ورزش

چگونه موقع اسکی کردن خودمان را گرم نگه داریم؟

اجازه ندهید هوای سرد مانع اسکی کردن شما شود! نکات زیادی برای قبل و حین اسکی کردن وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند در هوای سرد زمستانی بتوانید به اسکی بروید. با فن تریکس همراه باشید تا با این موارد و جزئیات آن ها آشنا شوید.

آماده شدن قبل ازاسکی

1- غذای کاملی بخورید.

بسیار مهم است که قبل از شروع یک روز پر از فعالیت در هوای سرد برفی، تغذیه مناسبی داشته باشید و بدن شما کالری مورد نیاز را از طریق غذاها کسب کرده باشد. این کار به خصوص برای اسکی کردن، که در طول آن، نیاز به گرم نگه داشتن بدنتان دارید بسیار ضروری است.

یک صبحانه ی کامل بخورید. حتماً مقادیر کافی کربوهیدرات برای کسب انرژی و سوخت لازم برای فعالیت های فیزیکی و همچنین مقدار کافی پروتئین برای رفع گشنگی و ساخت عضلات بدن مصرف کنید.

به اندازه کافی آب بنوشید. چرا که فعالیت های فیزیکی سنگین موجب تعریق بدن و تشنگی می شوند و اگر قبل از تمرینات آب کافی نخورده باشید، به شدت تشنه خواهید شد.

2- برای روز خود برنامه ریزی کنید.

مطمئن شوید که بدنتان برای یک روز سرد و خسته کننده آماده است.

نکات مهمی برای آماده سازی خود برای اسکی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

– بدنتان را بشناسید. آیا بنیه ای قوی دارید یا معمولاً خیلی زود سرما بر شما غلبه می کند؟ شناخت ساز و کار و عکس العمل های طبیعی بدنتان به تصمیم برای نحوه ی آماده سازی برای یک روز سرد برفی کمک خواهد کرد. باید تشخیص دهید که به یک لایه لباس اضافی احتیاج دارید یا نه.

– اطلاعاتی درباره شرایط آب و هوا کسب کنید. آیا یک روز آفتابی در پیش است و به کرم ضد آفتاب نیاز خواهید داشت؟ آیا قرار است در یک هوای سرد و طوفانی اسکی کنید و به یک ژاکت ضخیم اسکی نیاز دارید؟ پاسخ به این ها و سؤالات مشابه دیگری اهمیت زیادی دارند، چرا که شهر های مختلف، آب و هوای مختلفی دارند و نباید غافلگیر شوید.

– چند ساعت را قرار است به اسکی کردن بگذرانید؟ اینکه برای چه ساعاتی از روز برنامه ریزی کرده اید نیز مهم است. اگر بعد از نیمه ی روز شرایط آب و هوایی تغییر کرد و بارش باران یا برف در انتظار شما بود، لازم است پیش بینی های لازم را برای به همراه داشتن لباس های اضافه داشته باشید.

2- لباس های گرم و کافی بپوشید.

مطمئن شوید که لباس های مناسبی برای اسکی پوشیده اید. این یک مرحله ی خیلی حیاتی است و قطعاً دوست ندارید در انتهای روز کاملاً خیس و یخ زده باشید.

لباس هایی که لازم است برای اسکی بپوشید عبارتند از:

– یک زیرپوش آستین دار: زمانی که قصد دارید به اسکی بروید، پوشیدن یک زیر پوش مناسب کاملاً ضروری است. اگر حین اسکی کردن زمین بخورید، کاپشن شما سریعاً خیس خواهد شد، اما نباید بدنتان به این راحتی خیس شود. زیرپوش شما باید بلند بوده و آستین های بلندی نیز داشته باشد، اما باید سبک، راحت و دارای منافذی برای عبور هوا باشد. این زیرپوش باید کاملاً سایز بدن شما بوده تا بتوانید به راحتی ژاکت اسکی را روی آن بپوشید و آزادانه دست های خود را حرکت دهید. همچنین باید دارای منافذ هوا باشد تا اگر حین اسکی و یا در اثر تعریقِ بدن، خیس شده، به زودی خشک شود و مشکل ساز نشود. افزون بر این، اگر خیلی سرمایی هستید، می توانید چند لایه از این زیرپوش ها را روی هم بپوشید. بهترین جنس برای زیرپوش، پشم مرینوس و پلی استر هستند که رطوبت را از بدن دفع می کنند.

1 چگونگی گرم ماندن موقع اسکی

– ژاکت اسکی: همانطور که گفته شد، شما باید روی زیرپوش خود یک ژاکت اسکی بپوشید. یک ژاکت خوب باید ضد آب باشد تا از خیس شدن بدن جلوگیری کند، عایق باشد تا گرمای بدنتان را حفظ کند و همچنین سایز و دوخت مناسبی داشته باشد تا بتوانید حین ورزش راحت باشید.

2 چگونگی گرم ماندن موقع اسکی

– شلوار اسکی: شلوار اسکی شما باید به اندازه کافی بلند باشد و کفش های اسکی شما را بپوشاند تا پاهایتان را گرم نگه داشته و همچنین از ورود برف به زیر شلوار جلوگیری کنید. به علاوه، شلوار بلند از ورود باد به داخل شلوار جلوگیری کرده و اجازه نمی دهد حین اسکی کردن پاهایتان سرد شود.

3 چگونگی گرم ماندن موقع اسکی

– دستکش اسکی: دستکش های اسکی، ضد آب و عایق گرما هستند. پیدا کردن دستکش هایی که راحت باشند و دقیقاً اندازه ی دست شما باشند، بسیار مهم است. دستکش ها باید به شکلی باشند که بتوانید راحت دست و انگشت های خود را تکان دهید بدون آنکه دستکش گشاد باشد و از دستتان در آید.

4 چگونگی گرم ماندن موقع اسکی

– جوراب اسکی: جوراب های اسکی مانند زیرپوش باید راحت، سبک و دارای منافذ کافی برای عبور هوا باشد. پوشیدن تنها یک جفت جوراب با کیفیت مخصوص کافی خواهد بود. جوراب ها معمولاً حین انجام این ورزش خیس می شوند، پس باید منافذی داشته باشد تا جوراب ها سریع تر خشک شوند.

5 چگونگی گرم ماندن موقع اسکی

– کلاه اسکی: کلاه اسکی برای محافظت از سر شما در صورت وقوع هر اتفاق و برخورد ناگهانی بسیار ضروری است. به علاوه این کلاه به گرم ماندن سر شما کمک زیادی می کند.

6 چگونگی گرم ماندن موقع اسکی

3- لوازم جانبی

7 چگونگی گرم ماندن موقع اسکی

معمولاً افرادی که به اسکی می روند، لوازم جانبی دیگری برای گرم ماندن بدنشان همراه خود می برند.

لوازم جانبی که ممکن است دوست داشته باشید همراه خود به اسکی ببرید عبارتند از:

– گرم کننده های دست و پا: این گرم کننده ها بسیار محبوب و البته ارزان قیمت هستند و برای گرم ماندن در یک روز سرد برفی مفید خواهند بود. گرم کننده های دست و پا، پاکت های کوچکی هستند که می توان به راحتی آن ها را درون دستکش ها و کفش های خود قرار دهید تا با ایجاد گرما باعث گرم شدن دست ها یا پاهایتان شوند.

8 لباس مناسب بازی های زمستانی

– روکش دست و پا: اگر دوست ندارید از پاکت های گرم کننده ی دست و پا استفاده کنید، می توانید برای گرم نگه داشتن انگشت های دست و پایتان از روکش های دست و پا استفاده کنید. این روکش های نازک از پشم گوسفند بافته شده اند و می توان آن ها را زیر دستکش و کفش بپوشید تا گرمای دست ها و پاها را حفظ کنند.

9 لباس مناسب بازی های زمستانی

– گردن پوش: این وسیله از الیاف عایق بافته شده و حین اسکی کردن، گردن و صورت را از باد و قطعات ریز یخ محافظت می کند. یک گردن پوش خوب، نرم و ضد رطوبت است و راحتی و آزادی عمل بیشتری حین اسکی کردن به شما می دهد.

10 لباس مناسب بازی های زمستانی

نکاتی که حین اسکی کردن باید در نظر داشته باشید.

1- در فواصل زمانی مناسب، به خود استراحت بدهید.

استراحت های کوتاه در بین اسکی کردن بسیار مهم است به خصوص اگر قصد دارید کل روز را به این ورزش بپردازید. هر یک یا دو ساعت زمان مناسبی برای بازیابی انرژی و گرمای از دست رفته است.

– مکانی گرم برای استراحت انتخاب کنید (ترجیحاً در فضای بسته). می توانید دستکش ها و کفش های خود را در آورید و انگشتان خود را جلوی هیتر یا بخاری بگیرید و یا مالش دهید. این کار باعث می شود خون به خوبی در انگشتان شما جریان پیدا کرده و آن ها را گرم کند.

– خوراکی بخورید. اسکی کردن باعث از دست رفتن انرژی زیادی از بدن شما می شود. بدن شما به تجدید قوا و بازیابی انرژی از دست رفته نیاز دارد. بنابراین قبل از بیرون رفتن دوباره، یک اسنک و یا ساندویچ گرم بخورید. زمانی که گرسنه باشید، بدن شما نسبت به زمانی که گرسنگی تان برطرف شده باشد، احساس سرمای بیشتری می کند. می توانید یک سوپ داغ یا شکلات داغ بخورید تا علاوه بر رفع گشنگی، بدنتان را به خوبی گرم کنید.

– لباس ها و کفش هایتان را خشک کنید. یک کفش خشک کن و یک جای گرم برای خشک کردن کفش ها، جوراب ها و دستکش هایتان پیدا کنید، چرا که اسکی کردن با لوازم خیس لذت چندانی ندارد.

2- از شکستن قولنج انگشتانتان خودداری کنید.

فشاری که حین شکستن قولنج انگشت ها به آن ها می آورید جلوی گردش خون را می گیرد و احساس سردی و بی حسی بیشتری در انگشت ها می کنید. به علاوه، این کار می تواند برای مفاصل انگشت ها که اکنون بسیار ترد و شکننده شده اند مضر باشد. یک راه خوب برای گردش جریان خون درون پاها این است که بایستید و یکی از پاهایتان را به عقب و جلو حرکت دهید و به آرامی خم کنید. سپس این کار را با پای دیگر نیز انجام دهید.

3- پاکت ها و روکش های گرم کننده ی اضافی به همراه داشته باشید.

11 لباس مناسب بازی های زمستانی

اگر لباس هایتان خیلی خیس شده اند و گرمای بدنتان را از دست داده اید و پیدا کردن مکانی برای گرم شدن هم مشکل است، به همراه داشتن این لوازم اضافی درون ژاکت اسکی می تواند ایده ی خیلی خوبی باشد. اما دقت کنید که نباید لوازم زیادی درون ژاکت خود بگذارید تا راحتی و آزادی عمل را از شما بگیرند.

در انتها برای اطلاع از “چگونگی واکس زدن چوب اسکی” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه چوب اسکی را واکس بزنیم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
شاهین

باتشکر از مطلب مفیدتون ای کاش اینم میگفتید که از کجا میتونیم پاکت های گرم کننده تهیه کنیم.

دکمه بازگشت به بالا