کار و تجارت

15 روش آسان برای ایجاد روابط دوستانه در اولین هفته کاری شما

ایجاد رابطه دوستانه در اولین هفته کاری

زمانی که شما وارد یک محیط کاری جدید می شوید، ممکن است برقراری ارتباط و ایجاد یک رابطه دوستانه و صمیمی با همکاران تان، کمی زمان ببرد. اما اگر می خواهید در چنین شرایطی سریعاً یک رابطه دوستانه با همکاران خود پایه ریزی کرده و برقرار کنید، به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

1 ایجاد روابط دوستانه

شروع یک کار جدید می تواند خیلی ناگهانی باشد؛ اما شما باید بتوانید کار جدید و تمام جنبه های مربوط به آن را مدیریت کنید تا موفق شوید. الان شما با یک حجم کاری جدید، رئیس جدید و همکاران جدید رو به رو هستید و باید بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کرده و دوست شوید. داشتن دوست در محل کار بسیار مهم است (در ادامه مقاله به دلیل آن اشاره شده است). پس سعی کنید این روش ها را با دقت مطالعه کرده و انجام دهید.

2 ایجاد روابط دوستانه

برای سهولت کار، روش های ارائه شده در 15 نکته دسته بندی شده اند. سعی کنید آن ها را اجرا کنید تا بتوانید بدون تلاش زیاد، با همکاران جدیدتان روابط دوستانه ی سالمی برقرار کنید.

1- خودتان را معرفی کرده و در گفتگوهای کوچک، شرکت کنید.

در ابتدا، مطمئن شوید با هر فرد جدیدی که ملاقات کرده، خود را معرفی نموده اید. در زمان های استراحت سعی کنید با همکاران خود در آشپزخانه (آبدارخانه)، آسانسور یا در سالن انتظار، وقت بگذرانید. از آن ها بپرسید در کدام قسمت کار می کنند و چه پستی دارند، کدام بخشِ کار در شرکت را بیشتر دوست دارند، برنامه هایشان برای آخر هفته ها چیست و … .

2- نام و فامیل همکاران خود را یاد بگیرید و در مواقع گفتگو آن ها را به کار ببرید.

دیل کارنگی (Dale Carnegie)، نویسنده کتاب “چگونه هر کسی را دوست خود کنیم”، می گوید: نام هر شخص برای خودش، شیرین ترین و مهم ترین صدا در هر زبان است. بنابراین در روابط کاری جدید بهتر است نام و فامیل همکاران خود را بدانید و هنگام گفتگو از آن ها استفاده کنید تا تأثیر شگفت انگیزش را متوجه شوید.

3- ناهارتان را دور از اتاق یا میز کارتان صرف نمایید.

این کار به شما کمک می کند با افراد بیشتری در محل کار ملاقات کرده و بتوانید باب گفتگو را با آن ها باز نمایید. از طرفی، این زمان به عنوان تایم استراحت شما قلمداد شده و اگر آن را در خارج از اتاق کارتان بگذرانید، در رشد و پیشرفت کاری شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

4- اگر خانم هستید با همکاران خانم خود و اگر آقا هستید با همکاران مرد خود، به کافه یا کافی شاپ بروید.

زمانی که شما و همکاران جدیدتان آزاد هستید، به آن ها پیشنهاد کنید که به کافی شاپ بروید. در واقع آن ها را برای صرف نوشیدنی در کافه دعوت نمایید. این کار علاوه بر ایجاد یک رابطه دوستانه با همکاران و شناخت بهتر آن ها، سبب می شود در دفعات بعدی، آن ها نیز شما را دعوت نمایند. این یک روش ساده برای جلوگیری از قطع ارتباط دو طرفه است.

5- صرف نوشیدنی یا شامِ پس از کار را پیشنهاد دهید.

اگر در نزدیکی اداره یا محل کار شما کافه یا رستورانی وجود دارد، گاهی اوقات به همکاران تان پیشنهاد دهید که پس از پایان کار، نوشیدنی یا شام را با هم صرف کرده و کمی بیشتر با هم وقت بگذرانید. چنین مکان هایی، مکالمات و گفتگوها را به سمت مباحث غیر کاری سوق می دهد و شما راحت تر می توانید از همکاران خود شناخت بیشتری پیدا کنید.

6- اگر در محل کار، اتاق یا میز کاری جداگانه دارید، آن را مرتب کرده و کمی دکور کنید.

برخی شخصیت ها را به فضای کاریتان اضافه کنید! قرار دادن قاب های عکس یا حتی پوسترها و گلدان ها در اتاق یا روی میز کار، به دیگران کمک می کند اطلاعات بیشتری از شخصیت شما بدست آورده و هنگام مکالمه و گفتگو با شما، بیشتر بر اساس آن ها صحبت کنند.

7- به گروه های ورزشی یا سرگرمی شرکت تان، ملحق شوید.

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، حتماً شرکت یا اداره ای که به تازگی در آن استخدام شده اید، چند گروه ورزشی یا سرگرمی خواهد داشت. براساس علاقه مندی های خود به یک یا چند دسته از این گروه ها پیوسته و فعالیت نمایید. حتی اگر هیچ کدام از این گروه ها وجود نداشتند، می توانید خودتان یک گروه کتاب خوانی درست کنید. فقط برای این کار باید افرادی که به خواندن کتاب علاقه مند هستند را پیدا کنید و کارتان را با هم استارت بزنید.

8- گاهی اوقات در محل کارتان غذا یا خوراکی ببرید و با همکاران خود بخورید.

همکاران از این کار شما حتماً قدردانی و تشکر می کنند. به خصوص اگر برای آن روز خوراکی یا میان وعده ای نداشته باشند. همین کار، به شما در برقراری رابطه و پیشرفت آن، کمک خواهد کرد. اگر خوراکی شما خوشمزه باشد و خودتان آن را درست کرده باشید، حتی ممکن است دستور تهیه آن را از شما بخواهند. همین امر نیز می تواند کمک کننده باشد.

9- یک اتاق گفتگو درست کنید.

اگر فکر می کنید که برای کارتان یا حتی برای مواقع تفریح یا استراحت تان، نظرات جالبی دارید که می توانید آن ها را با همکاران در میان بگذارید، یک اتاق گفتگو برای تایم های استراحت، درست کنید تا همه افراد و همکاران بتوانند نظرات خود را مطرح کنند.

10- کارتان را فقط به میز کاری محدود نکنید.

اگر کارتان به گونه ای است که حتماً لازم نیست در یک اتاق خاص یا روی میز کار انجام شود، آن را در جاهای دیگر دنبال کنید تا بتوانید با افراد بیشتری تعامل داشته باشید.

11- نگرش مثبتی داشته باشید.

اگر مدام از کارتان شکایت نکنید یا در بحث های اداری همکاران دخالت ننمایید، افراد به طور طبیعی به سمت شما کشیده شده و جذب روحیه مثبت شما خواهند شد.

12- پیشنهاد کمک دهید.

حتی خارج از حیطه کاری خود، اگر در توانتان هست به همکاران خود پیشنهاد کمک دهید. این کار، فرصتی را برای آشنایی و همکاری بیشتر با افراد فراهم می کند. از طرف دیگر، موجبات قدردانی و تشکر حتی در حد ذهنی را از سوی همکاران برای شما فراهم می کند.

13- سلام کنید.

گفتن سلام و روز خوبی داشته باشید یا خداحافظ در هر روز، در برقراری ارتباط به شما کمک می کند. سعی کنید هنگام عبور از کنار همکاران سرتان را پایین نیندازید. سرتان را بالا نگه داشته و با اعتماد به نفس به آن ها لبخند بزنید.

14- از زبان بدن استفاده کنید.

قرار دادن هدفون روی گوش، کم حرف بودن و اینکه سرتان همیشه مشغول گوشی باشد، شما را یک فرد غیر اجتماعی و بسته نشان می دهد. هر چه خود را بیشتر خوشحال و اجتماعی جلوه دهید، افراد تمایل بیشتری برای برقراری ارتباط با شما خواهند داشت. برای این کار از زبان بدن استفاده کنید. با دستان خودحرف بزنید و از ارتباط چشمی با مخاطب تان غافل نشوید.

15- قابل اعتماد باشید.

اگر نتوانید خودتان را ثابت کنید یا موجب شوید که همکاران به شما اعتماد نکنند، هر چه تلاش کنید نمی توانید یک رابطه دوستانه ی واقعی ایجاد نمایید. بهترین دوستی ها زمانی شکل می گیرند که در یک محیط و فضای درست و قابل اطمینان شکل بگیرند.

بنابراین، اگر در یک محیط کاری جدید وارد شده اید، به کمک راهکارهای ذکر شده، می توانید به راحتی با همکاران خود ارتباط دوستانه ای برقرار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره مقاله “نحوه برقراری رابطه دوستانه با افراد” را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
fastcompany




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا