زیباییسلامت

چگونه بینی چرب را پاکسازی کنیم؟

بینی چرب بسیار آزار دهنده بوده و ممکن است موجب بروز مشکلاتی چون جوش شود. اما نگران نباشید، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا این مشکل را به راحتی در منزل برطرف کنید. محصولات تجاری موجود در بازار می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد، که در کاهش چربی بینی و اطراف آن مفید است. اما روش‌های طبیعی مانند بخور وجود دارند که به طبع هم بهتر و هم مفیدتر هستند. بدیهی است که انجام این روش‌ها به صورت مداوم و مکرر کمی دشوار و شاید هم غیرممکن است، ایجاد تغییر در رژیم غذایی و سبک آرایش روزانه نیز می‌تواند تاثیر گذار باشد. با ما همراه باشید تا با روش‌های مختلف آشنا شوید.

محصولات تجاری

۱- چسب مخصوص

چسب‌های مخصوص رفع چربی بینی در تمامی داروخانه‌ها، موجود بوده و یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای برطرف کردن چربی بینی است. مقداری از پودر نیم شفاف مربوط به چسب را روی آن ریخته و روی بینی قرار دهید. چربی اضافه را تا حدودی برطرف می‌کند.

1 پاکسازی بینی چرب

۲- استفاده از یک پاک کننده معمولی

پاک کننده‌های معمولی محلول در آب، یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن چربی صورت مخصوصاً چربی روی بینی است. اگر مشکلتان چربی پوست است یک پاک کننده مرتبط با مشکل را انتخاب کرده و صورتتان را صبح‌ها و شب‌ها، قبل از خواب بشویید. توجه داشته باشید که پوست بعضی افراد نسبت به این مواد واکنش منفی نشان می‌دهد. پس اگر بعد از یکبار استفاده پوستتان قرمز شد و حساسیت نشان داد حتماً پاک کننده را تعویض کنید.

همچنین می توانید خودتان در منزل پاک کننده های مخصوص پوست چرب را بسازید.

۳- کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب‌ها نقش مهمی را روی پوست ایفا می‌کنند. بنابراین به جای استفاده از کرم مرطوب کننده از یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب را روی تمام پوست و بینیتان به آرامی بمالید. یک کرم ضد آفتاب قوی باعث جلوگیری از تجمع چربی روی صورت شده و از پوست در مقابل اشعه‌ی خورشید محافظت می‌کند. سعی کنید ضد آفتابی انتخاب کنید که حاوی زینک و دی‌اکسید تیتانیوم باشد.

2 پاکسازی بینی چرب


برای اطلاع از چگونگی تشخیص خراب یا فاسد بودن کرم ضد آفتاب به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونگی تشخیص خراب یا فاسد بودن کرم ضد آفتاب <<<


۴- از پاک کننده‌ی لایه بردار استفاده کنید.

اکثر داروخانه‌ها این پاک کننده‌ها را عرضه می‌کنند. این ماده پاک کننده‌ای با بافت سخت می‌باشد و کمک می‌کند تا سلول‌های مرده که باعث شل شدن پوست می‌شوند از روی پوست برداشته شوند. اگر به طور منظم از این پاک کننده‌ها استفاده کنید باعث از بین رفتن انسداد منافذ پوستی شده و از بروز چربی جلوگیری می‌شود. توجه داشته باشید که لایه برداری را فقط هفته‌ای یکبار انجام دهید؛ چرا که بیش از یکبار احتمال آسیب رسیدن به پوست وجود دارد.

3 پاکسازی بینی چرب


همچنین می توانید با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس طرز ساخت اسکراب و لایه بردار پوست صورت فراگیرید.

>>> آموزش ساخت اسکراب و لایه بردار پوست صورت <<<


۵- ماسک صورت

ماسک خاک رس یا اسید سالیستیک از بهترین ماسک‌های توصیه شده برای این کار است. که می‌توانید خودتان آن را تهیه کرده و یا در سالن‌های زیبایی از آن استفاده کنید. این ماسک‌ها می‌توانند از تجمع چربی جلوگیری کرده و یک بینی عاری از هرگونه چربی را به شما هدیه دهند.

4 پاکسازی بینی چرب

توجه داشته باشید که:

• حتماً طبق دستورالعمل از ماسک استفاده کنید، چرا که هر ماسک دستورالعمل خاص خود را دارد.

• مانند تمام محصولات دیگر احتمال خطر در استفاده از این محصول نیز وجود دارد؛ بنابراین اگر متوجه بروز مشکلی مانند خارش یا سوزش هستید حتماً محصول را تعویض کنید.


با مراجعه به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس با ماسک های صورت دیگر نیز آشنا شوید.

>>> ساخت ماسک صورت با برگ درخت چریش <<<

>>> فواید و نحوه استفاده از ماسک حباب <<<

>>> طرز ساخت ماسک مراقبت پوست کودکان <<<


روش‌های طبیعی

۱- استفاده از بخور

بخور منافذ باز روی پوست را از بین می برد و در نتیجه به کاهش چربی صورت کمک می‌کند. در درجه‌ی اول صورت خود را شسته و آرایش را پاک کنید. حوله‌ای را روی صورت و ظرف آبی، با دمای ملایم بکشید تا شروع به بخار کند. سرتان را به همراه حوله دور ظرف بچرخانید و اجازه دهید تا بخار جذب پوستتان شود. ۱۰ دقیقه در این حالت بمانید. بعضی از مردم ترجیح می‌دهند موادی چون چای بابونه یا نخود فرنگی را نیز به آن اضافه کنند. که می‌تواند قدرت پاکسازی منافذ را افزایش دهد.

5 پاکسازی بینی چرب

۲- لیمو

بیشتر مردم بر این باورند که لیمو می‌تواند آلودگی را از روی بینی پاک کند. برای این کار، سه قطره از آب لیمو را با مقدار کافی شکر مخلوط کرده تا خمیری چسبناک به دست آید. سپس ماده را در پارچه‌ی نخی تمیز گذاشته و روی بینی بمالید. اگر واقعاً مایل به کاهش چربی روی بینی هستید این کار را سه بار در روز انجام دهید تا نتیجه‌ی مطلوب به دست آید.

6 پاکسازی بینی چرب

۳- مخلوط بادام و عسل

یک عدد بادام را خرد کنید و با مقداری عسل مخلوط کرده و روی بینی بمالید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس بشویید.

7 پاکسازی بینی چرب

۴- سرکه را امتحان کنید.

آب و سرکه را با نسبتی مساوی با هم مخلوط کرده و سپس پارچه‌ای نخی را به مخلوط آغشته کنید و به مدت ۵ دقیقه روی بینی فشار دهید. پارچه را برداشته و اجازه دهید ماده ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد بشویید.

8 پاکسازی بینی چرب

برای جلوگیری از تولید چربی

۱- کمتر آرایش کنید.

آرایش باعث انسداد منافذ پوستی شده و در نتیجه باعث تولید هر چه بیشتر چربی می‌شود. اگر همیشه پوستتان چرب است از آرایش سنگین روی پوست و به خصوص بینی اجتناب کنید. فقط از یک لایه کرم روشن کننده یا کانسیلر در اطراف بینی استفاده کنید.

9 پاکسازی بینی چرب

۲- رژیم غذاییتان را تنظیم کنید.

جالب است بدانید مواد غذایی تند، چربی پوست را افزایش می‌دهد پس در استفاده از ادویه جات دقت لازم را به عمل آورید.

۳- هنگام شب از هیچگونه کرمی استفاده نکنید.

اگر از کرم یا مرطوب کننده‌ای در طول شب استفاده کنید منافذ پوستتان بسته و پوستتان چرب تر می‌شود. سعی کنید از یک لوسیون به جای کرم استفاده کنید. لوسیون‌های طبیعی که مخصوص شب هستند می‌توانند مشکل چربی را تا حدودی کاهش دهند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
11 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سولماز

سلام
من هفته ایی دوبار از چسب برق مشکی رو بینی خودم میزنم و دست میکشم و بر میدارم. قشنگ چربی هارو میبینم ک بلند شده

سلام

من‌اصلن امتحان نکردم خخخخ

هورسان

آره کمال روشش جواب میده توصیه میکنم از روش استفاده کنید

هادی

واقعا مخلوط سرکه سیب،خمیر دندان وزنجبیل جواب میده

هادی

واقعا مخلوط سرکه سیب و زنجبیل جواب میده به امتحانش می ارزه

Kamal

من برای کوچک کردن بینیم از مخلوط زنجبیل،خمیر دندان و سرکه سیب استفاده میکنم فکر کنم خیلی جواب میده

کاربر ناشناس

اخه میگن پوستومیسوزونه؟؟؟

سوگند

والا دکتر هم بری همینا را میگه,اینجا که هزینه ایم نداره دونستنش ممنون.

سودابه

چسب مخصوص که اصلا فایده نداره,ولی راه های دیگه که گفتین مثل لیمو باشکر,آب و سرکه بنظرم جالب امد,البته خوب لیمو وسرکه اسیدی هستن باید یکم با احتیاط امتحان کنم.:-)

امیر هستم😊

خوب بود

معصومه

اره منم استفاده میکنم تاثیر داره ماسک زنجبیل.خمیر دندان.سرکه

دکمه بازگشت به بالا