کار و تجارت

مدیتیشن در محل کار برای رسیدن به آرامش و کاهش استرس

انجام حرکات مدیتیشن در محل کار برای کاهش استرس

مدیتیشن، انجام تکنیک ها و کارهایی برای تخلیه ی ذهن، کاهش استرس و رسیدن به آرامش است. شاید یکی از اصل های مهم در زندگی افرادی که ساعات زیادی را در محیط کار پر استرس می گذرانند، رسیدن به آرامش باشد. این امر از آن جهت اهمیت دارد که از بین بردن استرس کاری باعث آرامش و آسایش فرد می شود. همچنین ذهن او را آزاد کرده و می تواند عملکرد هوشمندانه تر و پویا تری را در محل کارش داشته باشد. اگر چه استرس در زندگی امروزی تبدیل به عضو جدایی ناپذیر زندگی شده است، اما راه ها و تکنیک های زیادی وجود دارد که می توان از عوارض جانبی و خطرات آن کاست. مدیتیشن راه حلی ساده، بسیار موثر و بدون هزینه است که کمک می کند بدن صحیح و سالم بماند.

2 انجام مدیتیشن در محل کار

1 انجام مدیتیشن در محل کار

به عنوان فردی مضطرب و سرشار از استرس، آیا موزیکی سراغ دارید که بیش تر از هر چیزی به شما آرامش دهد؟ آیا خوراکی وجود دارد که خوردن آن لذتی مضاعف برایتان داشته باشد؟ اگر چنین چیزهایی وجود دارد، دست به کار شوید و آن ها را در کنار مدیتیشن به یکی از ابزارهای رسیدن به آرامش در محیط کارتان تبدیل کنید. با گوش دادن به آن در کنار تکنیک های مدیتیشن به دنیای ماورایی سفر کنید. به همین راحتی و بدون کوچک ترین زحمت و هزینه ای استرس ها را از خود دور کنید. سپس با خوردن خوراکی خوشمزه که حال دلتان با آن بسیار خوب است آرامش وجودیتان را دو برابر کنید.

اگر تاکنون در محل کار مدیتیشن انجام نداده اید با فن تریکس همراه شوید تا با تکنیک هایی که در اختیارتان می گذارد، استرس را مغلوب کنید.


همچنین برای اطلاع از اینکه چگونه حرکات یوگا سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با انجام حرکات یوگا


1- اگر استرستان به حدی است که تپش قلب گرفته اید:

قبل از این که ترسی به دلتان راه یابد، نفس عمیقی کشیده و روی صندلیتان بنشینید. وزنتان را روی صندلی با تمام وجود حس کنید. یعنی سنگینی شکم و شانه هایتان را احساس کنید. روی تنفستان تمرکز کرده و دم و بازدم هایی عمیق بکشید، به گونه ای که با هر دم و بازدم بتوانید تا 10 بشمارید. با این کار و مرور حرف های آرامش بخش در ذهنتان، بهتر می توانید استرستان را ترک کنید. همچنین می توانید عکس العملی صحیح و اصولی به آن نشان داده و آن را از وجودتان دور کنید.

2- اگر واقعاً خسته شده اید، کارهایتان عقب است و استرس وجودتان را گرفته:

یک دقیقه روی صندلی نشسته و دست راستتان را روی شکم (بالاتر از استخوان شرمگاه) بگذارید تا دست ها استراحت کنند. سپس دست چپتان را روی قلبتان بگذارید. چشم هایتان را ببندید، در خیال خود به یک نقطه خیره شوید و نفس های عمیق بکشید. اجازه دهید ذهنتان هر جایی که دلش می خواهد پر بکشد. از کامپیوتر دور شده یا آن را خاموش کنید. این کار در حفظ تمرکز و موقعیت پیش آمده مفید است. هیچ وجه به مشکلات و یافتن راه حلی برای آن ها فکر نکنید. فقط با ریتم نفستان به جایی بروید که ذهنتان رفته و حالتان خوب می شود.

3- اگر جلسه یا رویداد مهمی در رابطه با کارتان پیش رو دارید و استرس گرفته اید:

به حمام بروید و زیر دوش بایستید. دمای آب را به دلخواه خود تنظیم کنید. چشمانتان را ببندید. هیاهوی جلسه و موقعیتی که برایتان استرس زاست را با صدای دوش تصور کرده و نفس عمیق بکشید. سعی کنید عملکردی را که در جلسه باید داشته باشید هم اکنون بدون کوچک ترین استرسی با کمک نفس های عمیق و آرامشی تمام اجرا کنید. به خودتان یاد آوری کنید که چه چیزی باعث استرستان می شود. آن ها را بیابید و به حل کردن و از بین بردن نقاط استرس زا بپردازید. این کار را دفعات زیادی انجام دهید. تا روز رسیدن به جلسه، موارد استرس زا را یک به یک یافته و از بین ببرید. در جلسه به دلیل اینکه گویی چندین جلسه و امر مهم را انجام داده اید، با آرامشی تمام و کمال از پس آن بر می آیید.

4- حجم کاری بالا بوده و در مدت زمان مقرر نمی توانید به پایان برسانید.

10 دقیقه زودتر از شروع تایم کاری و آمدن همکاران در محل کار، آماده شوید. اگر چه ممکن است کمی سخت باشد، اما نبود همکاران و تنها بودن در محل کار باعث می شود راحت تر، با ذهنی آرام تر و با تمرکز بیشتر برای کارهایتان برنامه ریزی کنید. وقتی شروع کار اصولی باشد کار تا آخر طبق همان اصول پیش خواهد رفت. همین تکنیک بسیار ساده به راحتی شما را در کارتان جلو برده و استرستان را از بین می برد.

در کنار تمامی روش های مدیتیشن، از اپلیکیشن های مخصوص این کار نیز می توانید استفاده کنید. این برنامه ها ورزش هایی را در اختیارتان می گذارد و روش ها و تکنیک هایی را پیشنهاد می کند که می تواند در آرامش روحی و کاهش استرس بسیار موثر باشد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا