روانشناسی

روش های از بین بردن خواب آلودگی و خستگی چهره در اول صبح

بسیاری از عوامل بر ظاهر و چهره تاثیر گذاشته و باعث می شوند که چهره دائماً و یا اول صبح خسته، بی حال و کسل به نظر برسد. چشمان قرمز، پف صورت و چهره ای نامتعارف، کوهی از خستگی را در خود جای داده که هم در خود فرد و هم در دیگران باعث ایجاد حس منفی و کسل کنندگی می شود. اغلب ما دوست نداریم صبح زود با چنین چهره ای از خانه بیرون زده و با دیگران رو به رو شویم.

بسیاری از افراد برای دیده نشدن چهره شان به این شکل، از دیگران دوری می کنند. که این موضوع اصلاً منطقی نبوده و گاهی اصلاً امکان پذیر نیست. خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که می توان چهره را همیشه و خصوصاً اول صبح بعد از بیدار شدن، شاداب و سرزنده کرده و همه ی آثار خواب آلودگی و خستگی را از بین برد.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با روش های داشتن صبحی بانشاط و پر انرژی آشنا شوید.

>>> روشهای داشتن صبح بانشاط <<<


روش های از بین بردن آثار خستگی و خواب آلودگی

1- از چای بیش از یک نوشیدنی استفاده کنید.

سردی و کافئین موجود در چای، قرمزی چشم را کاهش داده و ترکیبات گیاهی آن به طور طبیعی پف چشم را از بین می برد. چای سبز، سیاه، سفید و چای بابونه، دارای خواص ضد التهابی هستند که برای این کار عالی می باشند.

– صبح که از خواب بیدار می شوید یا هنگامی که چهره خسته و داغون است، کیسه های چای را در آب جوشانده و بعد از دو دقیقه آب آن را بچلانید. سپس آن را در فریزر گذاشته و پس از خنک شدن آن ها را به مدت 20 دقیقه روی چشم ها بگذارید.

1 از بین بردن خواب آلودگی صبحگاهی

2- هر روز صبح ورزش کنید.

وقتی از خواب بیدار می شوید کاری کنید قلبتان 30 دقیقه خون پمپاژ کرده و ضربان قلبتان افزایش یابد. حرکت سگ وارونه مانند آنچه در تصویر می بینید، باعث ایجاد جریان خون معکوس در چهره و کل بدن شده و رنگ چهره را شاداب و سرزنده می کند. ورزش بدن را سرحال کرده و خواب آلودگی، بی حالی و کسلی را از بین می برد.

2 از بین بردن خواب آلودگی صبحگاهی

3- صبح ها گریپ فروت، پرتقال یا لیمو بخورید.

غذاهایی که از آرد سفید و شکر ساخته شده اند چهره را بی روح، خسته و مات نشان می دهند. اما ویتامین سی موجود در مرکبات انرژی و هوشیاری را افزایش داده، خواب آلودگی را دفع می کند و باعث سرزندگی چهره می شود. شستشوی صورت با لیمو نیز به همین میزان موثر است.

4- اگر از کرم یا ماسک دور چشم استفاده می کنید، آن را 5 دقیقه در یخچال گذاشته تا سرد شود.

سپس دور چشم بزنید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. این کار پف چشم ها را از بین برده، چشم و چهره را سرزنده می کند. همچنین می توانید شب ها قبل از خواب دو قاشق در یخچال گذاشته و صبح به مدت 10 دقیقه روی صورتتان بگذارید.

5- اگر دوش صبحگاهی می گیرید، 10 ثانیه ی آخر را با آب سرد به پایان برسانید.

 این کار ممکن است از نظر فیزیکی چندان موثر نباشد. اما موها و پوست صورت را بسیار براق و روشن می کند. زیرا آب سرد، منافذ پوست و بافت مو را بسته و منقبض می کند. اجازه دهید آب مستقیماً روی صورت بریزد تا گردش خون افزایش یافته و صورت رنگ و رو بگیرد.

6- اگر چشم هایتان قرمز است می توانید از قطره ی مرطوب کننده ی چشم هم استفاده کنید.

فقط دقت داشته باشید که از قطره هر روز نباید استفاده کرد. این روش فقط برای روزهایی است که واقعاً نیاز است چشمانتان زیبا باشد.

برای این که صبح ها چهره ای شاداب داشته باشید شب ها قبل از خواب:

1- صورت خود را با شوینده ی مناسب پوستتان شسته و همه ی آلودگی های روی پوست را از بین ببرید.

می توانید هفته ای یکبار صورت خود را با گیاهان دارویی مثل بابونه، اسطوخودوس و رزماری بخور دهید. بعد از بخور از یک کرم سم زدا و اسکراب پوست استفاده کرده و دو دقیقه روی پوست بمالید. تا لایه های پوستی و چرک هایی که باعث ماتی چهره تان می شوند از بین برود، آرایش بهتر روی چهره بنشیند و پوست نرم و لطیف شود. سم زدایی نیز جوش ها را از بین برده و از هر نظر پوست را شاداب و روشن می کند.

– بعد از بخور، از ماسک صورت هم می توانید استفاده کنید. زیرا منافذ پوست باز بوده و ویتامین سی ماسک در آن نفوذ می کند. آبرسانی و تغذیه ی پوست به این روش، در شادابی صبحگاهی چهره بسیار موثر است.

2- هر صبح و شب قبل و بعد از خواب کرم مرطوب کننده بزنید.

پوست اگر به درستی تغذیه نشود نمی تواند شاداب، روشن و براق باشد. پس درست قبل از رفتن به رختخواب، لایه ای از کرم صورت را که حاوی مواد طبیعی مانند آلوورا، عسل، بابونه، روغن بادام، روغن زیتون، ویتامین ها، مواد معدنی و اسانس های روغنی هستند، استفاده کنید. از کرم دور چشم هم می توانید برای گودی و سیاهی دور چشم استفاده کنید.

3- آرایش و نوع پوشش نیز نقش بسیار موثری در شادابی و سرزندگی چهره دارد.

پس آرایش کنید و لباس هایی با رنگ های بپوشید که چهره را شاداب تر می کند. لباس های تیره به خصوص مشکی چهره را پژمرده تر از آنچه که هست نشان داده و سایه ی مشکی روی چهره می اندازند. رنگ سفید نیز در اول صبح چهره را بی روح می کند. در واقع رنگ لباس باید با رنگ زمینه ای چهره تان متناسب باشد.

یعنی اگر:

– رنگ زمینه و تن چهره تان سرد است، لباس هایی با رنگ های آبی، صورتی، بنفش، سبزآبی، قرمز مایل به زرد، قرمز و سرخابی استفاده کنید.

– اما اگر تن و زمینه رنگ چهره تان گرم است، از لباس هایی با رنگ زرد، نارنجی، قهوه ای، سبز ارتشی، قرمز مایل به نارنجی یا عاجی انتخاب کنید.

سبک زندگی نیز در شادابی و سرزندگی چهره بسیار موثر است.

بنابراین:

1- به اندازه ی کافی بخوابید.

خواب 7 تا 9 ساعت برای استراحت کامل بدن لازم است. در غیر این صورت زیر چشم گود شده و دور چشم سیاه و کبود می شود. در نتیجه از سرزندگی و شادابی چهره می کاهد.

2- برای داشتن پوستی نرم و هیدراته آب فراوان بنوشید.

زمانی که از خواب بیدار می شوید آب بنوشید. در طول روز نیز 8 لیوان آب لازم است. آب بدن که کم باشد چهره خسته، مات، خشک و بی روح می گردد.

3- مصرف مواد قندی را کاهش دهید.

قند باعث التهاب شده و آنزیم هایی تولید می کند که کلاژن و الاستین را تجزیه کرده و پوست را چروک و تضعیف می کنند. همچنین باعث بروز آکنه و بد شدن چهره می گردند.

4- همیشه با زدن عینک آفتابی از چشم هایتان مراقبت کنید.

5- سیگار نکشید.

6- هر روز از مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب مانع ایجاد لکه های ناشی از آفتاب، چین و چروک و پیری زودرس می شود.

در پایان می توانید با مطالعه مقاله زیر از وب سایت فن تریکس، با صورتی زیبا صبح با نشاطی را آغاز کنید.

>>> بیدار شدن با صورت زیبا <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا