پوشاکزیبایی

چگونه خودمان در منزل پد عرق گیر مخصوص زیر بغل بسازیم؟

پد ضد عرق زیر بغل که آن را محافظ عرق یا عرق گیر نیز می نامند، برای جلوگیری از عرق زیر بغل و لک شدن لباس استفاده می شود. این پدها به حدی موثرند که می توانند با کنترل عرق و جلوگیری از لک شدن لباس بوی بد عرق را نیز کنترل کنند. انواع یکبار مصرف آن ها مانند پدهای نوار بهداشتی وجود دارد، که می توانید آن را تهیه کرده و استفاده کنید. با این حال اگر مایل نبودید هزینه ای را صرف آن کنید و یا نتوانستید این پدها را بیابید، خودتان هم می توانید به راحتی آن ها را تهیه کنید.

نحوه ساخت پد ضد عرق

1- از نوار بهداشتی استفاده کنید.

اگر چه نوار بهداشتی به گونه ای ساخته و طراحی نشده است که مخصوص جذب عرق باشد، اما به هر حال کاراییشان جذب مایعات است.

خرید یک بسته نوار بهداشتی و ساخت پد ضد عرق از آن، بسیار ارزان تر و به صرفه تر از خرید پد های ضد عرق است. یک عدد نوار بهداشتی را از وسط نصف کرده و هر نصف آن را برای یک زیر بغل استفاده کنید. می توانید با چسب پانسمان آن را روی بدنتان محکم کنید؛ یا با سنجاق به لباس وصل کرده تا ضد عرقی مناسب به دست آید.

حتی می توانید بدون برش نوار بهداشتی، آن را از وسط تا زده و روی حلقه آستین لباس قرار دهید.

2- اگر نمی توانید از نوار بهداشتی استفاده کنید، از یک جوراب کهنه نیز می توان برای ساخت پد ضد عرق استفاده کرد.

جوراب را به شکل بیضی به گونه ای برش بزنید که کل زیر بغل را پوشش دهد. می توانید پارچه را روی زیر بغل گذاشته و با خودکار، بیضی را دقیقاً قالب زیر بغل کشیده و آن را ببرید. سپس به همان روش هایی که در مرحله قبل گفته شد آن را زیر بغلتان قرار دهید.

جوراب های ورزشی به گونه ای طراحی شده اند که عرق پای ورزشکاران را جذب می کنند؛ بنابراین برای ساخت پد ضد عرق بسیار مناسب اند. جوراب های نخی نیز می توانند مایعات بیشتری را نسبت به انواع پلاستیکی و الیاف مصنوعی جذب کنند.

1 نحوه ساخت پد عرق گیر زیر بغل

3- در نبود جوراب و نوار بهداشتی، می توانید پارچه ی چیت تهیه کرده و آن را 4 بار تا بزنید. سپس روی آن یک بیضی مطابق با اندازه ی زیر بغلتان رسم کنید؛ آن را برش زده و سپس بدوزید.

برای پنهان شدن جای دوختها، می توانید با پارچه ی دیگری کاوری برای پدتان تهیه کنید. سپس پد را داخل کاور گذاشته و درز کوچک کاور را با دست بدوزید.

– دقت داشته باشید که برای ساخت پد ضد عرق با پارچه چیت، هر چه پارچه ی چیت را بیشتر تا بزنید، یعنی هر چه از لایه های بیشتر پارچه استفاده کنید، قدرت جذب پد بیشتر می شود.

4- اگر جزو افرادی هستید که میزان عرقتان بسیار بالاست، برای ساخت پد ضد عرق ، از پارچه هایی استفاده کنید که قدرت جذب بسیار بالایی دارند. مثل پارچه های حوله ای.

در واقع در ساخت پد های ضد عرق صنعتی و تجاری از همین نوع پارچه ها استفاده می شود.

5- اگر جزو افرادی هستید که دائماً با مشکل عرق زیر بغل مواجه هستید، توصیه می کنیم برای لباس هایی که اکثر اوقات می پوشید، جیبی برای گذاشتن پد در زیر بغل بدوزید؛ تا همیشه مجبور نباشید با دردسر پد ضد عرق را به بدن یا لباستان متصل کنید.

2 نحوه ساخت پد عرق گیر زیر بغل

به علاوه اینکه در این جیب می توانید بسیاری از مواد از بین برنده ی بوی عرق از جمله جوش شیرین و پودر دئودورانت را نیز بریزید.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر با “نحوه استفاده از زاج سفید به عنوان ضد عرق، افتر شیو و درمان زخم” آشنا شوید.

>>> نحوه استفاده از زاج سفید <<<


6- برای دوخت جیب نگه دارنده ی پد ضد عرق برای زیر بغل، ابتدا به سمت آینه رفته، پارچه ای را زیر بغل گرفته و اندازه زیر بغل را با ماژیک علامت زده و آن را ببرید. مانند تصویر زیر.

3 نحوه ساخت پد عرق گیر زیر بغل

7- جیب را بدوزید.

می توانید از جوراب کودکان نیز استفاده کنید؛ زیرا سایز مناسبی داشته و نیازی به دوخت و دوز هم ندارد. اما اگر از پارچه استفاده می کنید، دقت داشته باشید که از پارچه ضخیمی استفاده نکنید؛ تا جیب از روی لباس مشخص نباشد.

4 نحوه ساخت پد عرق گیر زیر بغل

8- لباس را پشت و رو کرده و جیب را روی آن بدوزید.

جیب به تنهایی ضد عرق مناسبی است که می تواند عرق را به خود جذب کند؛ اما اگر بسیار عرق می کنید، می توانید داخل جیب پد پارچه ی دیگری نیز بگذارید. همچنین می توانید داخل جیب جوش شیرین ریخته تا بوی عرق از بین برود.

5 نحوه ساخت پد عرق گیر زیر بغل


جهت اطلاع از طرز دوختن جیب برای دامن و پیراهن زنانه مقاله زیر را مطالعه کنید.

>>> طرز دوخت جیب برای دامن و پیراهن زنانه <<<


اگر روش های بالا موثر نبود و باز هم لباستان عرقی شد:

1- باید ضد عرق بسیار بزرگتری بدوزدید. مانند آنچه در تصویر می بینید.

برای ساخت پد ضد عرق بزرگتر:

دایره ای بزرگ روی پارچه ترسیم کنید؛ که وقتی آن را زیر بغل می گذارید، زیر بغل و زیر دستتان را پوشش دهد. دو عدد کش قیطانی نیز روی دست و شانه اندازه زده و به دایره متصل کنید.

6 نحوه ساخت پد عرق گیر زیر بغل

2- می توانید کش های پد ضد عرق را روی دایره دوخته و یا با سنجاق آن ها را وصل کنید.

اگر بتوانید سنجاق را تحمل کنید، سنجاق بهتر است. زیرا به راحتی می توان پارچه را زیر بغل تنظیم کرده و با سنجاق آن را ثابت نمود.

7 نحوه ساخت پد عرق گیر زیر بغل

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
7 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
M

عالی👍👍👍

امید

توضحیات و اطلاعات عالی👌

گلابتون

عالیییییییی بود

طاها

دستت درد نکنه متشکر از این راهنمایی که به ندرت در اينترنت یافت میشد

رضا

سلام. ممنون‌خیلی مفید بود.

رضا

عالی بود

Hana

عالي بود

دکمه بازگشت به بالا