تغذیه

معرفی انواع کنار غذا برای سرو همراه با استیک یا کباب گوشت

انواع کنار غذای استیک گوشت

کباب کردن گوشت و تهیه ی استیک یکی از محبوب ترین غذاها در همه ی کشورها می باشد. ولی با این حال خوردن استیک به تنهایی لذت بخش نبوده و این غذای خوشمزه احتیاج به یک کنار غذا دارد تا خوردن استیک را لذت بخش تر کند. به همین دلیل ایده های مختلفی را برای تهیه ی یک کنار غذای عالی و سرو آن به همراه استیک های دلچسب در اختیارتان می گذاریم. پس با فن تریکس همراه باشید.


همچنین می توانید برای اطلاع از کنار غذای مناسب برای سرو جوجه کباب به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> خوراک سبزیجات همراه جوجه کباب <<<


1- سالاد خیار و خامه ی ترش

1 انواع کنار غذای استیک یا کباب گوشت

خیارها را برش زده و به آن خوب نمک بزنید. سپس آن ها را روی صافی یا کفگیر گذاشته و اجازه دهید 30 دقیقه در دمای اتاق بماند تا قسمتی از آب خیارها گرفته شود. در همین حین خامه ی ترش را هم بزنید و سرکه، روغن زیتون، خردل، مقداری نمک و مقدار کمی فلفل را به آن اضافه کرده و همه ی مواد را مخلوط کنید و کنار بگذارید.

خیارها را با دستمال آشپزخانه به آرامی پاک کرده و آب و نمک آن ها را از بین ببرید. حال خیارها را به همراه پیاز قرمز خلالی شده، در سسی که تهیه کرده بودید ریخته و با مقداری سبزیجات تازه تزئین کنید. خوردن این خوراک در کنار استیک بسیار خوشمزه و لذت بخش است.

2- بروکلی با خمیر پارمازان

2 انواع کنار غذای استیک یا کباب گوشت

کاسه ی بزرگی برداشته و مقداری آب لیمو، روغن زیتون و نمک را با هم مخلوط کنید. حال بروکلی ها را درون کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. 20 دقیقه آن را کنار گذاشته و گاهی آن را هم بزنید. در همین حین دمای فر یا گریل و کباب پز را به 325 تا 375 درجه ی سانتی گراد برسانید.

حال بروکلی ها را درون آبکشی ریخته (آب نکشید) و مجدداً به کاسه برگردانید. پنیر پارمازان و فلفل قرمز را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا همه ی بروکلی ها کاملاً پوشش یابند.

پروکلی ها را به صورت یک لایه و با فاصله روی سینی فر یا گریل ریخته و به مدت 10 دقیقه آن ها را کبابی کنید تا ترد شوند. سپس آن را روی بشقاب کنار استیک ریخته و به صورت گرم نوش جان کنید.

3- سالاد کدو

3 انواع کنار غذای استیک یا کباب گوشت

3 قاشق روغن زیتون، آب لیمو و پوست رنده شده ی لیموی تازه را به همراه پونه ی کوهی و مقداری نمک در کاسه ای مخلوط کنید. مقداری فلفل نیز به آن اضافه کرده، مخلوط کنید و کنار بگذارید.

زمانی که کباب پز داغ و آماده بود، کدوها را حلقه حلقه کرده و روی آن ها مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل بپاشید، سپس هم بزنید تا مخلوط شوند. به صورت یک لایه در کباب پز چیده و اجازه دهید به مدت 8 دقیقه کاملاً ترد و پخته شوند. در این حین بهتر است کدوها را پشت و رو کنید تا کامل بپزند.

بعد از پخت، آن ها را از فر درآورده و در کاسه ی مخلوط هایی که تهیه کرده و کنار گذاشته بودید بریزید و خوب هم بزنید. مقداری پنیر فتا روی آن پاشیده و 15 دقیقه آن را کنار گذاشته تا کمی خنک شود سپس در کنار استیک میل کنید.

4- چیپس سیب زمینی سرکه نمکی

4 انواع کنار غذای استیک یا کباب گوشت

یکی از ساده ترین و البته خوشمزه ترین کنار غذای استیک که همه آن را دوست دارند، چیپس سرکه نمکی است. پس سیب زمینی ها را حلقه ای برش زده و در قابلمه ای با سرکه و نمک مخلوط کنید. مقداری آب به آن اضافه کرده که 2 سانتی متری روی همه ی سیب زمینی ها را پوشش دهد. سپس روی حرارت بگذارید. به مدت 20 تا 30 دقیقه اجازه دهید بجوشد تا سیب زمینی ها نرم شود. سپس سیب زمینی ها را آب کشیده و روی حوله ی کاغذی ریخته تا خشک شوند. فر را به حرارت 425 درجه ی فارنهایت رسانده و کاغذ روغنی در سینی پهن کنید.

روی سیب زمینی ها روغن زیتون بریزید. سپس آن ها را روی سینی چیده و به مدت 25 دقیقه در فر بگذارید. اجازه دهید که کاملاً ترد شوند. حواستان باشد که سیب زمینی ها نسوزد. ممکن است سیب زمینی ها بعد از 5 تا 15 دقیقه ترد شوند که باید آن ها را از فر درآورید. روی آن ها نمک زده و در کنار استیک بگذارید.

5- ذرت

5 انواع کنار غذای استیک یا کباب گوشت

7 انواع کنار غذای استیک یا کباب گوشت

بلال های تازه و تردی را تهیه کرده، پوست آن ها را کنده و فقط یک لایه از آخرین پوست را باقی بگذارید. سپس بلال ها را با همان یک لایه پوست روی گریل گذاشته و کباب کنید. بعد از آن یک لایه پوست را کنده و مادامی که هنوز بلال داغ است روی آن کره گذاشته تا ذوب شده و در ذرت ها نفوذ کند. می توانید بلال ها را به قطعات کوچکی برش زده و در کنار استیک ها بگذارید.

می توانید از سالادهای معمولی مثل سالاد خیار، گوجه و کاهو و یا هر گونه سبزیجات سرد دیگر نیز استفاده کرده و آن را با سس و ماست مخلوط کنید. سپس در کنار استیک ها نوش جان کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا