تغذیه

طرز تهیه مافین های صبحانه ای مقوی برای افراد پرمشغله

مافین صبحانه ای

اگر در جستجوی پخت صبحانه ای با زحمت کم، مقوی و البته خوشمزه برای تأمین انرژِی یک روز کاری و پر مشغله هستید تا همانند یک صبحانه خوشمزه و دلچسب صبح روزهای تعطیل از خوردن آن در کنار هم لذت ببرید، مافین های فن تریکس همان چیزی است که این نیاز و هدف شما را تأمین می کند. اگر چه که این مافین ها را به شکل های بسیار زیاد دیگری هم می توان تهیه کرد، اما ما سعی کرده ایم سنگ تمام گذاشته و از هر نظر بهترین و دلچسب ترین آن ها را آموزش دهیم. ترکیب گوشت چرخ کرده، اسفناج خرد شده، تارت سیب و پنیر چدار می تواند بهترین و دلچسب ترین صبحانه باشد. با مصرف این مافین های خوش طعم به صورت تازه، مطمئن باشید که پروتئین، میوه و سبزیجات یک روز خود را تأمین کرده اید.

1 تهیه مافین صبحانه ای

ابتدا باید گوشت و اسفناج پخته شوند. قبل از انجام هر کاری و اقدام به جمع آوری مواد اولیه گوشت چرخ کرده را بپزید. چرا که در حین پخت و بعد از سرد شدن گوشت چرخ کرده وقت کافی برای تهیه مواد اولیه و انجام اقدامات دیگر جهت تهیه مافین خواهید داشت. به دلیل اینکه این صبحانه ی خوشمزه مافین نامیده شده است، می توانید از کاغذ های مافین هم استفاده کنید. اما چون لزومی نداشته و مافین به راحتی از قالب جدا می شود ما آن را به شما پیشنهاد نمی کنیم. پس استفاده از آن ها به دلخواه و سلیقه ی خودتان است.

2 تهیه مافین صبحانه ای

نکته ی قابل ذکر در مورد این مافین ها این است که اولاً بسیار مقوی بوده و دوم اینکه می توان از آن ها تا چندین روز در یخچال و فریزر نگهداری کرد و صبح پر انرژی و مقوی را برای خود رقم بزنید. این نوع صبحانه برای افراد شاغلی که فعالیت های روزانه آن ها نیاز به انرژی زیادی دارد، بسیار توصیه می شود.

برای ساخت 12 عدد از این مافین ها مواد زیر را تهیه کنید:

یک قاشق غذاخوری روغن مایع
300 گرم گوشت چرخ کرده (گوشت چرخ کرده را به شکل سوسیس در آورده و بپزید یا سرخ کنید)
3 فنجان اسفناج خرد شده
2 فنجان آرد
2 قاشق چای خوری بکینگ پودر
½ قاشق چای خوری جوش شیرین
½ قاشق چای خوری نمک
¼ قاشق چای خوری فلفل سیاه
شش قاشق غذاخوری کره
2 عدد تخم مرغ بزرگ
1 فنجان شیر
یک فنجان پنیر چدار خرد شده
دو سوم فنجان سیب خرد شده
یک قاشق پیازچه که به خوبی خرد شده باشد.

روغن را درون تابه ای متوسط ریخته و با حرارتی ملایم داغ کنید. گوشت های چرخ کرده ای که به شکل سوسیس در آورده اید را درون تابه گذاشته و اجازه دهید با حرارت ملایم سرخ شوند تا به خوبی مغز پخت گردند. تقریباً 5 دقیقه زمان برای انجام این کار کافیست. سپس اسفناج ها را نیز به روغن اضافه کنید و برای دو دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید در دمای اتاق 15 دقیقه بماند تا خنک شود. در طول این مدت طبقه ی وسط فر را آماده کرده و فر را در دمای 375 درجه ی سانتی گراد تنظیم کنید. قالب مافین را نیز چرب کرده و کنار بگذارید. آرد، بکینگ پودر، نمک، جوش شیرین و فلفل را نیز در کاسه ای مخلوط کرده و کنار بگذارید. کره را هم ذوب کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسد.

کره، تخم مرغ و شیر پرچرب را مخلوط کرده و هم بزنید تا کاملاً در هم آمیخته شوند و به کاسه ی حاوی آرد و … اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا آرد درون ماده گلوله نشود و ماده ای یک دست به دست آید. گوشت ها و اسفناج هایی که با هم تفت داده شده اند را درون این خمیر پیچیده به شکل گلوله در آورید و در پنیر خرد شده بغلتانید، سپس روی آن ها را با سیب های خرد شده تزئین و درون قالب مافین قرار دهید. در نهایت تره ی خرد شده را روی آن بپاشید. قالب را حدود 20 تا 25 دقیقه تا زمانی که روی آن به رنگ قهوه ای در آید در فر بگذارید. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که مافین پخته است یا خیر، خلال دندانی را در آن فرو کنید. اگر مواد به آن نچسبید، به این معنی است که مافین به طور کامل پخته شده است.

توجه داشته باشید که این مافین ها را می توان به مدت 4 روز در ظرف درب بسته در یخچال و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

>>> معرفی انواع مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان <<<

>>> روش تهیه غلات صبحانه یا سیریل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا

خیلی خوشمزه بود من امتحانش کردم. ممنون از سایتتون….

دکمه بازگشت به بالا