آموزش های ویدئوییسلامت

نتی پات چیست و چگونه باید از آن در سرماخوردگی استفاده کرد؟

نتی پات وسیله‌ای است که برای ایجاد یک جریان آب در بینی استفاده می‌شود تا بتوانید حفره‌ی بینی را با یک محلول نمک بشویید.

این روش به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. چرا که مزایایی چون بهبود علائم سرماخوردگی سینوسی و کاهش مصرف داروهای مربوط به آن را دارد. اما ابتدا باید بدانید چگونه از نتی پات به درستی استفاده کنید. پس با فن تریکس همراه باشید.


در لینک زیر مواد غذایی مناسب جهت پیشگیری از سرماخوردگی در فصل زمستان را برایتان معرفی کرده ایم.

>>> مواد غذایی مناسب جهت پیشگیری از سرماخوردگی در زمستان <<< 


ابتدا نتی پات را تهیه کرده و بعد از آن:

۱- نتی پات را بشویید.

حتی اگر نتی پات نو است و هم اکنون خریداری کرده‌اید هم باید آن را بشویید. اگر هم از قبل داشته‌اید به دلیل اینکه به طور مداوم از آن استفاده نمی‌کنید و مدتی است آن را کنار گذاشته‌اید، نتی پات محل تجمع باکتری‌ها شده است. پس با شستشو توسط صابون و آب گرم از ورود این باکتری‌ها به بدنتان جلوگیری کنید و بعد از اینکه آن را کامل و به طور تمیز شستید اجازه دهید تا در هوای آزاد کاملا خشک شود.

۲- یک محلول آب نمک و آب تصفیه شده بسازید.

¼ قاشق چایخوری نمک بدون ید را با ۲۳۶ میلی‌لیتر آب تصفیه شده، جوشانده و یا آب مقطر مخلوط کرده و هم بزنید تا نمک به صورت کامل حل شود.

• هرگز از آب معمولی لوله کشی دیگر برای این کار استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است حاوی آمیب (جانوران تک سلولی) بوده و مریض شوید. دقت به اینکه آب حتماً تصفیه شده و یا مقطر باشد بسیار مهم است.

• از نمک یددار و نمک‌هایی که دارای افزودنی است استفاده نکنید این مواد باعث ایجاد سوزش و خارش در بینی می‌شوند.

۳- در موقعیت استفاده از نتی پات قرار بگیرید.

در یک سینک خم شوید و سرتان را به سمتی بچرخانید طوری که گوشتان رو به روی کف سینک باشد. پیشانیتان باید در ارتفاع چانه یا کمی بالاتر از آن باشد در نهایت سرتان را باید طوری بچرخانید که محلول نمک به راحتی در سوراخ‌های بینی جریان یابد.

۴- با دهان نفس بکشید.

به منظور جلوگیری از ورود ماده به دهان و گلویتان با دهان نفس بکشید. از صحبت کردن و خندیدن بپرهیزید تا آب به دهان و گلویتان وارد نشود.

۵- لوله‌ی نتی پات را در سوراخ بالایی بینی قرار دهید.

حالتی که در مقابل سینک قرار گرفته‌اید و سرتان را به سمتی چرخانده‌اید یکی از سوراخ‌های بینی بالا و دیگری پایین (رو به روی سینک) است. کار را باید با سوراخ بالایی بینی شروع کنید. با این کار آب از همان سوراخ ورودی بیرون نمی‌آید و شما جلوی برگشت آب به عقب را می‌گیرید. آب از این سوراخ وارد شده و از سوراخ پایینی بینی بیرون می‌ریزد. اگر آب به دهانتان وارد می‌شود پیشانیتان را نسبت به چانه کمی پایین‌تر بیاورید. ½ محلول را در این مرحله استفاده کنید.

۶- تکرار روند برای سوراخ دیگر بینی

این بار همین مراحل را برای لوله‌ی دیگر بینی انجام دهید. سرتان را به سمت مخالف بچرخانید و مراحل بالا را برای سوراخ دیگر بینی انجام دهید؛ و باقیمانده‌ی مواد را در این سوراخ بینی مصرف کنید.

۷- آب اضافی را از بینی خارج کنید.

بعد از اینکه همه‌ی محلول را استفاده کردید سرتان را از روی سینک بالا آورده و به آرامی فین کنید. (از انگشتتان برای فشار دادن به بینی استفاده نکنید) تا آب اضافی خارج شود. این کار را تا زمانی که همه‌ی آب بیرون آید و بتوانید به نسبت راحت تر نفس بکشید انجام دهید.

۸- در یک دستمال به آرامی فین کنید.

دستمالی برداشته و این بار در دستمال به آرامی فین کنید تا آب‌های اضافی به طور کامل خارج شده و بینی به کل تمیز شود. توجه داشته باشید که هنگام فین نباید هیچ کدام از لوله‌های بینی بسته باشد.

۹- نتی پات را تمیز کنید.

برای جلوگیری از رشد بیش از حد باکتری‌ها درون نتی پات قبل از اینکه آن را جمع کنید برای بار آخر آن را با آب گرم و صابون بشویید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

در پایان مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کنیم. با ما همراه باشید…

>>> چگونگی تشکیل مخاط خشک شده بینی <<<

>>> ترفند های پاکسازی بینی چرب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
5 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
باران

با یه ظرف سس موشکی هم میشه این کارا کرد

صادقی

وسیله ی خیلی خوبیه. من استفاده کردم خیلی تاثیر داره. ولی کسانی که پولیپ دارن نباید استفاده کنن

کاربر ناشناس

واه واه واه چه حرفا .گل کاشتین بچه ها.چقدر جالب بود . ممنون .فکر کنم ظرف مخصوص هم پیدا نکردیم با یک کتری کوچک میشه این کار را کرد.

حامد

khob bud

آیلین

خیلی عالی بود لذت بردم از مطالب سرماخوردگیتون

دکمه بازگشت به بالا