زیبایی

چگونه صبح ها با صورتی زیبا بیدار شویم؟

اگر صبح ها که از خواب بیدار می شوید احساس می کنید بسیار زشت و بی ریخت بوده و صورتتان زیبایی خود را از دست داده است، شما تنها نیستید. تقریباً بیشتر مردم و همه ی آن هایی که هیچ تلاشی برای زیباتر شدن در صبح نمی کنند، با چهره ای زشت، بدون جذابیت و درخشندگی و موهایی شلخته و به هم ریخته از خواب بیدار می شوند. اما بسیار راحت، تنها با رعایت و عمل به چند نکته ی مراقبت پوستی و داشتن خواب کافی می توان به همان زیبایی که در روز هستیم، از خواب بیدار شویم.


همچنین می توانید برای آشنایی با روش های رفع خواب آلودگی و خستگی صبحگاهی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های رفع خواب آلودگی و خستگی صبحگاهی <<<


برای این کار:

از پوستتان مراقبت کنید.

1- هرشب قبل از خواب صورتتان را بشویید.

اگر آرایش می کنید باید بدانید که قبل از خواب حتماً باید آرایشتان را با صابونی ملایم بشویید. اگر این کار را نکنید روغن های مواد آرایشی و کثیفی های موجود در هوا به پوستتان چسبیده و باعث انسداد منافذ پوست شده و اجازه نمی دهد پوست در طول خواب تنفس داشته باشد و در نتیجه باعث چروکی پوست و پیری زودرس می شود. پس، حتی اگر حوصله ی شستن صورتتان را ندارید حتماً با دستمالی مرطوب، آرایشتان را پاک کنید.

1 بیدار شدن با صورت زیبا

2- یک لایه ی نازک مرطوب کننده بزنید.

شب، بهترین زمان برای آبرسانی به پوست با کمک یک کرم مرطوب کننده است. بعد از شستن صورت یک لایه ی نازک نرم کننده را روی پوست بزنید اما آن را مالش نداده و پخش نکنید و اجازه دهید کرم روی پوست نشسته و خود جذب پوست شود.

2 بیدار شدن با صورت زیبا

3- بعد از استفاده ازمرطوب کننده، کرم دور چشم بزنید.

بهتر است بعد از مرطوب کننده، کرم دور چشم را اطراف چشمانتان زده، تا هم دور چشم آبرسانی شده و هم از مزایای کرم دور چشم برخوردار شوید.

4- قبل از خواب از یک مرطوب کننده ی لب استفاده کنید.

لب ها هم باید مانند صورت مرطوب شوند. شب و هنگام خواب بهترین زمان برای این کار است زیرا در این ساعات حرف نمی زنید، نمی خورید و نمی آشامید.

5- برای جلوگیری از چروکی پوست صورت، به پشت بخوابید.

اگر به پهلو یا به شکم بخوابید، بین صورت و بالشتان اصطکاک و مالش ایجاد می شود. به علاوه نیروی جاذبه ی زمین پوستتان را به سمت خود می کشد که در طولانی مدت باعث چروک شدن پوست می گردد. پس به پشت خوابیده، سر و گردن را به حالتی طبیعی حفظ کنید.

• تجمع آب در زیر چشمان باعث کبودی زیر چشم می شود. یک بالش اضافی زیر سر بگذارید تا از پف کردن چشمانتان جلوگیری شود.

6- در هنگام خواب دستگاه بخور روشن کنید.

آبرسانی و رطوبت در سلامت پوست بسیار نقش دارد. حتی زمانی که خواب هستید. پس دستگاه بخوری را در اتاق خواب روشن کرده و سپس بخوابید. مخصوصاً در فصل زمستان که هوا خشک می باشد.

7- در روز سه لیتر آب بخورید.

خوردن آب کمک می کند ناخالصی ها و سموم بدن دفع شده و در داشتن پوست و ظاهری زیبا بسیار نقش دارد. پس آب فراوان بنوشید.

اصولی بخوابید.

1- محیطی آرام بخش در اتاق خوابتان ایجاد کنید.

اتاق خواب باید خنک، تاریک و ساکت باشد تا کمک کند بهترین خواب ممکن را داشته باشید. دمای اتاق را تنظیم کرده و از سر و صدا بکاهید.

• رختخوابی انتخاب کنید که وقتی روی آن می خوابید کاملاً احساس راحتی داشته و خود به خود خواب به چشمانتان آید.

• اتاق خوابتان را همیشه تمیز و منظم نگه دارید، تا هر زمان که وارد آن می شوید احساس آرامش داشته باشید. آرامش باعث می شود خواب کامل، راحت و عمیقی داشته و در نتیجه صبح هر چه زیباتر و شاداب تر بیدار شوید.

3 بیدار شدن با صورت زیبا

2- رختخوابتان را هفته ای یکبار بشویید.

عرق، سلول های مرده ی پوست و دیگر آلودگی هایی که روی رختخواب تشکیل می شوند به شما این اجازه را نمی دهند آن خواب با کیفیت و خوبی که نیاز دارید را تجربه کنید. رختخواب هایتان را زود به زود بشویید تا هنگام خوابیدن، تمیزی، طراوت و تازگی رختخواب، خوابی خوب و کامل، همراه با آرامش را در شب و زیبایی و شادابی هنگام صبح را به شما هدیه دهد.

3- برنامه ی خواب خود را تنظیم کنید.

تا جایی که امکان دارد سعی کنید ساعت های خواب و بیداریتان را تعیین کرده و هر روز در همان ساعت ها خوابیده و بیدار شوید. این کار باعث می شود که بدن شما ساعت بیداریتان را بداند و زمانی که بیدار می شوید طراوت و شادابی را به ظاهر و پوستتان ببخشد.

• حداقل 7 ساعت در شبانه روز بخوابید.

4- سه تا چهار ساعت قبل از خواب از نوشیدنی های الکلی و کافئین دار استفاده نکنید.

الکل و کافئین چرخه ی خواب را مختل می کنند. چند ساعت قبل از خواب به جای خوردن این نوشیدنی ها آب بنوشید تا بتوانید بهتر بخوابید و صبح شاداب تر بیدار شده و زیبا به نظر برسید.

5- قبل از خواب تمام وسایل الکتریکی را خاموش کرده و از برق بکشید.

گوشی ها، تلوزیون، کامپیوتر و وسایل برقی این چنینی نور آبی را از خود متصاعد می کنند که شبیه به نور خورشید است. این نور باعث می شود که مغز فکر کند روز است و از به خواب رفتن جلوگیری می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا