سلامت

درمان خانگی و گیاهی عفونت و التهاب بیضه یا اپیدیدیمیت Epididymitis

درمان بیماری اپیدیدیمیت

با توجه به این که امروزه سرعت کار و زندگی بسیار بالا رفته و مشغله ها و نگرانی ها به خصوص برای مردان روز به روز در حال افزایش است، بسیاری از مردان فرصت مراقبت و رسیدگی به سلامت خود را نداشته و به همین دلیل از بسیاری بیماری ها رنج می برند. یکی از این بیماری ها که امروزه مردان را درگیر کرده است، درد بیضه می باشد. که در نتیجه ی التهاب یا عفونت مجاری خروج منی یا اپیدیدیوم رخ می دهد و آن را بیماری اپیدیدیمیت می نامند. اپیدیدیمیت از طریق گسترش باکتری ها از مجرای ادراری و مثانه ایجاد شده و معمولاً در مردان بین 19 تا 35 سال بسیار شایع است. بنابراین عفونتی باکتریایی است. اگر چه می تواند از یک بیماری انتقال یافته جنسی مانند کلامیدیا یا گونوره نیز ناشی شود.

حساس شدن بیضه، درد و تورم بیضه ها، احساس یک توده در آن، درد کشاله ی ران، ادرار مکرر و دردناک، درد در هنگام انزال و وجود خون در آن و گاهی درد شکم علائم آزار دهنده ای بوده که بیماران را بر آن می دارد تا قبل از شروع هرگونه درمان دارویی، راهی را در خانه برای خلاصی از این بیماری رنج آور بیابند. خوشبختانه درمان های خانگی و گیاهی برای از بین بردن این علائم وجود دارد. با فن تریکس همراه باشید تا با آن ها آشنا شوید.

زمانی که از درد این بیماری رنج می برید، راه حل های خانگی زیر می تواند در درمان و تسکین علائم بسیار موثر باشد.

پس:

1- در رختخوابتان استراحت کنید.

استراحت و خوابیدن در رختخواب برای چند روز متوالی بسیاری از علائم و ناراحتی ها را از بین برده و تسکین می دهد.

1 روش درمان خانگی عفونت و التهاب بیضه

2- کمپرس یخ بگذارید.

قرار دادن کمپرس یخ روی بیضه ها التهاب را کاهش داده و باعث از بین رفتن درد و تسکین آن می شود.

4 روش درمان خانگی عفونت و التهاب بیضه

3- بیضه ها را بالا بکشید.

حوله ای را تا زده و زیر بیضه ها قرار دهید تا بیضه ها بالا نگه داشته شده و درد آن کاهش یابد.

4- از یک بیضه بند یا محافظ بیضه استفاده کنید.

استفاده از این وسیله که اغلب ورزشکاران از آن استفاده می کنند نیز موثر بوده و می تواند باعث تسکین درد شود.

5- از انجام رابطه ی جنسی خودداری کنید.

با این کار به بیضه ها اجازه می دهید تا سریع تر بهبود یابند. به علاوه مانع از گسترش عفونت می شود.

6- از سیتز بث استفاده کنید.

وسیله ای به نام سیتز بث برای تسکین درد بسیار موثر است اما اگر آن را ندارید، می توانید وان حمام را به اندازه ی 30 تا 35 سانتی متر با آب گرم پر کرده و تقریباً به مدت 30 دقیقه در آن بنشینید. آب گرم باعث افزایش گردش خون در محل شده و به بدن کمک می کند تا با عفونت مبارزه کند.

این کار را می توانید در زمانی که احساس درد دارید انجام دهید. (این درمان مخصوصاً برای اپیدیدیمیت مزمن موثر است.)

2 روش درمان خانگی عفونت و التهاب بیضه


برای اطلاع بیشتر در رابطه با سیتز بث به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز استفاده از سیتز بث <<<


علاوه بر راه حل های گفته شده برای تسکین درد، مصرف برخی از گیاهان دارویی نیز در تسکین درد بسیار موثر است. گیاهان دارویی از جمله بومادران، نعناع ترنجی، گیاه ریشه سنگ، بید، توس، فرنجمشک، کاوا و نخل اره ای که همگی گیاهان دارویی دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی بوده که به عنوان درمانی خانگی و گیاهی بسیار موثر می باشند. این گیاهان التهاب را کاهش داده و در نتیجه به کاهش درد ناشی از اپیدیدیمیت کمک می کنند. با این حال در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.

در صورتی که واقعاً مایل هستید از روش های مطمئن، بدون ضرر و درمانی طبیعی برای اپیدیدیمیت استفاده کنید، می توانید از قرص های گیاهی موجود در بازار که با نام داروهای گیاهی ضد التهاب و ادرار آور به فروش می رسند استفاده کنید. این قرص ها هیچ گونه عوارض جانبی نداشته و سال ها تحقیق نشان داده است که می توانند عملکرد بسیار موثری را در درمان اپیدیدیمیت از خود نشان دهند. این داروها با افزایش جریان خون در بیضه ها درد را تسکین می دهند. به علاوه دارای خواص پاکسازی سموم می باشند که می توانند باکتری هایی که باعث ایجاد اپیدیدیمیت می شوند را به طور کامل ریشه کن کنند.

دیگر گیاهان موجود در این قرص ها بسیار ادرار آور بوده و ادرار قطره قطره را درمان می کنند. بنابراین تکرار ادرار و دردناک بودن آن نیز درمان می شود.

برای رفع کامل و زود هنگام اپیدیدیمیت، درمان های خانگی حتی در طول درمان دارویی بسیار مفید و کمک کننده می باشد.

هشدار: طولانی شدن این بیماری و علائم مربوط به آن می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد. آبسه، تورم بیضه و کاهش جریان خون به مدت طولانی در آن موجب ناباروری و مشکلات بعدی می شود. بنابراین اگر بیماریتان جدی بوده و طولانی شد حتماً به پزشک مراجعه کرده و درمان دارویی آن را جدی بگیرید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihowmedium




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
آشنا

سلام کیست دارم چیکار کنم همه اینارو رفتم فقط خود ارضایی زیاد داریم روزی یه بار

کاربر ناشناس

نزن دادا بده
آ

محمد

سلام میگم من اسپرمم ژله ای یکم سبز رنگه چیکار کنم خوب بشه

دکمه بازگشت به بالا