تغذیه

روش تهیه پیتزای نیمه آماده و یا آماده منجمد در منزل

طرز تهیه پیتزای نیمه آماده و یا آماده یخ زده در خانه

پیتزاهای آماده و نیمه آماده، امروزه جایگاه خاصی در وعده های غذایی اکثر خانواده ها پیدا کرده اند. این نوع از فست فودها برای مواقعی که زمان کمی برای آشپزی دارید گزینه ی بسیار خوبی هستند. همچنین به راحتی می توان آن ها را گرم کرده و در مدت زمانی کوتاه غذای بسیار خوشمزه ای را آماده کرد. فست فودی سالم که با دستان خودتان تهیه شده است. برای این کار کافی است چند نکته را دانسته و این پیتزاهای خوشمزه را تهیه کنید. سپس آن ها را در فریزر نگهداری کرده تا هر زمان که دلتان خواست آن را گرم و نوش جان کنید.

پس با ما همراه باشید تا دو ترفند بسیار ساده ی این کار را برایتان بگوییم.

1 تهیه پیتزای یخ زده خانگی

من به شخصه هر زمان که تصمیم می گیرم این نوع پیتزا را تهیه کنم معمولاً خمیر و مواد را در مقادیر بیشتری در نظر می گیرم. چرا که هم می خواهم چند پیتزا به عنوان وعده ی غذایی تهیه کنم و هم چند پیتزای اضافی را فریز کنم. به علاوه می توان پیتزای فریز شده را به محل کار برده و با استفاده از مایکروویو آن را آماده و نوش جان کرد. یعنی هم وعده ی شام و هم وعده ی نهار فردا را در نظر می گیرم. بنابراین به شما عزیزان هم توصیه می کنم مقادیر موادی که در ادامه می گویم را چند برابر کرده و به جای یک پیتزا چندین پیتزا، هم برای سرو و هم برای فریز کردن تهیه کنید.

2 تهیه پیتزای یخ زده خانگی

سه نکته و ترفندی که لازم است برای تهیه ی پیتزای منجمد در منزل رعایت کنید:

1- نان پیتزا را آماده کنید.

اولین نکته این کار، آماده کردن نان پیتزا و یا نیمه آماده کردن آن است. نان پیتزا را باید قبل از آنکه محتویات روی آن قرار گرفته و فریز شود، بپزید. این کار باعث می شود نان بعد از پخت نهایی ترد شده و نرم و خام نباشد. حتی بعد از گذراندن این مرحله می توانید نان را بدون اینکه محتویات را روی آن ریخته درون فریزر گذاشته و همیشه نان نیمه آماده ی پیتزا را هم در فریزر داشته باشید.

2- پیتزا باید بدون پوشش یا قرار گرفتن در ظرفی فریز شود.

پس از پختن و آماده کردن نان پیتزا، کمی منتظر بمانید تا نان کاملاً خنک شود. سپس مواد پیتزا را روی آن ریخته و آن را بدون کشیدن پوششی یا گذاشتن درون ظرفی روی سینی گذاشته و حدود سه ساعت درون فریزر بگذارید تا یخ بزند. به عنوان مثال اگر روی آن پلاستیک بکشید به خمیر و سس آن چسبیده و در هنگام جدا کردن آن با مشکل مواجه شده و کل پیتزا را خراب می کند.

3- پیتزا باید در دولایه ی پوششی قرار گیرد.

بعد از گذشت سه ساعت، پیتزا را از فریزر در آورده و در دو لایه ی پوششی قرار دهید. سپس آن را تا هر زمانی که می خواهید درون فریزر نگهداری کنید. برای این کار از یک لایه پلاستیکی و یک لایه فویل آلومینیومی استفاده کنید. این کار باعث می شود که مواد پیتزا درون فریزر خشک نشود و بعد از پخت، پیتزایی نرم و خوش طعم داشته باشید. پیتزایی که اینگونه بسته بندی شده و منجمد شود را تا سه ماه می توان درون فریزر نگهداری کرد.

زمانی هم که می خواهید آن را بپزید فقط کافی است آن را از فریزر در آورده و بسته بندی آن را باز کنید. سپس آن را در فری که درجه حرارت آن از قبل به 500 درجه فارنهایت رسیده است منتقل کنید.

3 تهیه پیتزای یخ زده خانگی

اما چگونه؟

مواد لازم برای تهیه ی پیتزای منجمد خانگی:

– 450 گرم خمیر جهت تهیه ی نان پیتزا که در حدود یک ساعت در دمای محیط استراحت کرده است.
– یک تا ½ پیمانه سس (سس گوجه فرنگی یا هر سس دیگری به دلخواه خود)
– 2 تا 3 پیمانه پیاز خرد شده، قارچ خرد شده، پپرونی، فلفل دلمه ای و هر چیز دیگری که مایلید روی پیتزا باشد.
– یک تا دو پیمانه پنیر ورقه ای موزارلا

دستور پخت:

فر را باید از قبل به دمای 450 تا 500 درجه فارنهایت برسانید.

سپس خمیری که جهت نان پیتزا آماده کرده بودید را نصف کرده و با وردنه آن را به شکل دایره در آورید. به یاد داشته باشید که در این مرحله اگر خمیر شروع به ترک برداشتن کرد باید چند دقیقه هم به آن استراحت داده و بعد دوباره امتحان کنید.

سینی فر که داغ شده است را از فر درآورده و خمیرها را روی آن گذاشته و به مدت 3 تا 5 دقیقه درون فری که از قبل گرم کرده بودید بگذارید تا کمی پف کند و روی آن ترد و خشک شود اما یادتان باشد رنگ خمیر باید بسیار بسیار روشن باشد.

بعد از گذشت این مدت خمیر را از فر در آورده و اجازه دهید کاملاً خنک شود. می توانید در همین مرحله آن را درون فریزر گذاشته و نان نیمه ی آماده ی پیتزا داشته باشید و یا می توانید:

مواد رویه ی آن را ریخته و تا 3 ساعت بدون پوشش درون فریزر بگذارید و بعد از گذشت 3 ساعت آن را در بیاورید و طبق چیزی که قبلاً گفته شد در دو لایه پوششی بسته بندی کنید و در فریزر تا 3 ماه نگهداری کرده و هر زمان که خواستید آن را نوش جان کنید.

4 تهیه پیتزای یخ زده خانگی

همچنین می توانید جوانه ها را برای نگهداری طولانی مدت فریز کنید. نحوه فریز کردن جوانه ها را در مقاله زیر از وب سایت فن تریکس بخوانید.

>>> نحوه فریز کردن جوانه ها <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا