تغذیهسلامت

معرفی مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان مناسب برای وعده صبحانه

مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان برای صبحانه

صبحانه فرصتی عالی برای ترکیب منابع مهم آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی روزانه است. آنتی اکسیدان ها در برابر مواجهه با عوامل شیمیایی که انرژی بدن را از بین برده و سلامتی را به خطر می اندازند، به محافظت از بدن و مغز کمک می کنند. آنتی اکسیدانها در بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها به طور طبیعی یافت می شوند. خوردن رژیم غذایی حاوی غذاهای آنتی اکسیدان دار خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و بسیاری از بیماری های مزمن دیگر، از جمله برخی از سرطان ها را کاهش می دهد. با ما همراه باشید و از اطلاعاتی که در ادامه برای اضافه کردن آنتی اکسیدانها به صبحانه خود در اختیارتان می گذاریم؛ استفاده کنید.

1 معرفی مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان

تحقیقات نشان می دهد که بهترین راه برای دریافت روزانه دوز طبیعی و سالم آنتی اکسیدانها، منابع غذایی هستند. توت، سیب، گلابی، آلو، آناناس، گیلاس و کیوی سرشار از آنتی اکسیدانها هستند. اما در این میان توت ها شاید ساده ترین و بهترین موادی باشند که بتوان به بشقاب صبحانه اضافه کرد.

با این وجود، مصرف انواع مختلف منابع آنتی اکسیدانی بسیار مهم است، بنابراین توصیه می کنیم همه ی آن ها را به برنامه صبحانه خود اضافه کنید.

توت را در وعده صبحانه بگنجانید.

1- برای صبحانه تان یک اسموتی آنتی اکسیدانی بسازید.

مقداری توت فرنگی و تمشک (تازه یا یخ زده) را به همراه مقداری ماست کم چرب و وانیل در مخلوط کن ریخته و با مخلوط مواد، اسموتی سرشار از آنتی اکسیدان تهیه کنید.

– همچنین می توانید بلوبری را با یک پیمانه آب پرتقال و مقداری موز مخلوط کنید.

2- رویه ی هر چیزی که در وعده صبحانه مصرف می کنید را با توت ها تزئین کنید.

تمشک و بلوبری بهترین آنتی اکسیدان هایی هستند که به راحتی می توان به اکثر وعده های صبحانه اضافه کرد.

3- مربای توت فرنگی و یا استفاده از خود توت فرنگی در وعده ی صبحانه آنتی اکسیدانی عالی محسوب می شود.

املت آنتی اکسیدانی تهیه کنید.

املت بهترین و ساده ترین راه برای استفاده از سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان در وعده ی صبحانه است. تخم مرغ خود حاوی چربی و پروتئین های سالم است و ترکیب آن با سبزیجات، صبحانه ای عالی و بی نظیر می سازد. به خصوص که می توان همه نوع سبزیجاتی را با تخم مرغ همراه کرد.

1- املت تخم مرغ و اسفناج تهیه کنید.

اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و دیگر مواد معدنی است. زمانی که تخم مرغ داغ شده اما هنوز خود را نبسته است، اسفناج را اضافه کرده تا مواد مغذی اسفناج با پخت از بین نرود.

2- فلفل دلمه ای های زرد، سبز و قرمز را خرد کرده و به تخم مرغ های وعده صبحانه تان اضافه کنید.

فلفل دلمه ای نیز سرشار از آنتی اکسیدان و دیگر مواد مغذی عالی است. ترکیب آن با تخم مرغ بهترین املت را خواهد ساخت، به خصوص اینکه قبل از ریختن تخم مرغ در تابه به مدت بسیار کوتاهی تفت بخورد.

3- کلم بروکلی

کلم بروکلی قویترین آنتی اکسیدان موجود در خانه هاست. کمی آن را تفت داده یا در مایکروویو حرارت دهید. سپس آن را به تخم مرغ اضافه کرده تا صبحانه ای عالی، مقوی و سرشار از خاصیت را میل کنید.

آنتی اکسیدانهای دیگر را به صبحانه اضافه کنید.

برخی از غلات و دانه ها نیز به طور طبیعی حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان هستند. جو یکی از این غلات است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و می تواند به روش های مختلف در وعده صبحانه بگنجد.

1- پنکیک آرد جو تهیه کرده یا به خمیر پنکیک آرد جو اضافه کنید.

از آنجایی که می توان آن را با آنتی اکسیدانهای میوه ای نیز پر کرد، مصرف این پنکیک در وعده صبحانه منبع عالی آنتی اکسیدان می باشد.

2- اوت میل تهیه کنید.

اوت میل، صبحانه ای پر فیبر، مغذی و عالی است که سرشار از آنتی اکسیدان نیز می باشد. اوت میل را می توان با میوه های آنتی اکسیدانی گفته شده تزئین و نوش جان کرد.

3- گنجاندن نان جو یا مافین جو به جای نان معمولی در وعده ی صبحانه، نه تنها فیبر و مواد مغذی را به بدن می رساند، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان است.


با مراجعه به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس با “اصول خرید بهترین غلات صبحانه” و “طرز تهیه غلات صبحانه در خانه” آشنا شوید.

>>> اصول خرید بهترین غلات صبحانه <<<

>>> طرز تهیه غلات صبحانه در خانه <<<


آجیل ها نیز آنتی اکسیدانهایی عالی برای افزودن به وعده صبحانه می باشند.

بسیاری از آجیل های محبوب و رایج، دارای آنتی اکسیدان هستند. اما از آنجایی که دارای محتوای بالای چربی نیز می باشند، بهتر است در مصرف آن ها حد تعادل رعایت شود. گردو، فندق، پسته و بادام بالاترین میزان آنتی اکسیدان ها را دارند. کره ی این آجیل ها (بادام و فندق) نیز همان میزان آنتی اکسیدان را داشته و می توانند به راحتی در وعده صبحانه به همراه نان تست مصرف شوند.

نوشیدنی های سرشار از آنتی اکسیدان را با صبحانه همراه کنید.

1- چای سبز

این نوشیدنی شگفت انگیز که چند سالی است به خاطر خواص و فواید فراوانی که برای سلامتی دارد بسیار معروف و محبوب شده است. میزان بالای آنتی اکسیدان ، یکی از خواص آن می باشد.

2- قهوه نیز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای نوشیدن در وعده ی صبحانه عالی است.

از قند، کرم، خامه و طعم دهنده ها، فقط به همراه قهوه استفاده نکنید؛ زیرا از ارزش غذایی آن می کاهد.

3- آب انار، انگور، بلوبری و کرنبری منابع عالی آنتی اکسیدانی هستند که می توانند به عنوان نوشیدنی صبحگاهی استفاده شوند.

فقط حتماً آن ها را خودتان تهیه کرده و از آبمیوه های صنعتی استفاده نکنید.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

>>> چگونه می توان خوردن صبحانه را به عادت روزانه تبدیل کرد؟ <<<

>>> طرز تهیه اسکراب زیره سبز با خاصیت آنتی اکسیدانی مخصوص پوست صورت <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا