بیشتر بدانید

چرا باغبان ها عمر طولانی تری دارند؟

دلایل طولانی بودن عمر باغبان ها

شواهد زیادی وجود دارند که نشان می دهند باغبان ها نسبت به سایر افراد، 14 سال بیشتر عمر می کنند! بیشتر این شواهد سنتی و حکایتی بوده و برخی هم از نظر علمی ثابت شده اند. این بحث بسیار گسترده است و مسلماً نیاز به تحقیقات و پژوهش های بیشتری دارد.

1 عمر طولانی باغبانان

دن بوتنر (Dan Buettner) نویسنده کتاب جغرافیای ملی (National Geographic)، بخش هایی از کره زمین را در پژوهش های خود، مناطق آبی یا “blue zones” نامیده است. مناطق آبی جهان قسمت هایی هستند که در آنها امید به زندگی و بالتبع آن طول عمر، به مراتب بیشتر است. وی با مطالعه و تحقیق این قسمت ها و مردمانی که در آنجا زندگی می کنند، به نتایج جالب توجهی دست یافت که نشان می دهد بین فضای آبی، رشد بیشتر درختان و گیاهان در این مناطق و طول عمر ساکنانش ارتباط وجود دارد.

درباره طول عمر باغبان ها نیز همین موضوع مطرح می شود؛ دلایل و فاکتورهای زیادی در افزایش طول عمر باغبان ها نسبت به سایر افراد نقش دارند. اما برخی از این فاکتورها کلیدی تر بوده که شامل موارد زیر می باشند:

1- جذب مقدار کافی ویتامین D

به طور معمول، باغبانی در شب انجام نمی گیرد و بیشتر باغبان ها کارِ باغبانی را در طول روز که نورخورشید وجود دارد انجام می دهند. هنگامی که بدن در برابر نور خورشید قرار می گیرد، به طور طبیعی ویتامین D جذب می کند. از آنجایی که ویتامین D در بدن، از بروز انواع سرطان ها و بیماری های قلبی جلوگیری می کند، این یک دلیل کاملاً منطقی بوده که جذب ویتامین D بیشتر توسط بدن، مانع از ابتلای فرد به بیماری شده و طول عمر را افزایش می دهد.

حتی اگر شما باغبان هم نباشید، می توانید چند دقیقه ای از روز را به گذراندن وقت در خارج از منزل نمایید تا بدن تان نور خورشید را دریافت ویتامین D جذب کند. البته حواستان باشد باید به گونه ای از منزل خارج شوید که دچار آفتاب سوختگی نشوید یا در معرض اشعه های فرابنفش نور خورشید قرار نگیرید.

2- بازی با خاک (خاک بازی)

ماهیت باغبانی به گونه ای است که فرد، با خاک سروکار دارد. اگر چه جامعه امروزی به گونه ای بنا شده که فقط در حال ساخت محلول های شوینده قوی تر و شیمیایی تر پیش می رود، اما بهتر است بدانید که خاک واقعاً برای سلامتی شما مفید است. در واقع، عدم وجود هیچ گونه ارتباطی بین زندگی شما و خاک و جاندارانی که در خاک زندگی می کنند، می تواند ریسک بیماری های خود ایمنی را افزایش دهد.

خاک منبعی فوق العاده از باکتری های طبیعی، مواد معدنی و میکروارگانیسم (ریزجانداران) ها است. لمس خاک و دست زدن به آن به طور مرتب، بدن را در معرض میکروارگانیسم های مفید (و حتی بخشی از میکروارگانیسم های مضر) قرار داده و می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. از آنجایی که برخی باکتری ها باید در بدن حضور داشته باشند و بسیاری از آنها برای سلامت روده و فرد حیاتی هستند. این یک دلیل منطقی است که خواص تقویت کننده سیستم ایمنی خاک، می تواند منجر به افزایش طول عمر گردد.

3- لمس خاک و زمین

باغبان ها زمان زیادی را صرف لمس خاک و زمین می کنند. همین امر فواید شگرفی دارد.

برای بسیاری از ما به ندرت پیش آمده که دست های مان را بدون پوشیدن دستکش به مدت چند دقیقه درخاک بزنیم. اما جالب است بدانید کارهای زیادی هستند که سبب ایجاد الکترون های مثبت ناشی از انرژی الکتریکی، فرکانس های الکترومغناطیسی، امواج وای فای و … در بدن می شوند. اما زمین سبب کاهش بارهای مثبت اضافی بدن می گردد. برخی محققان بر این باورند که عدم تماس و ارتباط با زمین می تواند منجر به بروز التهابات و بیماری در بدن شود. از این رو باغبانان با لمس زمین، خود را به اصطلاح “زمینی” کرده و بارهای اضافی بدنشان را تخلیه می کنند.

اگر باغبان نیستید نیز می توانید بارهای اضافی تان را تخلیه کنید. برای این کار، روزانه حداقل 20 دقیقه به صورت پابرهنه روی یک زمین تمیز راه بروید یا برای خواب از Earthing Mat استفاده کنید.

4- کاهش استرس

بسیاری از باغبان ها عقیده دارند که با باغبانی کردن استرس شان کم شده و آرامش می گیرند. استرس، تأثیر منفی روی هورمون ها گذاشته و خطر ابتلا به بیماری های زیادی نظیر بیماری های قلبی، افزایش فشار خون و … را افزایش می دهد. در نتیجه، اتخاذ راهکارهای مثبت در جهت کاهش استرس برای سلامتی فردی بسیار ضروری هستند. تعادل هورمون های استرس در بدن، تأثیر مثبتی بر مواردی نظیر فشار خون، سطح کورتیزول بدن و … می گذارد.

اگر باغبان نیستید نیز می توانید با انجام کارهایی که از آنها لذت می برید و از آنها آرامش می گیرید به ویژه در فضای آزاد، استرس تان را کاهش دهید و سلامتی تان را بهبود بخشید.

5- خوردن سبزیجات

معمولاً اکثر باغبان ها در باغ خود فضایی را به کشت و پرورش سبزیجات اختصاص می دهند. پس از برداشت هم حتماً بخشی از آن را خودشان مصرف می کنند. مصرف هر چه بیشتر سبزیجات و مصرف کمتر غذاهای فرآوری شده به معنی افزایش عناصر مغذی بدن وآنتی اکسیدان ها و کاهش عناصر سمی در بدن می باشد. در واقع، باغبان ها با خوردن سبزیجات و به ویژه سبزیجاتی که کاملاً خانگی بوده و هیچ شکی درباره استفاده از کودهای شیمیایی یا فاضلاب ها برای پرورش شان نیست، سالم تر می مانند.

اگر هم باغبان نیستید بخشی از فضای باغچه خود را خالی کنید و در آن سبزی بکارید. با مصرف این سبزیجات، قطعاً سالم تر خواهید بود.

6- ورزش کردن

جا به جا کردن گلدان ها و یا گیاهان همراه با خاک، کندن گودال، جمع آوری علف های هرز و … همگی جزو فعالیت های سبک به شمار می روند. این فعالیت ها خود نوعی ورزش و نرمش به شمار می آیند و برای سلامتی بسیار مفید هستند.

اگر باغبان نیستید نیز می توانید با اختصاص چند ساعت از وقت خود در هفته با ورزش کردن و انجام تمرینات، سالم تر بمانید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا