سلامت

درمان طبیعی و گیاهی آرتریت یا التهاب مفاصل با گل همیشه بهار کوهی

زمانی که از بیماری آرتریت رنج می برید و برای مدیریت آن در تلاش هستید، ممکن است درمان های طبیعی و گیاهی به عنوان جایگزین دیگر درمان های سنتی و یا در ترکیب با آن ها نیز مورد توجهتان واقع شود. گل همیشه بهار یکی از گیاهانی است که به دلیل خواص ضد التهابی که دارد توجه بسیاری از بیماران دچار التهاب مفاصل را به خود جلب کرده و به عنوان درمان گیاهی و طبیعی بسیار مورد توجه است. با این حال این گیاه نیز مانند هر گیاه یا درمان دیگری عوارض جانبی هم دارد. به همین دلیل آگاهی کامل در مورد آن بسیار مهم است.

با فن تریکس همراه باشید تا با گل همیشه بهار کوهی بیشتر آشنا شوید.

گل همیشه بهار کوهی چیست؟

گل همیشه بهار کوهی با نام علمی Arnica montana یک گیاه چند ساله است که در مناطق کوهستانی اروپا و کوه های آلپ و آمریکای شمالی رشد کرده و گل های زرد و نارنجی دارد. 1500 سال است که از گل های این گیاه چه به صورت خشک و چه به صورت تازه برای اهداف دارویی استفاده می کنند.

خواص گل همیشه بهار کوهی برای درمان آرتریت

گل همیشه بهار کوهی را برای درمان طبیعی کبودی و کوفتگی، رگ به رگ شدن، درد عضلانی و اسپاسم عضلانی که در اثر فعالیت های ورزشی به وجود می آید استفاده می کنند. دیگر موارد استفاده از این گیاه، برای درمان درد مفاصل و آرتریت است.

اعتقاد بر این است که گل همیشه بهار کوهی خواص ضد التهابی دارد، به همین دلیل برای بهبود زخم، فلبیت یا افروختگی سیاهرگ، التهابات ناشی از گزش حشرات و تورم ناشی از شکستگی استخوان نیز موثر است.

تحقیقات در مورد استفاده از گل همیشه بهار برای آرتریت

مطالعه ای که در سال 2007 روی 204 نفر مبتلا به آرتروز دست انجام شد و در مجله ی روماتولوژی منتشر گردید، نشان داد که ژل موضعی همیشه بهار کوهی (ژل آرنیکا) به اندازه ی ژل موضعی ایبوپروفن در تسکین درد موثر است. از آنجایی که ژل همیشه بهار کوهی عوارض جانبی کمتری دارد، بهتر از ژل موضعی ایبوپروفن است.

مطالعه ی دیگری نیز در سال 2002 در همین رابطه و این بار روی 79 نفر مبتلا به آرتروز زانو انجام شد. از این افراد خواسته شد که به مدت 3 تا 6 هفته روزی دو بار از ژل آرنیکا استفاده کنند. به جز یک نفر که به ژل واکنش آلرژیک داشت، این ژل به کاهش درد، سفتی و بهبود عملکرد زانو در اکثر بیماران کمک کرد.

برای استفاده از آرنیکا، می توان آن را به صورت موضعی به شکل های کرم، پماد، بالم یا مرهم، عصاره و یا هر شکل دیگری که در دسترس بود استفاده کرد. معمولاً این گیاه به صورت موضعی استفاده می شود، زیرا شکل خوراکی آن می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

هشدارها و اقدامات احتیاطی

مصرف خوراکی گل همیشه بهار کوهی عوارض جانبی جدی دارد، بنابراین مصرف خوراکی آن به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا ممکن است موجب سرگیجه، لرزش و اختلالات قلبی شود. همچنین این گیاه می تواند غشای مخاطی را تحریک کرده و باعث استفراغ شود. مصرف آن در دوزهای بالا کشنده است.

برای درمان آرتریت نیز مصرف خوراکی آن به هیچ وجه تجویز نمی شود؛ زیرا پزشکان معتقدند این گیاه سمی بوده و موجب مسمومیت می شود. اما استفاده ی موضعی آن مشکلی ندارد و ایمن می باشد.

در استفاده ی موضعی نیز هشدارهایی وجود دارد:

– هرگز نباید از آرنیکا روی پوست زخم و ناسالم استفاده شود.

– افرادی که به گل همیشه بهار کوهی حساسیت دارند، از استفاده آن باید اجتناب کنند.

– اگر آرنیکا برای مدت طولانی استفاده شود، می تواند باعث التهاب پوست، اگزما، لایه برداری پوست یا تاول شود.

– زنان باردار و شیرده باید از استفاده این گیاه اجتناب کنند، مگر با مشورت پزشک.

قبل از استفاده از ژل، پماد یا هر محصول دیگر گل همیشه بهار کوهی، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بیماری آرتریت یا التهاب مفاصل مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> تاثیر رقص زومبا بر درمان آرتریت <<<

>>> روش های پیشگیری از التهاب مفاصل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
verywellhealth




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا