آموزش های ویدئوییتغذیه

چگونه رسیده یا کال بودن آووکادو را تشخیص دهیم؟

اگر قصد خرید آووکادو را دارید یا قبلاً آن را خریداری کرده و تلخ بودن آن را تجربه کرده اید و واقعاً نمی توانید کال یا رسیده بودن آن را تشخیص دهید، اصلاً نگران نباشید. با ما در فن تریکس همراه بوده تا بتوانید بهترین آن را انتخاب کنید.

ترفندهای زیادی وجود دارد که به شما در انتخاب بهترین نوع آووکادو کمک کرده تا بتوانید از طعم دلچسب آن نهایت لذت را ببرید.

آسان ترین و راحت ترین راه برای اینکه بدانید یک آووکادو رسیده است یا نه این است که سعی کنید ساقه ی آن را بکنید. اگر ساقه به آسانی و بدون کوچکترین زحمتی کنده شد، یعنی آووکادو رسیده است و اگر جدا کردن ساقه ی آووکادو فقط با چاقو ممکن است، یعنی کال می باشد. برخی آووکادوها بیش از حد رسیده اند و چون عمر کمتری دارند بهتر است خریداری نشوند. برای تشخیص این آووکادوها نیز آن را برداشته و فشار دهید. اگر بافتی نرم و خمیری دارد یعنی بیش از حد رسیده است. البته ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که توصیه می کنیم با ما در فن تریکس همراه بوده و از آن ها استفاده کنید.

ابتدا ظاهر آووکادوها را بررسی کنید.

1- بدانید که آووکادوها دارای تنوع می باشند.

سایز، رنگ و شکل انواع آووکادوها با هم فرق می کند و در واقع شکل ظاهری آووکادو براساس نوع آن است. بنابراین تشخیص رسیده یا نرسیده بودن آووکادو از روی ظاهر کمی سخت و تقریباً غیر ممکن است. مگر برای کسی که با تمامی انواع این میوه آشنایی کامل داشته باشد.

1 تشخیص آووکادوی رسیده

2- زمان خرید آووکادو را در نظر داشته باشید.

آووکادو معمولاً در هر فصلی از سال موجود است. اما نوبر این میوه در پاییز می باشد که تقریباً از اوایل پاییز تا اواخر آن است. آووکادوهایی که ماه مهر و اوایل پاییز به فروش می رسند، رسیده تر بوده و کیفیت بهتری دارند.

3- رنگ آووکادو

همان طور که گفته شد تشخیص از روی ظاهر کمی مشکل می باشد. زیرا تنوع زیاد است. اما بیشتر آووکادوهای رسیده، رنگی تیره دارند. یعنی در کنار در نظر گرفتن دیگر معیارهای گفته شده، آووکادوهای سبز تیره را انتخاب کنید.

4- دقت داشته باشید که لکه های تیره رنگ روی پوست آووکادو نباشد.

لکه های سیاه نشانه ی له شدگی یا بیش از حد رسیدن آووکادو است که از کیفیت آن می کاهد.

3 تشخیص آووکادوی رسیده

5- آووکادو را در دست گرفته و کمی فشار دهید.

اگر آووکادو له بوده و با فشار دادن متوجه بافت خمیری آن می شوید، یعنی بیش از حد رسیده است. اگر فشار می دهید و بسیار سفت است، به گونه ای که هیچ اثری از فشار انگشتتان روی سطح آن دیده نمی شود، یعنی آووکادو بسیار کال است. یک آووکادوی خوب و رسیده را زمانی که فشار می دهید، باید کمی نرم بوده و اثر انگشتانتان روی سطح آن دیده شود.

6- نقاط مختلف آووکادو را فشار دهید.

مرحله ی قبل را روی تمام سطح آووکادو با فشاری یکسان تکرار کنید. نتیجه باید روی تمام سطح آووکادو یکسان باشد.

7- آووکادو را در کنار گوشتان تکان دهید.

اگر صدای تکان خوردن چیزی به گوشتان خورد یعنی آووکادو بیش از حد رسیده است و هسته درون آن جدا شده است. این آووکادو کیفیت خوبی ندارد، آن را انتخاب نکنید.

8- در پایان همان طور که گفته شد آسان ترین راه تست کردن از طریق ساقه ی آووکادو است که اگر به راحتی جدا شد، یعنی آووکادو رسیده است.

درصورتی که آووکادو را خریداری کرده و متوجه کال بودن آن شدید به لینک زیر مراجعه کنید تا با روش هایی برای رسیدن آووکادوی کال آشنا شوید.

>>> روش تسریع در رسیدن آووکادوی کال <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا