تغذیه

چگونه مربای رقیق و آبکی را غلیظ کنیم؟

ترفند های غلیظ کردن مربا

مربا از جمله خوراک های اصلی صبحانه در رژیم غذایی ما ایرانی هاست. به همین دلیل اکثر خانم ها علاقه ی خاصی به پختن مربا داشته و آن را نوعی هنر کدبانوگری می دانند. به خصوص اینکه انجام این کار در عین سادگی قلق های خاص خود را داشته و رعایت ترفندهای مربوط به آن در نتیجه ی نهایی تاثیر عمده ای می گذارد. گاهی اوقات علاوه بر اینکه خانم ها تمامی ترفندها را در نظر گرفته و یک روز کامل را صرف آماده کردن و پخت مربا می کنند، نتیجه ی مورد نظرشان به دست نیامده و مربای پخته شده آن ها، به جای مربایی غلیظ و جا افتاده، مربایی شل و ول و آبکی از آب در می آید. در این موارد باید بگوییم که جای نگرانی نیست. ترفندهای زیر می تواند مشکل را حل کند.


برای اطلاع از طرز تهیه مرنگ غلیظ و غلیظ کردن سس کارامل به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه مرنگ غلیظ <<<

>>> نحوه غلیظ کردن سس کارامل <<<


1- صبر داشته باشید.

شما همه ی دستورهای مربوط به تهیه ی یک مربای غلیظ و جا افتاده را رعایت کرده اید. حتی ممکن است شنیده باشید که سرما موجب جا افتادن مربا می شود، بنابراین برای تست کردن، یک قاشق سرد و یخ را از فریزر درآورید و مقداری مربا روی آن بریزید. اما اگر هنوز آبکی و شل و ول به نظر می آید و خود را نمی گیرد، در این مرحله فقط باید صبر کنید. برخی مرباها مخصوصاً مربای توت فرنگی که آنتی اکسیدان مناسب برای وعده صبحانه است، به زمانی بیشتری احتیاج داشته تا کاملاً سرد شوند و حالت ژله ای به خود بگیرند. اجازه دهید مربا یک روز کامل در دمای محیط مانده و یک شب کامل نیز در یخچال قرار بگیرد. سپس صبح روز بعد آن را چک کنید.

2- دانه ی چیا اضافه کنید.

1 روش غلیظ کردن مربا

یک مربای سریع را می توان با مقداری پوره ی میوه، شکر و چند قاشق دانه ی چیا آماده کرد. زیرا چیا به صورت طبیعی خاصیت ژله ای داشته، می تواند به از بین بردن حالت شل و آبکی مربا کمک کره و آن را غلیظ و ژله ای کند. به ازای هر 225 میلی لیتر مربا ، یک قاشق غذا خوری چیا به آن اضافه کنید. اگر نمی خواهید دانه های چیا در مربا محسوس باشد، می توانید آن را آسیاب کرده و بعد به مربا اضافه نمایید.

3- دوباره مربا را بپزید.

2 روش غلیظ کردن مربا

پخت مربا بدون اضافه کردن هیچ گونه ژلاتینی، به صبر و تمرین نیاز دارد. حتی مرباسازهای حرفه ای نیز مرباهای شل و ول و آبکی را تجربه می کنند. اگر بعد از صبر کردن و انجام مواردی که در مورد یک گفته شد باز هم مربا غلیظ نشد، شیشه را داخل قابلمه ای خالی کرده و مجدداً مربا را بپزید. یادتان باشد که برای برگرداندن مربا به شیشه، شیشه را کاملاً تمیز شسته و استریل کنید.

4- ژلاتین گیاهی اضافه کنید.

اگر چه این راه حل برای مرباهایی که در دستور پختشان ژلاتین بوده و استفاده شده است کارساز نیست، اما اضافه کردن پودر ژلاتین گیاهی به مرباهای بدون ژلاتین در مرحله ی پخت مجدد، می تواند مشکل را حل کنید. ابتدا یک قاشق ژلاتین (ترجیحاً انواع بدون شکر) را به مربا اضافه کرده و آن را تست کنید. در صورتی که لازم بود دوباره یک قاشق دیگر ژلاتین در آن بریزید.

5- پخت در فر با دمای کم

3 روش غلیظ کردن مربا

به جای پخت مجدد مربا روی گاز، می توانید آن را روی سینی (قالب کیک) ریخته و در دمای بسیار پایین فر (200 درجه فارنهایت) به مدت یک تا دو ساعت مربا را خشک کنید. از آنجایی که این راه حل به طور موثری مربا را غلیظ می کند، بهتر از راه حل های دیگر است. به خصوص برای مربای زردآلو و خرمالو عالی است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمان

میشودبجای آب جهت تهیه مربای هویج ازآب هویج استفاده کرد

fateme

نه، نمیشود😐چه سوالایی میپرسید، خب معلومه که میشه، اونم ابِ همون میوه ست دیگه

دکمه بازگشت به بالا