سلامت

چگونه یک صبح با نشاط و پر انرژی داشته باشیم؟

اکثر افراد اعتراف کرده اند که اگر سرکار نمی رفتند یا فرزندی نداشتند تا لازم باشد به آن رسیدگی کنند، اصلاً فرد سحر خیزی نخواهند بود و دوست دارند صبحشان را اینگونه آغاز کنند:

پس از یک خواب خوب و کافی بیدار شوند، به تنهایی و بدون هیچگونه مزاحم و بچه و عجله برای صبحانه، دوش بگیرند، مکمل های خود را بخورند، قهوه یا چای بنوشند، به پیاده روی بروند، صبحانه بخورند و سپس کارهای روزانه ی خود را شروع کنند.

اما متأسفانه شرایط زندگی بیشتر افراد به گونه ای است که نمی توانند این کارها را انجام دهند.

اما با همه این ها، اینکه صبح خود را چگونه شروع کنید، در بازده روزانه و شادابی شما تأثیر بسزایی دارد.

2 صبح با نشاط

یک صبح واقعی برای مادران

بیشتر مقالات و کتاب ها در رابطه با شروع یک صبح بانشاط یعنی “فکر کردن درباره چیزهایی که قرار است آن روز انجام دهید” و “اختصاص 30 دقیقه از زمان خود برای آرامش گرفتن” صحبت می کنند.

همه این روش ها به شرطی خوب و عالی هستند، که قرار نباشد: از کودک خود پرستاری کنید، کودک نوپای خود را به دستشویی ببرید، با دکتر یا دندانپزشک قرار ملاقات داشته باشید، و هزاران موارد دیگر.

راه های زیر را دنبال کنید.

عواملی که به شما کمک می کنند روز خوبی را آغاز کنید.

1- قبل از کودک خود بیدار شوید.

بهترین راه برای شروع یک صبح دل انگیز این است که صبح ها 45-30 دقیقه قبل از کودکان خود بیدار شوید. البته این در حرف راحت است و در عمل خیلی سخت! چرا که شاید شما هم فرد سحرخیزی نباشید و تا وقتی که مجبور نشوید (مثلاً وقتی کودکتان زودتر از شما بیدار شده و شما را برای صبحانه بیدار می کند) بیدار نمی شوید.

بنابراین، قطعاً اگر زودتر از کودک بیدار شوید، مادرِ شادتری خواهید بود.

2- آب و آبلیمو بنوشید.

حتماً در مورد فواید نوشیدنِ آب و آبلیمو (آبلیموی رقیق شده با آب) در صبح شنیده اید. نوشیدن آبلیمو در صبح، علاوه بر اینکه انرژی زا می باشد، پوست را شفاف می کند و سموم و مواد مضری که در طول شب در بدن تجمع یافته اند را از بدن پاکسازی و سم زدایی می کند.

نوشیدن آب در صبح نیز، انسان را سرحال تر و با نشاط تر کرده و بهتر است ناشتا مصرف شود.

3- در نور طبیعی، دعا کنید و با خدا صحبت کنید، مجله بخوانید یا تمرین مدیتیشن (کنترل و تمرکز ذهن) انجام دهید.

در هنگام صبح با خدای خود دعا و راز و نیاز کنید، مجله بخوانید یا مدیتیشن انجام دهید. چرا که با این کارها، به ذهن خود کمک می کنید تا از مشغله ها و آشفتگی های ذهنی دور شود. در صبح 5 دقیقه از زمان خود را به خواندن مجله اختصاص دهید. خواندن مجله با اینکه زمان زیادی لازم ندارد اما اثرات خوبی بر ذهن شما خواهد گذاشت.

بنابر توصیه پزشکان، بهتر است این تمرین ها در نور طبیعی انجام شوند تا سطح هورمون کورتیزول و آدرنالین در حد متعادل حفظ شوند.

4- نرمش و ورزش کنید.

نرمش صبحگاهی به افزایش جریان خون کمک می کند. نرمش ها و ورزش هایی که در صبح انجام می شوند متفاوت هستند و به شرایط شما بستگی دارند. مثلاٌ می توانید تمرینات کششی انجام دهید، پیاده روی کنید، آرام بدوید یا در استخرتان کمی شنا کنید.

با نرمش صبحگاهی، گردش خون بدن شما بهبود می یابد و در نهایت منجر به تأمین انرژی لازم برای تمام روز می شود. حتی می توانید به همراه یک موزیک با کودکتان نرمش صبحگاهی انجام دهید تا موجب شادابی خود و فرزندتان نیز شوید.


می توانید با انجام 9 تمرین ساده ورزشی که در مقاله زیر به آن ها اشاره کرده ایم صبح بانشاطی را رعایت کنید.

>>> 9 تمرین ورزشی ساده <<<


5- دوش بگیرید.

دوش گرفتن در صبح نیز شما را بانشاط و سرحال می کند. حتی می توانید قبل از دوش گرفتن، برس زدن پوستِ خشک (یک روش مراقبت از پوست و سم زدایی عالی) انجام دهید. استفاده از برسِ خشک، به نرمی پوست شما نیز کمک می کند.

اگر فرصتی برای دوش گرفتن ندارید، از شامپوی خشک استفاده کنید. شامپوی خشک را روی موها اسپری کرده و ماساژ دهید. پس از ماساژ، موها را با حوله خشک کنید و برس بکشید.

6- مهم ترین چیزهایی که می خواهید در روز انجام دهید را مشخص کنید.

در بسیاری از کتاب ها به این موضوع اشاره شده که همیشه صبح ها، لیستی از مهم ترین کارهای روزانه ی خود که می خواهید انجام دهید را تهیه و براساس اولویت، یادداشت کنید.

این یک ایده عالی برای برنامه ریزی کردن کارهای روزانه ی خود است. با این کار، بخش مهمی از فشارها و استرس های روزانه از دوشتان برداشته خواهد شد.

7- صبحانه بخورید.

خوردن صبحانه آخرین مرحله است. اگر کودکان خود را برای نرمش بیدار نکرده اید، پس از آماده کردن صبحانه آنها را بیدار کنید. بهتر است در منوی صبحانه خود حتماً پروتئین و حداقل یک نوع سبزیجات، قرار دهید.


با مراجعه به لینک زیر و مطالعه راهنمایی های آن می توانید صبحانه خوردن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

>>> چگونگی عادت به خوردن صبحانه <<<


حال می توانید با انجام کارهای اشاره شده یک صبح بانشاط داشته باشید.

اما چگونه این روال را ادامه دهید؟

بهترین کار این است که همیشه برای کارهای خود برنامه ریزی کنید. ایده آل ترین کار این است که حتماً برنامه روزانه داشته باشید و سعی کنید کارهای که مربوط به یک روز را در همان روز انجام داده و به فردا واگذار نکنید. مثلاً می توانید در برنامه ریزی خود این موارد را نیز جای دهید: تمیز کردن خانه، رسیدگی به بچه ها، آماده کردن سه وعده غذایی، خواندن کتاب، ورزش و … .

این موضوع مانند قانونی است که در بازی بیسبال وجود دارد؛ فردی که از قبل هدفش را مشخص کرده و بعد ضربه می زند، احتمال بیشتری برای پیروزی و موفقیت دارد.

سفرهای هزار کیلومتری، تنها با یک گام شروع می شوند، اما همان گام اول مهم ترین مرحله است.

بحث پایانی: اگر در ابتدا موفق نشدید …

تلاش کنید و دوباره تلاش کنید.

با آموزش و تلاش و تکرار مراحل فوق، می توانید به مرحله ای برسید که با کمترین استرس، روز خود را شروع کرده و کارهایتان را مدیریت کنید.

اما رسیدن به این شرایط ایده آل و هماهنگ شدن همسر و فرزندان با شما، ممکن است کمی سخت و زمان بر باشد.

امیدواریم که این راهکارها برای آغاز یک صبح بانشاط و داشتن یک روزِ عالی، به شما کمک کنند.

بد نیست برای اطلاعات بیشر مقالات زیر را نیز مطالعه نمایید.

>>> روش های رفع خواب آلودگی و خستگی چهره در اول صبح <<<

>>> چگونه صبح ها با صورتی زیبا بیدار شویم؟ <<<

>>> نحوه افزایش ملاتونین بدن با افزایش مدیتیشن و تنظیم چرخه خواب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا