آموزش های ویدئوییخانه و کاشانه

چگونه با لباس یا پارچه های کهنه و قدیمی زیرانداز بدوزیم؟

آموزش دوخت زیرانداز با لباس های کهنه

با کمی خلاقیت می توان از لباس ها و یا حتی پارچه های کهنه و قدیمی که دیگر قابل استفاده نیستند، وسایل قابل استفاده ی بسیاری ساخت. در یکی از مقالات فن تریکستهیه کوسن های زیبا با لباس های کهنه را توضیح دادیم. در این مقاله قصد داریم طریقه ی ساخت زیر اندازی زیبا با استفاده از پیراهن، تی شرت، جین، شلوار و هر پارچه ی دیگری را آموزش دهیم. تا بتوانید از آن در هر موقعیتی استفاده کرده و از هنر دست خود لذت ببرید. با فن تریکس همراه شوید و بسیار راحت و آسان با کمترین امکانات، خود را سرگرم کرده و وسیله ای به درد بخور بسازید.

1- پارچه هایی را انتخاب کنید که وزن مشابهی داشته و تقریباً هم وزن بوده اما رنگ و طرح های متفاوتی داشته باشند.

برای نتیجه بهتر دقت کنید که پارچه پوسیده و ساییده نباشد. بنابراین بهتر است از پارچه‌ كتانیِ راه‌ راه‌ و زبر یا پارچه های 100 درصد نخی برای ساخت زیر اندازتان استفاده کنید. در مورد مقدار پارچه نیز اطمینان حاصل کنید که برای دوخت یک زیر انداز کافی باشد.

2- اندازه ی مورد نظر را برای زیرانداز تعیین کنید.

اندازه ی طول و عرض زیرانداز را تعیین کنید. سپس تعداد مربعی که می خواهید در طول مستطیل قرار گیرد را تقسیم بر اندازه ی طول مستطیل کرده تا ابعاد مربع به دست آید. حال برای این که بدانید چه تعداد مربع باید در عرض مستطیل قرار گیرد، اندازه ی عرض مستطیل را تقسیم بر ابعاد مربع به دست آمده کنید تا تعداد مربع های لازم برای عرض نیز به دست آید.

تعداد مربع های عرض را ضرب در تعداد مربع های طول کرده تا تعداد کل مربع هایی که لازم است با پارچه برش بزنید را بدانید.

3- هر تعداد مربعی که به دست آمد را باید با دو پارچه ی متفاوت برش بزنید.

پس نصف تعداد را با یک نوع پارچه و نصف دیگر را با نوع دیگر به دست آورید. مثلاً اگر جمعاً به 50 مربع احتیاج دارید 25 عدد را ازیک نوع پارچه و 25 عدد را با نوع دیگر برش بزنید. ابعاد مربع ها را طبق محاسبات، از قبل به دست آورده بودید.

4- دو مربع با پارچه های غیر مشابه را با دوخت ریز که کم تر به چشم آید، به یکدیگر متصل کنید.

5- مربع های دیگر را نیز اضافه کرده تا طول مورد نظر زیر اندازتان به دست آید.

تعداد مربعی که قرار است در طول زیر انداز قرار داشته باشند باید به یکدیگر متصل شوند و یک ردیف مربع، به اندازه ی طول زیر انداز به دست آید.

توجه داشته باشید که مربع ها را حتماً با چرخ خیاطی به هم دوخته و متصل کنید. زیرا با راه رفتن روی دوخت دستی باعث می شود دوخت ها به سرعت از هم دیگر باز شده و زیر انداز خراب شود.

6- حال باید ردیف بعدی مربع ها را نیز بدوزید.

هر تعداد مربع که قرار است در عرض مستطیل زیر انداز قرار گیرد، به همان تعداد ردیف، مربع باید تهیه کنید. یعنی مثلاً اگر در طول مستطیل 10 مربع قرار داشته و در عرض آن 5 مربع، شما احتیاج به تهیه ی 5 ردیف مربع 10 تایی داشته تا آن ها را به هم متصل کرده و زیر انداز را تهیه کنید.

– در اتصال مربع ها به یکدیگر توجه داشته باشید که برای ایجاد طرح شطرنجی در زیرانداز، بعد از اتمام اتصال مربع های یک ردیف، اتصال مربع های ردیف بعدی را عکس ردیف قبل انجام دهید.

7- بعد از اینکه تمامی ردیف ها به یکدیگر متصل شدند زیرانداز آماده است.

دور تا دور آن را لبه دوزی کرده تا زیر اندازتان ریش ریش نشود.

8- برای اینکه درزها و کوک ها نرم و لطیف شده و در هم بنشینند، بهتر است قبل از استفاده یک بار زیر انداز را بشویید.

همچنین با مراجعه به لینک زیر می توانید یک زیرانداز باغبانی یا صحرایی بدوزید.

>>> نحوه دوختن زیرانداز صحرایی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا