روانشناسی

اشتباهات رایج بادی لنگویج یا زبان بدن و چگونگی برطرف کردن آن ها

برطرف کردن اشتباهات بادی لنگویج یا زبان بدن

اشتباهات بادی لنگویج یا زبان بدن منفی چیست؟ آیا همیشه به وضوح دیده می شود و می توان به آن پی برد؟ البته که نه. همه ی ما موجوداتی هستیم که بسیاری از کارهایمان از روی عادت است. یعنی بسیاری از ما عادت کرده ایم به طرز اشتباه بنشینیم، راه برویم و حالت بدن و ژست غلطی داشته باشیم. اما نگران نباشید! اشکالات و اشتباهات زبان بدن را می توان برطرف کرد. ابتدا باید هر چیزی که در مورد زبان بدن غلط و اشتباه تلقی می شود و جزو اشکالات و اشتباهات بادی لنگویج است را شناسایی کرده و به برطرف کردن آن ها بپردازیم.

1- حالت بد بدن یا ژست ناصحیح

یکی از نقاط منفی و اشتباهات رایج بادی لنگویج یا زبان بدن که اغلب نادیده گرفته می شود، شکل ناصحیح بدن است. ممکن است فکر کنید که این مشکل فقط می تواند از نظر فیزیکی برای انسان آسیب ایجاد کند اما واقعیت این است که ژست بد بدن خلق و خو، سطح استرس و عزت نفس انسان را منفی می کند. در واقع شانه های افتاده و بدنی شل و ول باعث می شود که شما خسته و ضعیف تر از چیزی که واقعاً هستید به نظر برسید.

1 برطرف کردن اشتباهات زبان بدن

برای حل این مشکل: شانه هایتان باید آزاد و راحت باشد اما نه به صورت افتاده. سر، بدن و ران هایتان باید روی یک خط مستقیم باشند. هنگام نشستن، صندلی خود را به گونه ای تنظیم کرده که باعث شود صاف بنشینید. همچنین صندلی ماشین را طوری تنظیم کنید که سرتان دقیق روی پشتِ سری صندلی باشد.

لباس هایی بپوشید که دقیقاً اندازه و فیت تنتان باشد. در غیر این صورت از جذابیتتان بسیار کاسته می شود.


برای اطلاع از نحوه صحیح پوشیدن لباس رسمی مردانه و لباس مناسب برای دختران بلند قد به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> اصول صحیح پوشیدن لباس رسمی مردانه <<<

>>> راهنمای خرید لباس مناسب دختران بلند قد <<<


2- حالت بد پاها

پاها نیز در زبان بدن نقش هایی دارند. زمانی که می نشینید حالت پاهایتان می تواند پیام هایی را از شما منتقل کند که ممکن است هیچگاه از آن آگاه نباشید. فاصله ی بین دو زانو و ساق پاها می تواند اطلاعات زیادی را در مورد شخصیتتان فاش کند.

2 برطرف کردن اشتباهات زبان بدن

اگر زانوهایتان کنار هم باشد ولی کف پاها از هم دور، یعنی کودکی ناامنی داشته اید. اگر پا روی پا اندازید و پاها را دراز کنید نشانه ی غرور و سلطه گرایی است که برای موقعیت های رسمی اصلاً مناسب نیست. همچنین تکان دادن پاها نشان دهنده ی استرس است و انواع حالت های دیگر که هر کدام پیام خاصی را منتقل می کند.

به هر حال بهترین حالت این است که به گونه ای بنشینید که پاها در حالت طبیعی در کنار هم باشند (نه به صورت چسبیده). این حالت به شما اجازه می دهد که به صورت راحت و آگاهانه گفتگو کنید. به یاد داشته باشید که پاها باید دقیق رو به رویتان باشد نه به سمت چپ یا راست. این حالت باعث حس راحتی و آرامش و اعتماد به نفس می شود. در نهایت کف پاها را به صورت هموار روی زمین بگذارید.

3- دست به سینه

دست به سینه بودن حالتی تدافعی در فرد ایجاد می کند و هر کسی با شما ارتباط برقرار می کند حس بی علاقگی و بی اعتمادی شما نسبت به خود را خواهد داشت. این حالت نشان می دهد که نمی توان به شما نزدیک شد.

3 برطرف کردن اشتباهات زبان بدن

برای حل این مشکل همیشه بازوهایتان را در کنار بدنتان نگه دارید که نشانه ی قدرت و اعتماد به نفس می باشد. حتی مطالعات نشان داده است زمانی که بدون دست به سینه کردن دست ها به طرف مقابلتان گوش می دهید، یادآوری صحبت های وی تا 25 درصد بیشتر از زمان گوش دادن به صورت دست به سینه است.

4- حالت بد دست ها و انگشتان

کارهایی وجود دارد که می توانید با دست ها و انگشتانتان انجام دهید که اشتباهات زبان بدن تلقی می شود. اول بستن دست ها یا همان گذاشتن دو دست در هم که نشان دهنده ی استرس و اضظراب شدید است.

4 برطرف کردن اشتباهات زبان بدن

دوم نگهداشتن دست ها در پشت یا گذاشتن دست ها در جیب است. حالتی که اکثر ما به صورت ناخودآگاه انجام می دهیم اما صحیح نیست. کشیدن کف دست ها روی هم زمانی که نشسته اید یا گذاشتن کف دست ها روی هم و درست کردن مثلث نیز درست نمی باشد؛ چرا که بیانگر نیرنگ، اعمال نفوذ و تحمیل است.

کف دست ها باید همیشه به صورت عادی در معرض دید باشد.

5- شل یا سفت دست دادن

شل و وارفته و یا بسیار محکم دست دادن یکی از بدترین اشتباهات زبان بدن است. مخصوصاً اگر برای اولین بار به طرف مقابل دست می دهید.

5 برطرف کردن اشتباهات زبان بدن

شل و ول دست دادن نشان دهنده ی ضعیف بودن فرد در برقراری ارتباط است و تصویری را از فرد تداعی می کند که دارای قدرت و اعتماد به نفس نبوده و طبیعت سردی دارد. در مقابل، محکم دست دادن نشانه ی قدرت بیش از حد بوده و شما را تهاجمی و خشن جلوه می دهد.

حالت صحیح دست دادن یعنی بیش از سه بار دست را بالا و پایین کردن، حفظ ارتباط چشمی در حین دست دادن و در شرایط و موقعیت هایی که امکانش هست دست چپ را نیز روی دست ها گذاشتن.

6- ارتباط چشمی خیلی زیاد یا خیلی کم

ارتباط چشمی خیلی کم باعث برداشت های بد بسیار زیادی می شود، مثلاً شما در کاری که می کنید یا حرفی که می زنید غیر حرفه ای هستید، آماده نیستید، احساس امنیت نمی کنید یا دروغ می گویید. با این حال ارتباط چشمی بیش از حد نیز نشانه ی بی ادب بودن، ترساندن، تهدید کردن فرد مقابل و حسی خصمانه به فرد داشتن است.

برای حل این مشکل 50 درصد زمانی که با فرد صحبت می کنید، در چشم هایش نگاه کنید و زمان گوش دادن به فرد آن را به 70 درصد افزایش دهید و هر بار 3 تا 5 ثانیه در چشم های فرد خیره شوید.

7- لم دادن

به یاد داشته باشید که در گفتگوها نباید به سمت عقب لم دهید، بلکه باید صاف به سمت فرد نشسته و به او نشان دهید که کاملاً به حرف های او گوش می دهید و به آن علاقه مند هستید. لم دادن نشانه ی بی حوصلگی و مهم نبودن فرد و حرف هایش است.

8- حرکت نداشتن و واکنش نشان ندادن حین صحبت

مانند چوب خشک کاملاً بی حرکت نشستن هنگام صحبت، جدی و غیر طبیعی بودن را نشان می دهد. گویی سعی می کنید احساسات خود را به هیچ وجه بروز ندهید و تمایل دارید که مکالمه را پایان دهید. در حین صحبت کردن، حرکت دست ها و اجزای صورت مثل لبخند زدن لازم است. مثلاً هنگام صداقت از ته قلب، دستتان را روی قلبتان گذاشته و صحبت هایتان را با زبان بدن همراه کنید.

9- ور رفتن به چیزی

ور رفتن به چیزی هنگام صحبت، نشانه ی بارز خستگی، بی حوصلگی و عدم علاقه به حرف های طرف مقابلتان است. ور رفتن به موها یا هر جسم دیگری توجه را از حرف هایی که زده می شود برمی دارد که در نهایت اصلاً برایتان خوب نیست و تصویری منفی از شما می سازد.

هنگام صحبت و مکالمه سعی کنید هر چیزی که در اطرافتان باعث این حواس پرتی می شود به خصوص موبایل را از خود دور کنید. همچنین هنگام احساس خستگی و بی حوصلگی به حرف ها، با چند نفس عمیق خود را آرام کنید.

10- بیش از حد واکنش نشان دادن

بیش از حد حرکت کردن، خندیدن، خود را درگیر بحث کردن، استفاده از حرکات بدن و دست و صورت نیز از اشتباهات زبان بدن است. این موضوع باعث می شود غیر حرفه ای و بدون اعتماد به نفس به نظر برسید و اصلاً جالب نیست.

11- اشاره کردن

6 برطرف کردن اشتباهات زبان بدن

این کار بسیار بی ادبانه است. زیرا باعث می شود که بسیار متکبر به نظر برسید و دیگران را تحقیر کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realmenrealstyle




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Sahar

خیلی عالی بود
و برای من خیلی تاثیرگذاشت
خیلی ممنونم از سایتتون.

کاربر ناشناس

خیلی مقاله جالبی بود ممنون از سایت خوب و جذابتون…

دکمه بازگشت به بالا