زیباییسلامت

چگونه خودمان در خانه روغن کالاندولا یا گل همیشه بهار تهیه کنیم؟

کالاندولا همان گیاه دارویی است که ما آن را با نام گل همیشه بهار می شناسیم. از اسانس روغنی یا همان عصاره این گیاه می توان در موارد دارویی و آرایشی استفاده نمود. زیرا تاثیر مطلوبی روی پوست دارد و در درمان پوست ترک خورده و خراشیده به طور موفقی عمل می کند؛ به گونه ای که آمریکایی ها و اروپایی ها صدها سال است از این گیاه به دلیل خواص ضد التهابی و قدرت بهبودی بالایش در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. برای آشنایی با طرز تهیه روغن کالاندولا یا گل همیشه بهار، در ادامه با فن تریکس همراه باشید.

طرز تهیه روغن کالاندولا:

1- گیاه کالاندولا را تهیه کنید.

این گیاه را هم می توانید به صورت خشک، از عطاری ها یا آنلاین تهیه کنید و هم خودتان گل همیشه بهار را در گلدان یا باغچه پرورش داده و به صورت تازه از آن استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که شکوفه های گل را زمانی که به رشد کامل رسیدند و بعد از ظهرها که شبنمی روی گل ها نیست بچینید.

– دقت داشته باشید که روغن کالاندولا تنها از گل های این گیاه تهیه می شود؛ پس فقط گل ها را بچینید.

– برای اینکه بهترین گل ها را برداشت کنید، آن ها را زمانی که شکوفه داده و تازه هستند، بچینید و در عرض یک تا دو هفته مقدار مورد نظر گل را جمع آوری کنید.

– با هر مقدار گل که بخواهید می توانید روغن تهیه کنید اما حداقل گل ها باید یک چهارم پیمانه باشند.

2- گل ها را خشک کنید.

گل های کالاندولا باید آرام آرام و در دمایی پایین خشک شوند. دستگاه خشک کن اگر در دسترستان باشد گزینه ای مناسب برای این کار است. فقط یادتان باشد که دمای آن را روی کمتر از 90 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در غیر این صورت گل ها را یک تا دو هفته در نور مستقیم آفتاب خشک کنید.

1 طرز تهیه روغن کالاندولا در منزل

– روغن کالاندولا را می توان با گل های تازه نیز تهیه کرد، اما احتمال کپک زدن آن وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود حتماً از گل های خشک برای این کار استفاده کنید.

3- روغنی را برای این کار تهیه کنید.

خوشبختانه روغن کالاندولا را با طیف وسیعی از روغن های طبیعی می توان تهیه کرد. بسیاری از افراد روغن های سبک گلرنگ و روغن هسته انگور را برای این کار مناسب می دانند. از روغن جوجوبا هم می توان استفاده کرد اما قیمت بالاتری دارد.

4- مواد لازم را آماده کنید.

یک عدد ظرف شیشه ای با دربی محکم و اندازه ای مناسب تهیه کنید، به گونه ای که همه ی گل ها را در خود جای داده و مقداری فضای اضافی نیز در آن باقی بماند.

مراحل تهیه روغن کالاندولا:

1- گل ها را داخل شیشه بریزید.

دقت داشته باشید که گل ها باید آزادانه در شیشه قرار بگیرند پس آن را نچپانید.

2 طرز تهیه روغن کالاندولا در منزل

2- روغن را روی گل ها بریزید.

روغن باید به اندازه ای باشد که روی گل ها را کاملاً پوشش داده و گل ها کاملاً در روغن غوطه ور شوند. بهتر است 2/5 سانتی متر روی سطح گل ها را روغن پوشش دهد. بعد از آن شیشه را تکان دهید تا حباب های هوا از بین برود. مواد را نیز کمی هم زنید تا کاملاً مخلوط شوند. دقت داشته باشید که هیچ گلی نباید از روغن بیرون زده باشد اگر این گونه است با قاشق آن را در روغن فرو کرده و مقداری روغن روی آن بریزید.

3 طرز تهیه روغن کالاندولا در منزل

3- ظرف را در نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

این مخلوط باید حرارت ملایم و پایدار خورشید را دریافت کند تا عصاره آن به طور کامل گرفته شده و روغن کالاندولا درست شود. پس آن را در پنجره جنوبی ساختمان بگذارید.

– تهیه ی روغن گل همیشه بهار بهتر است در تابستان انجام شود. اما اگر این کار را در زمان دیگری از سال انجام می دهید. حتماً روغن را ابتدا گرم کرده و اجازه دهید 10 دقیقه روی حرارت ملایم بماند. این کار تقریباً تاثیر گرمای خورشید تابستان را روی روغن دارد.

4 طرز تهیه روغن کالاندولا در منزل

4- روغن را حداقل دو هفته باید به حال خود بگذارید.

فقط در طول روز یک یا دو دقیقه شیشه را تکان دهید تا گل ها و روغن کاملاً در هم مخلوط شوند.

5- بعد از گذشت مدت زمان گفته شده روغن کالاندولا آماده است.

آن را از صافی رد کرده و مصرف کنید. دقت داشته باشید که روغن هرچه بیشتر بماند تند تر شده و عصاره گل ها در آن بیشتر می شود. بنابراین مدت زمانی که به آن فرصت می دهید کاملاً بستگی به سلیقه خودتان دارد.

موارد استفاده از روغن:

1- روغن کالاندولا را مستقیماً روی پوست بزنید.

این روغن می تواند برخی از بیماری های پوستی مثل پای ورزشکاران، واریس، اگزما و عفونت های پوستی را درمان کند. برای استفاده، مقداری از روغن را روی پوست ریخته و با توپ پنبه روی آن بکشید. روغن سریعاً جذب می شود، مخصوصاً اگر پوست خشک باشد.

5 طرز تهیه روغن کالاندولا در منزل

– همچنین برای درمان طبیعی آرتریت از گل همیشه بهار کوهی می توان استفاده کرد.


برای اطلاع از نحوه درمان آرتریت با گل همیشه بهار به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان آرتریت با گل همیشه بهار <<<


2- از روغن کالاندولا می توانید برای ساخت لوسیون، ضماد و بالم لب استفاده کنید.

همچنین می توانید آن را به کرم، پماد و دیگر لوسیون ها نیز اضافه کرده و برای درمان پوست خشک و ترک خورده از آن استفاده کنید.

6 طرز ساخت عصاره گل همیشه بهار

3- برای تسکین درد گوش نیز می توانید از این روغن استفاده کنید.

فقط کافی است چند قطره از روغن را داخل گوش بریزید تا التهابات خفیف را درمان کند.

– برای از بین بردن انگل های گوش سگ نیز می توانید مقداری روغن روی گوش های آن بمالید.

7 طرز ساخت عصاره گل همیشه بهار

همچنین می توانید برای اطلاع از روش های درمان خارش گوش سگ به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های درمان خارش گوش های سگ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا