سلامت

چگونه اعتیاد به ویکودین Vicodin را ترک کنیم؟

ویکودین مانند مورفین و هروئین یک افیونی است. این ماده مخلوطی از ماده ی مخدر هیدروکودون و استامینوفن بوده و یک مسکن درد به حساب می آید. اکثر افرادی که از ویکودین استفاده می کنند معمولاً اولین بار آن را با نسخه ی پزشک دریافت کرده اند. با این حال استفاده ی بی رویه و غیر اصولی از این دارو اعتیاد آور بوده و باید با آن مقابله کرد.

راه حل های پیشنهادی زیر، می تواند برای رهایی از اعتیاد به داروی ویکودین موثر باشد.

درمان های دارویی تحت نظر پزشک

– در این رابطه، قبل از اقدام به انجام هر کاری، توصیه می کنیم حتماً به پزشک و متخصصین این کار مراجعه کرده و برای حل اعتیاد به داروی ویکودین حتماً درمان های دارویی دریافت کنید.

مصرف داروی ویکودین باعث ایجاد حس سرخوشی، خواب آلودگی، مشکل در صحبت کردن، مشکلات تمرکز، مشکلات حافظه، عدم آگاهی یا سردرگمی، مشکل در تعادل، افسردگی و عرق بیش از حد می شود. اعتیاد به داروی ویکودین باعث مشکلات خطرناکی مانند نارسایی کبدی، مشکلات تنفسی، زردی، کاهش ضربان قلب، تشنج و مرگ می شود؛ به همین دلیل ترک آن بسیار مهم است.

– همچنین اعتیاد به هر ماده مخدر و یا دارویی باعث کاهش قدرت تصمیم گیری در معتادان می شود.

قطع مصرف خودسرانه ی این دارو باعث عوارضی مانند اسهال، استفراغ، بدخلقی، گرفتگی عضلات، آبریزش چشمی، خلط و مخاط در حفره بینی، سیخ شدن مو، تب، عرق، خمیازه و بی خوابی می شود. بنابراین برای ترک آن حتماً باید پزشک یاری دهنده باشد.

– دقت داشته باشید که برای ترک اعتیاد به داروی ویکودین زیر نظر پزشک، آماده ی انجام مراحل زیر باشید:

1- سم زدایی بدن

سم زدایی نوعی برنامه ی پزشکی و دارویی است که به شما در حذف بی خطر، بی ضرر و ایمن ویکودین از بدنتان کمک می کند. این مراحل نیاز به چند جلسه بستری و همکاری متخصصان پزشکی و درمانگران دارد.

2- دارو درمانی

داروهای زیادی برای درمان اعتیاد به ویکودین تجویز می شوند. نالترکسون (Naltrexone) دارویی است که اثربخشی مواد مخدری مانند ویکودین را مسدود کرده و می تواند میل شما را برای استفاده از این ماده کاهش دهد. با این حال یادتان باشد که به هیچ وجه نالترکسون به همراه ویکودین نباید مصرف شود. متادون (Methadone) و بوپرنورفین (buprenorphine) نیز از جمله داروهایی است که در درمان این اعتیاد موثر می باشد.

3- برنامه ی کاهش محتاطانه ی مصرف

همانطور که گفته شد قطع ناگهانی مصرف ویکودین دارای عوارض خطرناکی است؛ بنابراین از پزشک بخواهید برنامه ای برایتان ترتیب دهد که به طور آهسته ویکودین در بدنتان کاهش یابد. طول مدت این کار بسته به میزان مصرفتان از یک ماه تا دو سال خواهد بود.

1 چگونگی ترک اعتیاد به ویکودین

4- روان درمانی

اگر استفاده از ویکودین باعث اختلال در زندگی روزمره و عملکرد شما شده و از نظر روحی و روانی و خلق و خو درگیرتان کرده حتماً مشاوره یا روان درمانی را نیز در نظر داشته باشید.


برای اطلاع از همبودی و همایندی اعتیاد و بیماری های روانی به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> همبودی و همایندی اعتیاد و بیماری های روانی <<<


درمان خانگی برای اعتیاد به ویکودین

– به یاد داشته باشید که شما نیز مانند افراد دیگر انسانی هستید که فقط به ویکودین آلوده شده اید و مانند همه، احتیاج به خود مراقبتی دارید. هیچ کس به اندازه ی خودتان نمی تواند در درمانتان موثر باشد. پس سعی کنید موقعیت های ناگوار زندگیتان که موجب وابستگی به داروی ویکودین شده است را با انجام کارهایی که از آن لذت می برید، خنثی کنید. آشپزی، انجام کارهای هنری، گشت و گذار، بازی کردن، تماشای فیلم و…

مطمئن شوید که زمان کافی برای استراحت در طول روز دارید. پس استراحت کنید، دوش بگیرید، کتاب بخوانید و یا هر کار دیگری که باعث آرامشتان می شود را انجام دهید. به خودتان یادآوری کنید که عبور از اعتیاد به داروی ویکودین مانند سفری است که قطعاً در آن موفق خواهید شد.

2 چگونگی ترک اعتیاد به ویکودین

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

>>> چگونه می توان اعتیاد به کلونازپام را ترک کرد؟ <<<

>>> چگونه می توان اعتیاد به آمفتامین را ترک کرد؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا