سلامت

چگونه از کرم یا ژل تستوسترون استفاده کنیم؟

استفاده صحیح از کرم یا ژل تستوسترون

کرم موضعی تستوسترون که در واقع بیشتر شبیه ژل است، برای مردانی طراحی شده که بدن آن ها به اندازه ی کافی تستوسترون تولید نمی کند و دچار شرایطی به نام هیپوگنادیسم می شوند. تستوسترون هورمونی است که باعث رشد و توسعه ی اندام های جنسی مردان می شود و ویژگی های جنسی ثانویه مثل صدای بم، حجیم شدن عضلات و بدن مودار را حفظ می کند. ژل یا کرم تستوسترون را تنها باید با نسخه ی پزشک استفاده کرده و حتماً اقدامات احتیاطی استفاده از آن را نیز در نظر داشت.

1 نحوه استفاده از ژل و کرم تستوسترون


همانطور که در این مقاله با نحوه افزایش تستوسترون مردان به وسیله کرم یا ژل تستوسترون آشنا می شوید، می توانید با مراجعه به لینک های زیر در وب سایت فن تریکس با روش های “افزایش هورمون پروژسترون”، “کاهش هورمون کورتیزول” و “تحریک هورمون پرولاکتین جهت افزیش تولید شیر مادر” نیز آشنا شوید.

>>> افزایش هورمون پروژسترون

>>> کاهش هورمون کورتیزول

>>> تحریک هورمون پرولاکتین جهت افزیش تولید شیر مادر


برای استفاده از این کرم:

1- بعد از اینکه با آزمایش و به تشخیص پزشک کرم برایتان تجویز شد:

حتماً از پزشک بخواهید که برند، نام محصول، غلظت و دوز آن را با توجه به شرایط شما برایتان مشخص کند؛ تا مناسب ترین محصول را متناسب با شرایطتان استفاده کنید.

2- هنگام استفاده از کرم یا ژل تستوسترون در اندازه گیری دوز صحیح بسیار دقیق باشید.

استفاده از ژل های پمپی بسیار راحت تر از انواع دیگر می باشد. زیرا به راحتی می توان کف دست را زیر اهرم پمپ گذاشته و هر تعداد که پزشک نسخه کرده، اهرم را فشار داد تا کرم یا ژل تستوسترون به اندازه ی دقیق و کافی روی کف دست ریخته شود.

مقدار دوز توصیه شده با درصد روی محصول مشخص می شود. مقدار مصرف ژل کاملاً بستگی به شرایط، منحصر به فرد می باشد و پزشک آن را مشخص می کند. تنها نکته ای که حتماً باید آن را مد نظر داشت، توجه به مقدار مناسب و اندازه گیری دقیق استفاده ی روزانه از آن است.

استفاده از بسته های فویلی این محصول که در قوطی مخصوص جاسازی شده است نیز بسیار آسان می باشد. زیرا در هر بار استفاده، یکی از فویل ها را باز کرده و محتویات درون آن را به طور کامل در کف دست می ریزید و روی پوست و در محلی که پزشک توصیه کرده است آن را اعمال می کنید.

3- برای زدن کرم یا ژل تستوسترون به بدن، پوست باید کاملاً تمیز و خشک باشد.

این ژل یا کرم را باید روی شانه ها، بازوها و یا شکم زد. مگر اینکه پزشک جای دیگری را توصیه کرده باشد. به طور کلی این ژل یا کرم باید در نقطه ای از بدن زده شود که لباس آن را پوشش دهد؛ تا از برخورد کرم با کودکان، زنان و حیوانات خانگی که بسیار برایشان خطرناک است، جلوگیری شود.

– البته برندهای مختلف این کرم، برای نقاط مختلف بدن طراحی شده اند. به همین دلیل در این باره با پزشک مشورت کرده و دستورالعمل استفاده از آن را مطالعه کنید.

– توجه داشته باشید که به هبچ وجه نباید این کرم یا ژل روی آلت تناسلی یا پوست آسیب دیده و بریده شده زده شود.

4- دست ها را حتماً قبل و بعد از زدن کرم به بدن بشویید.

بعد از زدن کرم به پوست، دست هایتان را با آب گرم و صابون بشویید. شستن دست ها بعد از استفاده از کرم بسیار مهم است، زیرا ممکن است قبل از جذب کامل کرم در پوست دستتان، از طریق دستانتان به دیگران منتقل شده و روی پوستشان قرار گیرد. همانطور که گفته شد این موضوع بسیار خطرناک می باشد.

5- اجازه دهید کرم یا ژل 10 دقیقه روی پوست بماند تا جذب شود. بعد از جذب شدن کرم تستوسترون می توانید لباستان را بپوشید.

البته بسته به میزان رطوبت و سلامت پوستتان این زمان ممکن است کمتر یا بیشتر از 10 دقیقه شود. حتی ممکن است تا 20 دقیقه هم طول بکشد. بهتر است لباس های نخی قابل تنفس بپوشید تا کرم یا ژل تستوسترون بتواند با وجود لباس به راحتی جذب شود.

6- حداقل به مدت 2 ساعت یا بیشتر دوش نگیرید.

البته توصیه می شود به مدت 5 ساعت از دوش گرفتن، حمام کردن و شنا کردن خود داری کنید. همچنین تا چند ساعت بعد از زدن ژل از انجام ورزش های سنگین که باعث عرق می شود نیز جلوگیری کنید. اگر چه به نظر می رسد ژل یا کرم تستوسترون بعد از 10 دقیقه به طور کامل جذب شده است؛ اما برای رد شدن از همه ی لایه های پوست و رسیدن به جریان خون زمان طولانی تری لازم است.

همچنین توجه داشته باشید که:

1- حتماً هنگام زدن ژل از زنان و کودکان دوری کنید.

اگر چه ممکن است کرم یا ژل تستوسترون برای شما جنبه ی دارویی داشته باشد؛ اما برای زنان بسیار خطرناک است. زیرا می تواند تعادل هورمونی آن ها را به هم بریزد. برای کودکان مخصوصاً پسران جوان نیز خطرناک است؛ زیرا می تواند باعث بلوغ زودرس شده و ویژگی های جنسی را پیش از موعد ظاهر کند.

– برای حیوانات خانگی و زنان باردار نیز بسیار خطرناک می باشد. حتی لباس شسته نشده ی فردی که از کرم یا ژل تستوسترون استفاده می کند، نباید در معرض این افراد قرار گیرد.

2- این درمان دارای عوارض جانبی نیز می باشد.

تستوسترون یک هورمون استروئیدی است و استفاده از آن برای طولانی مدت (چند ماه یا چند سال) عوارضی را به همراه دارد که شایع ترین آن مشاهده خون در ادرار، سخت ادراری و تکرر ادرار است. زیرا هورمون درمانی می تواند روی غده ی پروستات مردان تاثیر گذاشته و باعث سرطان پروستات شود. بنابراین در صورت مشاهده ی این عوارض فوراً به پزشک اطلاع دهید.

سایر عوارض جانبی رایج عبارتند از: نفخ و تورم در اطراف بدن (صورت، دست ها، پاها)، آکنه روی صورت و پشت، بینایی دشوار، سرگیجه، گنگی، سردرد، رفتار تهاجمی، عرق کردن، ریزش مو و افزایش ضربان قلب. اگر آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) دارید ممکن است این نوع درمان باعث بدتر شدن آن شود.

همچنین افزایش گلبول های سفید ناشی از استفاده این محصول، ممکن است باعث ترومبوز ورید عمقی و آمبولی ریوی شود. در آخر اندازه ی بیضه ها را نیز کوچک تر می کند.

برای اطلاع در رابطه با روش های درمان خانگی و گیاهی عفونت و التهاب بیضه مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> درمان خانگی و گیاهی عفونت و التهاب بیضه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا