آموزش های ویدئوییتغذیه

چگونه گاناش شکلاتی شل و رقیق را غلیظ و سفت کنیم؟

برای پخت کیک، گاناش شکلاتی خوشمزه ای درست کرده اید، اما برای استفاده مورد نظر شما بسیار رقیق و شل است؟ اصلاً نگران نباشید! به جای دور ریختن گاناش می توانید از چند ترفند برای غلیظ تر کردن آن استفاده کنید. خنک کردن، هم زدن یا اضافه کردن کمی شکلات می تواند گاناش را غلیظ تر از قبل و آماده استفاده کند.


همچنین می توانید مقالات “روش غلیظ کردن مربا“، “اصول تهیه مرنگ غلیظ و براق” و “نحوه غلیظ کردن سس کارامل” را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.


اضافه کردن شکلات، خنک کردن یا هم زدن بیشتر

1- برای یک گاناش غلیظ تر از کرم شکلاتی بیشتری استفاده کنید.

شکلات های سفید یا شکلات های شیری نسبت به شکلات تلخ غلظت کمتری دارند. برای غلیظ تر بودن و غلظت بیشتر گاناش، با نسبت 2 به 1 از شکلات و خامه استفاده کنید. برای یک روکش خامه مانند از نسبت یک به یک و برای یک لایه شل و آبکی از نسبت 1 به 1/5 استفاده کنید.

2- اگر در محیط گرمی کار می کنید، شکلات بیشتری به گاناش اضافه کنید.

دمای بالا باعث روان شدن گاناش می شود. اگر می دانید که دما در حدی است که باعث شل شدن بیشتر گاناش می شود، 50 تا 85 گرم شکلات به گاناش اضافه کنید.

– اگر می خواهید گاناش شکلاتی را بین لایه های کیک بریزید، حتماً کمی شکلات اضافه به آن اضافه کرده تا لایه ها به هم بچسبند و شل نباشند.

3- گاناش را سرد کرده و هم بزنید تا خامه ای شکل شود.

پلاستیکی را روی ظرف کشیده و گاناش را برای یک ساعت داخل یخچال بگذارید، سپس آن را با همزن دستی یا همزن برقی هم زده تا رنگ روشن تری به خود بگیرد. گاناش هم زده شده را بین لایه های کیک بریزید و یا روی کیک را تزئین کنید.

4- ظرف گاناش را داخل یخچال گذاشته تا غلیظ تر شود.

اگر وقت دارید، گاناش را با پلاستیک بپوشانید و برای یک ساعت دیگر داخل یخچال قرار دهید. پس از نیم ساعت آن را هم زده و دوباره داخل یخچال بگذارید.

– ممکن است بعد از سپری شدن چند ساعت، گاناش تغییری نکند و غلیظ تر نشود. در این حالت باید گاناش را دوباره گرم کرده و شکلات بیشتری به آن اضافه کنید.

گرم کردن دوباره و غلیظ کردن گاناش

1- گاناش را روی اجاق یا داخل مایکروویو گرم کنید.

اگر از اجاق استفاده می کنید، گاناش را داخل ماهیتابه ریخته، روی شعله ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا ته نگیرد. اگر از مایکروویو استفاده می کنید، گاناش را داخل کاسه ای ریخته و 15 ثانیه گرم کنید. بین این 15 ثانیه گاناش را هم زده و این کار را تا جایی ادامه دهید تا کل گاناش گرم شود.

2- 28 گرم شکلات به گاناش اضافه کنید.

بعد از اضافه کردن شکلات، گاناش را دوباره گرم کرده تا شکلات اضافه به خوبی با گاناش ترکیب شود.

– اگر بر حسب تصادف گاناش بیش از حد غلیظ شد، 28 گرم خامه هم به آن اضافه کنید.

3- اگر غلظت کم بود، کم کم به آن شکلات اضافه کرده تا به غلظت مناسب برسید.

اگر ظرف را روی اجاق گرم می کنید، شعله را کم کرده و آن را هم بزنید تا گاناش نسوزد.

– در مایکروویو هم مواظب باشید تا گاناش سفت و محکم نشود.

4- اجازه دهید تا گاناش خنک شود، سپس از آن استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا