کار و تجارت

چرا نیروهای دورکار مفیدتر بوده و کارایی بیشتری دارند؟

کارایی بالای نیروهای دورکار

تحقیقات نشان داده است کارمندان شرکت بر روی کار و میز کارشان تمرکز ندارند.

1 کارایی نیروهای دورکار

آیا طراحی های مجلل و تشریفات اداری و دفترهای کار را دیده اید؟ شکلات ها و شیرینی های بسیار گران قیمت در اتاق های کنفرانس؟ مبلمان و گل ها و تزئینات گران قیمت؟ و البته شرکت های مهندسی که مایلند ابزارهای بسیار گران قیمتی که گاهی کاملاً بلا استفاده است را تنها برای کلاس کارشان به نمایش بگذارند؟
شاید این دکوراسیون ها بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد، اما آیا تأثیری هم بر کارکنان آنجا داشته و درآمد زایی و کاراییشان را هم افزایش می دهد؟ به نظر می رسد این خرج تراشی ها بیشتر از آن که منفعت داشته باشد به ضرر شرکت است. خصوصاً این که تحقیقات نشان می دهد سطح کارایی و سودمندی کارکنان در ادارات و شرکت ها در حال بدتر شدن هم است.

در حقیقت مطالعه ای نشان داد تعداد افرادی که ادعا می کنند نمی توانند بر کارشان در محل کار تمرکز کنند و بازدهی را افزایش دهند، از سال 2008 تا کنون 16 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد کارمندانی که گفته اند مکانی ساکت، آرام و البته مناسب و مرفه برای تمرکز بر روی کار ندارند نیز 13 درصد افزایش یافته اند.

این مطالعات نشان داده مکانی که افراد در آن کار می کنند نباید در میزان کارایی افراد تأثیری داشته باشد. شاید به همین دلیل است که امروزه نیروی های دورکار در بین کارمندان نقشی پیدا کرده اند.
بسیاری از تحقیقات و مطالعات انجام شده در شرکت های آمریکایی، قدرت، بازدهی، سودمندی و خلاقیت نیروهای دورکاری را نشان داده و حتی تأسیس شرکت بزرگی به نام Aha که در همین زمینه فعالیت می کند، براساس نتایح حاصله از همین تحقیقات در مورد نیروهای دورکار بوده است.

سه دلیل برای مفیدتر بودن نیروهای دورکار از نیروهای داخل ادارات و شرکت ها بیان شده است:

1- بهره وری

کارکنان دور کار بدون هیچ گونه حواس پرتی، استقلال و آزادی بیشتری در انجام کار داشته و این دقیقاً همان چیزی بوده که بیشتر مردم آرزو دارند. بر اساس یک نظر سنجی، 65 درصد از کارکنان گفته اند نیروهای دورکار تا حد زیادی توانسته اند بهره وری شرکت را افزایش دهند. همچنین 86 درصد از نیروهای دورکار نیز اظهار کرده اند که به تنهایی کار کردن به آنها اجازه می دهد که به حداکثر بهره وری شان برسند.

2- کار تیمی و گروهی

برخلاف این که نیروهای دورکار فاصله ی زیادی با هم دارند، اما همکاری و مشارکت خوبی داشته و کار گروهی را به بهترین نحو انجام می دهند. این به این دلیل بوده که فاصله نیازمند داشتن ارتباط بیشتری است. زیرا لازم بوده بدون این که قادر باشند از نظر فیزیکی در کنار هم قرار گیرند، باید به صورت مداوم و هدفدار دائما به یگدیگر دسترسی داشته باشند که همین امر باعث مشارکت و همکاری بیشتر آنها می شود. 92 درصد از نیروهای دورکار گفته اند روابط و همکاری های ویدئویی بر کار تیمی تأثیر مثبت داشته و آن را ارتقاء می دهد.

3- حضور

کار کردن در محیط اداری همیشه با غیبت ، مرخصی و از زیر کار در رفتن همراه بوده و در همه ی محیط های اداری امری طبیعی است. به طور مثال کارمندان یا بیمار شده و در محل کار حضور ندارند یا زمانی هم که در محل کار هستند حتماً دقایق پرتی و کم کاری را دارند که همین دقایق، بازدهی و سودمندی کار را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد. درحالی که در کارکنان دورکار این گونه نیست و آنها نیازی به عذر و بهانه ندارند. زیرا محدود به زمان یا مکان نیستند و می توانند با یک برنامه ریزی به همه ی کارهایشان در هر جا و هر زمانی از روز رسیدگی کنند. همین باعث می شود که همیشه در زمان تعیین شده در گروه و محل کارشان حضور یابند و هیچ زمان پرتی و کاهش بازدهی وجود نداشته باشد.

البته دلایل زیاد دیگری هم وجود دارد، اما به نظر همین سه دلیل هم کافیست که نشان دهد نیروهای دورکار شادتر و سودمندتر کار می کنند و نیازی به دفتر، تزئینات، دکوراسیون، خوراک و هزینه های اضافه ندارند!

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
inc




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا