سلامتگل و گیاه

خواص و فواید عصاره و اسانس گل یاس چیست؟

آیا می دانید که اسانس یا عصاره ی گل یاس دارای خواص درمانی بسیاری است؟ آیا می دانید که عصاره و اسانس گل یاس می تواند تب را پایین بیاورد؟ و آیا می دانید که همین ماده ی ارزشمند می تواند بیماری های کلیه را نیز کاهش دهد؟

فن تریکس در این مقاله به خواص اسانس گل یاس پرداخته و قصد دارد شما را نیز با این اسانس بیشتر آشنا کند.

اسانس یا عصاره ی گل یاس چیست؟

اسانس گل یاس را از گل هایی به رنگ بنفش و معطر درخت یاس که به یاسمین معروف است، تهیه می کنند. گل های این درخت که بومی اروپای شرقی و ایران می باشد را تبخیر و تقطیر کرده و مانند گلاب اسانس آن را استخراج می کنند. این اسانس که خواص بی نظیری دارد به رنگ یاسی بسیار روشن بوده و بویی بسیار معطر و عالی نیز دارد.

1 خواص عصاره گل یاس

از جمله خواص بسیار عالی این ماده

1- کِرم زدا و از بین برنده ی انگل

اسانس گل یاس یک کِرم زدای بسیار موثر بوده و کمک می کند تا کرم ها و انگل های موجود در روده ی انسان از بین برود. این ماده همانند داروهای انگل کش عمل کرده و بدون این که هیچ ضرری به بدن برساند، کرم ها و انگل های بدن را نابود می کند.

2- ضد قارچ

عصاره ی به دست آمده از گل یاس دارای خواص ضد قارچی بسیار قوی است که آن را عاملی موثر برای از بین بردن قارچ ها از بدن کرده و به کاهش خطر ابتلا به عفونت های قارچی نیز کمک می کند.

3- سفت و منقبض کننده

این ماده ی با ارزش دارای خواص و مزایای بالقوه ای برای پوست می باشد. آزمایشات انجام شده روی این عصاره ثابت کرده که اسانس گل یاس سفت کننده ی موثر پوست بوده، منافذ پوستی را تنگ  و از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می کند. به طوری که استفاده ی موضعی آن روی خطوط صورت تاثیر مستقیم داشته و چین و چروک را کاهش داده و افتادگی پوست صورت را از بین می برد.

4- تب بر
این اسانس تب بری طبیعی بوده و به طرز قابل ملاحظه ای تب را کاهش و عوارض تب بالا را درمان می کند.

5- اضطراب و استرس را کاهش می دهد.

عصاره و اسانس گل یاس دارای عطر شیرین و دلپذیری است. این رایحه اضطراب و استرس را کاهش می داده، خلق و خو را بهبود بخشیده و باعث آرامش ذهن می شود. به گونه ای که بسیاری از آروماتراپیست ها (رایحه درمان ها) از این ماده به عنوان داروی اصلی برای آرامش مشتریانشان استفاده می کنند.

6- درمان مشکلات پوستی

از دیگر خواص دارویی و سلامتی این ماده ی ارزشمند می توان به درمان مشکلات پوستی مانند بریدگی، خارش، التهابات پوستی و سوختگی اشاره کرد. این اسانس در درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر بوده و سلامت و درخشندگی پوست را بیشتر می کند.

7- آنتی باکتریال

خواص آنتی باکتریال و ضد باکتریایی اسانس گل یاس بسیار قوی است. همین باعث می شود که وجود آن در خانه یک گندزدا و ضدعفونی کننده ی طبیعی و بی خطر باشد که نه تنها عفونت ها و باکتری ها را از بین می برد بلکه عطری خوش و دلپذیر به خانه می دهد.

هشدار:

عصاره ی گل یاس اسانسی غلیظ است که در نتیجه ی بخار و تقطیر به دست می آید. خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد اما در کنار آن ها می توان عوارضی نیز برای آن برشمرد. به همین دلیل قبل از استفاده از آن، توصیه های زیر را در نظر بگیرید.

1- همیشه نباید از اسانس گل یاس استفاده کنید.

2- اگر باردار یا شیرده هستید از تماس با این اسانس خودداری کنید.

3- اگر پوستی بسیار حساس دارید، عصاره ی گل یاس می تواند باعث بروز عفونت های پوستی در شما شود.

4- قبل از استفاده، اسانس را با روغنی مثل روغن هسته ی انگور یا زیتون مخلوط کرده و آن را روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید تا حساس بودن یا نبودن پوستتان را نسبت به آن بسنجید.

5- گاهی اوقات این اسانس می تواند باعث قرمزی، خارش و التهاب شود که در صورت مشاهده ی این علائم استفاده از آن را متوقف و سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

همچنین برای اطلاع از خواص و کاربرد های اسانس روغنی گیاه سرده یا علف لیمو به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> خواص و کاربرد اسانس روغنی گیاه سرده یا علف لیمو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا