنج فیلتر بین ۱۰ تا ۱۵ باشد.

نحوه و اصول نگهداری از استخرهای خانگی

۷. قبل از تعطیل کردن استخر مواد شیمیایی اضافه کنید

اگر استخر روباز دارید و زمستان‌ها از استخر خود استفاده نمی‌کنید، باید حتما قدم‌های بستن استخر را با دقت انجام دهید و از استخر خود بخوبی مراقبت کنید. یکی از مهم‌ترین کارها قبل از بستن استخر در زمستان، اضافه‌کردن مواد شیمیایی به استخر است. شما باید به استخر خود مواد شیمیایی مورد نیاز را اضافه کنید و روی استخر را با روکش مخصوص بپوشانید تا در این مدت آب استخر کثیف نشود و جلبک در آن رشد نکند.

۸. تعادل سختی کلسیم را رعایت کنید

اگر سختی کلسیم در آب زیاد شود، به‌مرور زمان باعث رسوب‌گرفتن استخر می‌شود. اگر نسبت به میزان کلسیم زیاد در استخر بی‌توجه باشید، ممکن است تجهیزات استخر شما به‌مرور آسیب ببینند. از طرفی میزان متعادل کلسیم در آب می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد و طول عمر بدنه استخر و فیلتر را افزایش می‌دهد. میزان استاندارد سختی کلسیم در آب استخر حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ ppm است.

۹. شوک دادن به استخر را برای مراقبت از استخر به درستی انجام دهید

مراقبت از استخر را باید بصورت اصولی انجام داد. وقتی که می‌خواهید غلظت کلر در آب را افزایش دهید یا به آب شوک بدهید، باید نکاتی را رعایت کنید تا به استخر، تجهیزات و شناگران آسیبی وارد نشود. برای این کار بهتر است شب‌ها به استخر شوک بدهید، زیرا کلر در طول روز به‌راحتی بخار می‌شود. همچنین بهتر است شوک استخر را از طریق اسکیمر آن انجام ندهید، زیرا این کار می‌تواند مشکلاتی را در تجهیزات استخر به دنبال داشته باشد.
فراموش نکنید که مواد شیمیایی برای شوک‌دادن به استخر را مستقیما درون استخر نریزید. این کار باعث می‌شود که تعادل به هم بریزد و توزیع یکسان انجام نشود، برای این کار بهتر است مواد شیمیایی مانند قرص کلر را ابتدا در آب محلول کرده و سپس به استخر اضافه کنید.

با مراجعه به مقاله >> در چه مکان هایی شنا کردن خطرناک و ممنوع می باشد << با مکان هایی که ممکن است برای شناگران خطرآفرین باشد آشنا شوید.

بهترین تجهیزات استخر در فیدارآدور

وقتی می‌خواهید استخر خود را راه‌اندازی کنید، بدون شک به تجهیزات مختلفی نیاز خواهید داشت. نوع این تجهیزات و کیفیت آن‌ها تاثیر مهمی در نتیجه نهایی خواهند داشت. بنابراین بهتر است به سراغ محصولات باکیفیت و معتبر بروید. تجهیزات استخر فیدار با کیفیت ساخت بالا و تضمین‌شده به شما ارائه می‌شود. فیدارآدور با ارائه انواع تجهیزات استخر جهت راه اندازی و نگهداری و مراقبت از استخر از برندهای مختلف همواره در تلاش است تا بتوانید با توجه به بودجه و سلیقه خود بهترین تجهیزات استخر را خریداری کرده و استخرتان را راه‌اندازی کنید. فقط کافی است تا با کارشناسان ما تماس بگیرید، مشاوره‌های لازم را دریافت کنید و سپس خرید تجهیزات استخر فیدار را انجام دهید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
fidarador.com




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا