تغذیه

معرفی غذاهایی که هرگز نباید در آرام پز پخته شوند

غذاهایی که نباید در آرام پز پخته شوند

در زندگی های امروزی آرام پزها یکی از کارآمدترین وسیله های آشپزخانه هستند. زیرا کار کردن با آن ها باعث صرفه جویی در وقت شده و برای خانم هایی که زمان لازم برای آشپزی ندارند بسیار مفید و سودمند است. اما بر خلاف تصور عموم همه ی غذاها را نمی توان در این وسیله پخت. با ما همراه باشید تا با این غذاها و دلیل ممنوعیت پخت آن ها در آرام پز آشنا شوید.

1- ماهی

1 غذاهایی که نباید در آرام پز پخته شوند

پخت ماهی در آرام پز بوی بسیار بدی ایجاد کرده که تا چند روز از فضای خانه تان بیرون رفتنی نیست. همین بوی بد روی طعم آن نیز تاثیر گذاشته و اصلاً خوراکی دلچسب و خوشمزه را به شما نمی دهد. به علاوه آرام پز، ماهی را بسیار خشک می کند. آرام پز مناسب پخت خوراک هایی مثل سبزیجات است که کمی آبدار هستند. ماهی، گوشت سفید و کلاً پروتئین ها را تنها باید در مدت زمان کم در تابه، بخار پز و یا سرخ کرد؛ تا طعم خوبی داشته باشد.


فن تریکس در مقالات زیر طرز پخت ماهی کد و ماهی سالمون را به شما آموزش می دهد.

>>> طرز پخت ماهی کد <<<

>>> طرز پخت ماهی سالمون <<<


2- سینه مرغ بدون استخوان

2 غذاهایی که نباید در آرام پز پخته شوند

سینه مرغ بدون استخوان نیز مانند ماهی در پخت آهسته خشک می شود. گوشت هایی، مناسبِ پخت در آرام پز هستند که مقداری چربی داشته باشند. از آنجایی که سینه ی مرغ هیچ چربی ندارد بسیار خشک و غیر قابل خوردن می شود.

3- سبزیجات با رنگ سبز روشن

3 غذاهایی که نباید در آرام پز پخته شوند

پخت سبزیجات در آرام پز، آن ها را ترد می کند. به خصوص اگر با گوشت طبخ شود، سس بسیار خوشمزه ای برای گوشت خواهد شد. با این حال پخت سبزیجات با دمای کم و در کل روز، رنگ سبز زیبای سبزیجات، طرارت و تازگیشان را از بین می برد. توصیه می شود نخود فرنگی، مارچوبه، لوبیا سبز و امثال این ها را در 10 دقیقه ی پایانی پخت به غذا اضافه کنید؛ تا رنگ، طراوت و تازگیشان حفظ شود. سبزیجاتی مانند جعفری، شوید، نعنا، مرزه و ترخون نیز هر چه پخته نشوند بهتر است. در صورت پخت نیز مدت زمان آن باید بسیار کوتاه باشد. در غیر این صورت در آرام پز شبیه لجن مانده می شوند.

4- پنیر

آرام پز کردن پنیر به مدت طولانی باعث تبخیر شدن آب آن و سفت شدنش می شود. بنابراین در نهایت با گلوله های پنیری مواجه می شوید که هیچ بافت خامه ای و خوشمزه ای ندارد. پنیر را تنها باید 10 دقیقه ی پایانی در دمای بالا روی غذا ریخته تا ذوب شود و غذایی عالی به دست آید.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر طرز تهیه پنیر خامه ای گیاهی را فراگیرید.

>>> طرز تهیه پنیر خامه ای گیاهی <<<


5- پاستا یا ماکارانی

4 غذاهایی که نباید در آرام پز پخته شوند

اگر چه به نظر می رسد که پاستا یکی از راحت ترین غذاهای قابل طبخ است، اما آماده کردن صحیح آن واقعاً مشکل است. یک پاستای عالی به آب نمک و زمان جوش دقیق و مناسب احتیاج دارد. از آنجایی که پاستا بسیار سریع پخته شده و کاملاً نشاسته ای است، پخت آن در آرام پز تنها باعث شفته و خمیری شدن آن شده که غیر قابل خوردن می باشد.

6- برنج دانه بلند

برنج نیز در آرام پز خوب از آب در نمی آید. مخصوصاً اگر بخواهید در حجم بالایی طبخ کنید. زیرا بعد از پخت متوجه می شوید که کناره های ظرف بسیار خشک و سفت شده و بیش از حد پخته است، در حالی که وسط آن خام و شفته است. البته برخی می گویند برای برنج های معمولی که دانه بلند نیستند این اتفاق نمی افتد. با این حال طبخ برنج در پلوپز بهتر از آرام پز است.

7- غذاهای فریز شده

5 غذاهایی که نباید در آرام پز پخته شوند

گذاشتن غذاهای فریز شده در آرام پز، باعث می شود که غذا برای مدت طولانی در دمای غیر ایمن و مضر بوده و باعث رشد باکتری در آن شود. اگر قصد دارید مواد فریز شده را در آرام پز بپزید، ابتدا باید اجازه دهید یخ آن به طور کامل باز شود.

8- حبوبات خشک

6 غذاهایی که نباید در آرام پز پخته شوند

حبوبات خشک مانند لوبیا، حاوی سم طبیعی هستند که با جوشاندن از بین می رود. آرام پز این حبوبات را به جوش نمی آورد و در نتیجه باید لوبیایی سمی بخورید. اگر واقعاً می خواهید لوبیاها را در آرام پز بپزید، ابتدا آن را 12 ساعت خیسانده و 10 دقیقه در آب جوش بریزید؛ تا بجوشد و سپس آن را به آرام پز منتقل کنید. البته با این اوصاف آن را بدون آرام پز و به صورت معمولی بپزید خیلی بهتر و راحت تر است!

در پایان با مراجعه به لینک زیر با نحوه شستن و تمیز کردن آرام پز برقی آشنا شوید.

>>> نحوه شستن و تمیز کردن آرام پز برقی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
mashed




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا