تغذیهگردشگری

طرز تهیه صبحانه یا میان وعده مقوی و سیرکننده برای سفرهای هوایی

آموزش تهیه صبحانه مقوی

ممکن است برخی از خوراکی های داخل فروشگاه یا کافه فرودگاه به نظر خیلی خوشمزه و مقوی بیایند، اما بیشتر آن ها نمی توانند پاسخگوی نیاز بدن و تامین انرژی ما در طول پرواز باشند. معمولاً این خوراکی ها ما را تا وعده ناهار سیر نگه نمی دارند. در واقع پیدا کردن صبحانه ای که سریع آماده شود، حمل آن دردسر نداشته باشد و بتواند ما را تا هنگام ناهار سیر نگه دارد، تقریباً کار سختی است. اگر خوردن یک صبحانه کامل برایتان مهم است و می خواهید حین سفر هوایی با شکمی سیر از پرواز لذت ببرید، با فن تریکس همراه باشید تا طرز تهیه یک صبحانه راحت و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

1 طرز تهیه صبحانه برای سفر هوایی


همچنین فن تریکس مطالعه مقالات “طرز تهیه نوشیدنی جو دوسر پرک” و”راهنمای انتخاب و خرید غلات صبحانه” را به شما پیشنهاد می دهد.


قسمت جالب ماجرا اینجاست که این دستور پخت فقط به سه نوع ماده غذایی نیازمند است! جو پرک، پودر پروتئین و دارچین. برای آماده کردن این وعده فقط کافیست به آن آب جوش اضافه کنید. (که هم در هتل ها و هم در فرودگاه می توانید آب جوش تهیه کنید) اگر تعداد روزهای سفر هواییتان زیاد است؛ برای هر بار که مجبور هستید صبحانه ای را در فرودگاه یا داخل هواپیما میل کنید، می توانید مقدار مورد نیازتان را در بسته های پلاستیکی بسته بندی کرده و در چمدان خود نگه دارید. حتی می توانید کمی میوه برش خورده یا کمی کره مغزهای خوشمزه را هم به آن اضافه کرده و از صبحانه مقویتان لذت ببرید.

پروتئین بلغور جو 25 تا 30 گرم پروتئین دارد. (جو پرک در هر نصف فنجان 5 گرم پروتئین دارد، مابقی مقدار پروتئین هم به نوع پودر پروتئینی مورد استفاده بستگی دارد) این مقدار پروتئین برای سیر کردن شما تا وعده ناهار ایده آل است.

مواد مورد نیاز برای 1 وعده صبحانه:

یک قاشق بزرگ پودر پروتئینی وانیلی
1/2 فنجان جو پرک
دارچین به مقدار دلخواه (برای مزه دار کردن)

طرز تهیه:

در فرودگاه یک لیوان آب جوش و یک لیوان خالی تهیه کنید. آب را ذره ذره به سه ماده ترکیب شده اضافه کرده و هم بزنید. کل آب را ناگهانی روی جو خالی نکنید. بافت این غذا باید مثل یک خمیر باشد نه خیلی خشک و نه خیلی آبکی. بعد از اینکه به بافت دلخواهتان رسیدید، اگر لیوان درب دار بود، درب آن را بسته و برای چند دقیقه کنار بگذارید تا مواد کمی جا بیفتند. در صورت تمایل می توانید کمی کره بادام زمینی یا کره بادام هم به آن اضافه کنید.

نکته هایی برای تهیه صبحانه:

1- پودر پروتئین مناسبی انتخاب کنید.

برخی از پودرهای پروتئینی به خوبی با آب ترکیب نمی شوند و صبحانه تان را آبکی می کنند. قبل از استفاده، از کیفیت و نوع پودر مطمئن باشید. علاوه بر این می توانید از طعم های مختلف پودر پروتئینی مثل کاکائویی یا توت فرنگی هم استفاده کنید.

2- از جوهای نیم پز استفاده نکنید.

جوها نباید آماده و از قبل پخته شده باشند، زیرا جوها باید آب جوش را به خود جذب کنند. اگر از قبل پخته شده باشند، مقدار جذبشان کم شده و صبحانه تان آبکی می شود.

3- اگر به کره بادام زمینی و یا کلاً به مغزها حساسیت دارید، می توانید از کره آفتابگردان یا میوه استفاده کرده تا مزه صبحانه تان را کامل کنید.

در لینک زیر از وب سایت فن تریکس با بهترین جایگزین های طبیعی کره بادام زمینی آشنا شوید.

>>> معرفی بهترین جایگزین های طبیعی کره بادام زمینی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا