سلامت

روش های خانگی و طبیعی کاهش سطح گلوبولین خون

گلوبولین پروتئینی است که در بدن وجود داشته و می توان میزان آن را در جریان خون محاسبه کرد. هنگامی که گلوبولین خون در سطح بالایی قرار داشته باشد یا با آلبومین بدن (پروتئین دیگری) متعادل باشد، می تواند منجر به بروز مشکلاتی برای سلامتی شود. خوشبختانه با ایجاد تغییراتی ساده در رژیم غذایی و برنامه ی روزانه، می توان به کاهش میزان گلوبولین پرداخت. با این حال در بسیاری از موارد، بهترین راه برای کاهش دادن سطح گلوبولین، درمان بیماری است که موجب افزایش سطح این پروتئین شده است.

کاهش گلوبولین به روش های طبیعی و خانگی:

1- غذاهای غنی از پروتئین را به طور کامل از رژیم غذاییتان حذف کنید. این کار بهترین راه برای شروع کاهش گلوبولین است.

زیرا پروتئین، حاوی سطوح بالایی از گلوبولین بوده و مسلماً مصرف غذاهای غنی از گلوبولین را افزایش می دهد. بنابراین از خوردن غذاهایی مثل گوشت قرمز، تختم مرغ، شیر، پنیر، ماست، سویا و شاهدانه خودداری کنید.

1 کاهش سطح گلوبولین خون

2- میوه و سبزیجات فراوان خورده تا سطح گلوبولین را کاهش دهد.

میزان پروتئین میوه ها و سبزیجات کم است. یعنی بدون اینکه گلوبولین افزایش یافته ی بدن را افزایش دهند، می توانند بخش اعظمی از رژیم غذاییتان را در بر بگیرند. فقط به یاد داشته باشید که میوه و سبزیجات را به صورت کاملاً تازه و در حجم بالا مصرف کنید. همچنین از مصرف انواع کنسروی و فرآوری شده سبزیجات خودداری کنید.

بهترین میوه ها برای این هدف عبارت اند از:

– سیب، گلابی و توت ها
– پرتقال، گریپ فروت و دیگر مرکبات
– سبزیجات ریشه ای مثل چغندر، هویج و شلغم
– بروکلی، گل کلم و نخود فرنگی

2 کاهش سطح گلوبولین خون

3- رژیم غذاییتان را با چربی های سالم و مغزها تکمیل کنید.

اگر رژیم غذاییتان تنها حاوی میوه و سبزیجات باشد، مواد مغذی مورد نیاز به بدنتان نمی رسد. برای برآوردن نیازهای تغذیه ای بدون مصرف حجم بالای پروتئین ها، غذاهایی مصرف کنید که حاوی چربی های سالم مثل روغن زیتون، آفتابگردان، گلرنگ و سویا باشند. خوردن مغزهایی مثل گردو، بادام هندی و بادام کوهی نیز روشی خوبی برای تامین کالری بدن، بدون مصرف پروتئین است.

3 کاهش سطح گلوبولین خون

4- از مصرف هرگونه پودر یا مکمل های پروتئینی اجتناب کنید.

این نوع پروتئین ها مانند پروتئین های دیگر، گلوبولین بالایی دارند. بنابراین برای کاهش گلوبولین خونتان بلافاصله باید مصرف آن ها را قطع کنید.

تغییراتی در سبک زندگی تان ایجاد کنید.

1- ورزش های کششی، مقاومتی و ایروبیک انجام دهید.

ورزش روزانه یکی از بهترین راه ها برای کاهش گلوبولین خون است. بنابراین 30 دقیقه ورزش را در برنامه روتین روزانه تان بگنجانید. در کنار نرمش های ایروبیک، شنا، دوچرخه سواری، دو و طناب بازی را نیز فراموش نکنید. اسکوات، دمبل زدن، پرس سینه و نرمش هایی که با وزنه انجام می شوند، ورزش های کششی و مقاومتی بوده که بسیار موثر هستند.

4 نحوه کم کردن Globulin بدن

2- استرستان را کاهش دهید تا گلوبولین خونتان نیز کاهش یابد.

علی رغم شرایط بسیار بدی که ممکن است در زندگی داشته باشید، سعی کنید استرس را از خود دور کنید. متاسفانه استرس می تواند گلوبولین را تا حد زیادی افزایش دهد. مدیتیشن، یوگا، گذارندن اوقاتی بیرون از منزل، قدم زدن، گوش دادن به موزیکی آرام و… استرس را کاهش می دهد.

3- روزانه مقدار زیادی آب بنوشید و بدنتان را هیدراته نگه دارید.

زمانی که آب بدن کم شود، سطوح گلوبولین افزایش یافته و به مرور زمان به مشکل دائمی تبدیل می شود. آقایان در طول روز باید 3.7 لیتر آب و خانم ها 2.7 لیتر آب بنوشند.

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس با روش های کاهش اسید موجود در گوجه فرنگی و کاهش سطح ESR آشنا شوید.

>>> روش های کاهش اسید موجود در گوجه فرنگی <<<

>>> روش های کاهش سرعت رسوب گذاری گلبول های قرمز ESR <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا