تغذیه

چگونه شیرینی یا شکلات سیب زمینی درست کنیم؟

طرز تهیه شکلات سیب زمینی

سیب زمینی شیرین، شیرینی یا شکلات سیب زمینی، خوراکی خوشمزه است که طعم متفاوتی دارد. این شیرینی با رول کردن پوره ی سیب زمینی شیرین شده که با کره ی بادام زمینی پر شده است به دست می آید. میان وعده ای خوشمزه، آسان و ارزان قیمت بوده که به یک بار امتحان کردنش می ارزد.

مواد لازم:

1 عدد سیب زمینی متوسط
½ قاشق چایخوری وانیل
907 گرم شکر قنادی
½ پیمانه کره ی بادام زمینی

طرز تهیه:

1- آب را روی حرارت گذاشته، مقداری نمک در آن بریزید و اجازه دهید به جوش آید. زمانی که آب قل زد، سیب زمینی که از قبل کاملاً شسته و تمیز کرده اید را در آن بیندازید.

2- اجازه دهید 15 دقیقه سیب زمینی در آب بماند تا بپزد. دقت داشته باشید که ما در این جا به پوره ی سیب زمینی احتیاج داریم. پس هر چه سیب زمینی بیشتر پخته و نرم تر شود بهتر است. زمان پخت بسته به نوع سیب زمینی تغییر می کند، اما متوسط آن 15 دقیقه می باشد. سیب زمینی اگر زمان بیشتری را در آب باشد وارفته و مزه ی آب می گیرد.

3- بعد از این که سیب زمینی کاملاً آب پز شد، اجازه دهید خنک شده و پوست آن را بگیرید. سیب زمینی را تا جایی که امکان دارد کاملاً له کرده و پوره کنید. به طوری که هیچ تکه ی درشت و سفتی در آن نباشد.

4- سپس قبل از این که پوره سرد شود یعنی بلافاصله بعد از پوره کردن سیب زمینی، وانیل و نصف شکر قنادی را به آن اضافه کنید. شکر را باید تدریجی اضافه کرده و هم بزنید تا به طور کامل در سیب زمینی نفوذ کند. به جای وانیل از عصاره ی بادام و یا هر عصاره ی دیگری که مورد علاقه تان است نیز می توانید استفاده کنید.

5- بعد از این که مرحله ی اول هم زدن تمام شد، نصف دیگر شکر را نیز اضافه کرده و آن قدری مواد را هم زده و له کنید تا همه ی شکرها کاملاً در سیب زمینی مخلوط شوند. وقتی همه ی شکرها به سیب زمینی اضافه شوند بافت آن سفت و محکم می شود. هم زدن و له کردن را باید تا جایی ادامه دهید که خمیر، بافت یک دستی پیدا کرده و تقریباً نرم شود.

1 طرز تهیه شیرینی سیب زمینی

6- بعد از اتمام کار روی خمیر را با پلاستیک پوشانده و آن را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید. یخچال، خمیر را سفت کرده و بافت بهتری به آن می دهد.

7- بعد از گذشت یک ساعت، روی تخته ی برش یک لایه ی نازک شکر بپاشید. هر چه تخته بزرگ تر باشد بهتر است. ولی اگر تخته ی بزرگ در دسترستان نیست کاغذ یا پلاستیکی را روی سطح صافی پهن کنید.

2 طرز تهیه شیرینی سیب زمینی

8- خمیر را از یخچال در آورده و روی تخته بگذارید و با وردنه آن را به شکل مستطیل در آورید. ضخامت مستطیل نیز باید نیم سانتی متر باشد.

– اگر متوجه شدید که خمیر بسیار نرم و چسبناک است، مقداری پودر شکر به آن اضافه کنید تا سفت شود.

3 طرز تهیه شیرینی سیب زمینی

9- کره ی بادام زمینی را روی خمیر پهن کنید. بهتر است از کره های بادام زمینی معمولی و بدون طعم و شکر برای این کار استفاده کنید. چون خمیر شیرین بوده و از شکر به میزان زیادی استفاده کرده ایم.

4 طرز تهیه شیرینی سیب زمینی

10- خمیر را رول کنید. فقط در حین رول مواظب باشید که به خمیر فشار وارد نکنید که مواد آن بیرون بزند.

5 طرز تهیه شیرینی سیب زمینی

11- خمیر را در کاغذ یا پلاستیک پیچیده و آن را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال بگذارید. تا محکم شود و برش و سرو آن آسان باشد.

6 طرز تهیه شیرینی سیب زمینی

12- بعد از گذشت زمان گفته شده خمیر را از یخچال در آورده، برش بزنید و اجازه دهید به دمای محیط برسد. سپس نوش جان کنید. باقی مانده ی آن را در ظرفی گذاشته، روی آن سلفون بکشید و در یخچال نگهداری کنید.

شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با نوع دیگری از شیرینی خوشمزه آشنا شوید.

>>> روش پخت شیرینی کروسان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا