فضای مجازیکار و تجارت

چگونه یک تجارت آنلاین راه اندازی کنیم؟

اگر شما هم دوست دارید از نظر مالی مستقل بوده و خودتان رئیس خودتان باشید، اما سرمایه ای برای راه انداختن تجارتی مستقل مانند فروشگاه زدن و امثال آن را ندارید، به سراغ کسب و کار آنلاین بروید. در تجارت آنلاین می توانید به میلیون ها مشتری پاسخ دهید و از کم و کفایت نکردن مشتری ها هم خیالتان راحت باشد. با این کار شما مجبور به اجاره کردن محلی برای شروع کار هم نیستید و حتی در منزل هم می توانید کار کنید. اما این را بدانید که هر موفقیتی در گرو پیروی از اصول و قوانین آن می باشد. در تجارت آنلاین حتماً باید به محصولات و برنامه ریزی های مربوط به محصولاتی که قرار است با آن تجارت کنید توجه داشته و نهایت دقت، مشورت، تحقیق و بررسی را داشته باشید. ما در این مقاله یکی از منابع تحقیق برای این کار را در اختیارتان قرار می دهیم.

تجارت مورد نظرتان را برنامه ریزی کنید

1- خدمات و محصولاتتان را تعیین کنید.

شروع تجارت آنلاین امکان دسترسی به هزاران مشتری را برای شما فراهم می کند. اما در مقابل، هزاران رقیب هم وجود دارد. به هیچ عنوان هم مهم نیست که قصد فروش چه چیزی را دارید چرا که هزاران نفر با ایده ی شما در جهان وجود دارند. اما تفاوت شما با دیگران چه باید باشد؟ محصولات شما با دیگر محصولات مشابه چه تفاوتی باید داشته باشد؟

چیزی که شما را از بقیه متمایز می کند جایگاهی است که خودتان در فضای مجازی برای خود تعیین می کنید.

• به طور مثال جواهر فروشی که هزاران جواهر فروش دیگر هم وجود دارند. اما چیزی که در این حرفه شما را متمایز می کند این است که باید در بین دیگر جواهراتتان یک نوع جواهر را برای خود انتخاب کرده که خاص خودتان باشد، مستقیماً خودتان آن را وارد کرده، مارک زده و مشتری را از اصل بودن آن مطمئن کنید و تمام اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشید.

• یک کارشناس استخدام کنید. اگر چه ممکن است محصولاتتان اصلاً خاص و تک نباشد و تفاوتی با دیگر محصولات نداشته باشد، اما حضور یک کارشناس مربوطه بزرگترین امتیاز مثبت برای کسب و کار شما محسوب می شود که محصولات شما را از هر نظر کارشناسی کرده و رتبه بندی کند. مثلاً اگر محصولات شما آرایشی است آن ها را از نظر بهداشتی بودن و نداشتن هرگونه مواد اضافی کارشناسی کرده و رتبه بندی می کند.

• محصولاتتان را در فضای رقابت چک کنید و تا جایی که امکان دارد محصولاتی را به فروش برسانید که در دیگر فروشگاه ها نبوده و یا بسیار کم می باشند و سعی کنید شما خلأ و نبود چنین محصولات را پر کنید.

1 راه اندازی تجارت آنلاین

2- تجارتتان را ثبت کنید.

در هر کشوری برای ایجاد یک تجارت آنلاین در فضای مجازی قوانین خاصی ارائه شده است. شما هم برای شروع این کار باید به دنبال قوانین و ثبت نام ها و اصول مربوط به تجارت مالی رفته و ثبت نام را در نهایت رعایت قوانین انجام دهید. نکاتی مانند قیمت محصولات و هزینه ی حمل و نقل و مالیات را در نظر بگیرید و سعی کنید اطلاعاتی در این باب داشته باشید.

2 راه اندازی تجارت آنلاین

3- نام دامنه مورد نظرتان را ثبت کنید.

مانند دیگر فروشگاه های اینترنتی شما هم باید برای سایت یا فروشگاهتان نامی را انتخاب کنید که هم بسیار جذاب بوده و هم کوتاه باشد که مردم به راحتی آن را به ذهن بسپارند. به سراغ وب سایت ثبت دامنه رفته و نام هایی که در نظر دارید را چک کنید تا از رزرو نبودن آن مطمئن شوید و زمانی که بهترین نام را یافتید که البته رزرو هم نشده باشد آن را ثبت کنید.

3 راه اندازی تجارت آنلاین

4- یک فضای هاست خریداری کنید.

فضاهای هاست بسیاری وجود دارد که هم پولی و هم رایگان هستند. شما می توانید آن را رایگان تهیه کنید. اما به یاد داشته باشید که اگر قرار است فروشگاه شما دوام داشته و تجارتی عالی داشته باشید، حتماً سعی کنید بهترین فضای هاست را خریداری کنید تا بعدها با مشکلی مواجه نشده و بتوانید کسب و کارتان را به راحتی ارتقاء دهید.

بعضی از فضاهای هاست بسیار عالی طراحی شده اند به طوری که به شما اجازه می دهند از بین قالب های مختلف، قالب دلخواهتان را انتخاب کرده و به راحتی وب سایتتان را طراحی کنید. بعضی نیز بسیار انعطاف پذیر بوده و اجازه می دهند خودتان قالب سایتتان را طراحی کنید.

4 راه اندازی تجارت آنلاین

فروشگاه آنلاین را بسازید.

1- وب سایتی شیک و متناسب بسازید.

سعی کنید آنچه را که در فروشگاهتان می فروشید به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید. اصلاً مهم نیست محصولی که می فروشید چه چیزی است مهم این است که بهترین فضا را در سایت حاکم کنید. به طوری که شیک ترین و چشم گیرترین سایت در نوع خودش باشد. در ضمن به دلیل اینکه نمی توانید اعتماد تک تک مردم را به دست آورید و خودتان فروشنده نیستید، پس باید فضای سایت طوری ساخته شود که اعتماد مشتری را جلب کند. همچنین آسان کار کردن در سایت را فراموش نکنید. به گونه ای که مشتری باید بتواند با دو کلیک به هدفش برسد. و یا اینکه باید در کنار هر محصول یک سبد خرید وجود داشته باشد. همچنین دقت داشته باشید که دکمه ها را واضح و مناسب طراحی کنید. برای محصولات بیش از حد توضیح ندهید و سعی کنید فقط توضیح و اطلاعات لازم به مشتری داده شود. رنگ متن ها را با رنگ زمینه متضاد کنید و در نهایت، بالای هر صفحه لوگوی سایت را قرار دهید.

طراحی سایت باید متناسب با نوع محصول و نوع هدفتان باشد. در دسته بندی و نوع نمایش محصولات نهایت دقت را داشته باشید تا موجب خستگی و گیج شدن مشتری نشود. همچنین تعیین کنید که در این سایت چه مؤلفه ای بیشترین اهمیت را برایتان دارد و طراحی سایت را حول محور هدفتان انجام دهید.

می توانید از متخصصان مربوطه استفاده کنید. وب سایت احتیاج به یک برنامه نویس، محتوا گذار، گرافیست و دیگر متخصصان دارد که کار گروهی آن ها در موفقیت شما بسیار تأثیر می گذارد. از طرفی به دلیل اینکه وب سایتتان ارزیابی می شود، پس باید سعی کنید برای موفقیت، به بهترین شکل ممکن آن را مدیریت کنید.

5 راه اندازی تجارت آنلاین

2- نرم افزار مربوط به سایتتان را تهیه کنید.

مشتریان بیشتر از اپلیکیشن ها استقبال می کنند؛ زیرا به راحتی می توانند با موبایل خود محصولات شما را چک کنند، اطلاعات خود را وارد کرده و خرید را انجام دهند. این نرم افزار اطلاعات را ذخیره می کند و خرید کردن را در مراحل بعدی برای مشتری آسان می کند. از طرفی ذخیره اطلاعات اعتماد مشتری را افزایش می دهد. که امتیازی مثبت برای فروشگاه به حساب می آید. پس اصلاً از تهیه ی آن غافل نشوید. سعی کنید امکانات رفاهی هم برای مشتری ایجاد کنید؛ مثلاً پرداخت با استفاده از همه ی بانک ها و یا گاهی پکیج بندی محصولات.

6 راه اندازی تجارت آنلاین

محصولات را به فروش برسانید

1- محتوا را حرفه ای طراحی کنید.

سعی کنید در کنار هر محصول توضیحات لازم به همراه عکس گذاشته و گزینه ای ترتیب دهید که مشتری بتواند در رابطه با محصول با کارشناس مربوطه تماس گرفته و راهنمایی لازم را بگیرد.

7 راه اندازی تجارت آنلاین

2- اجتماعی باشید.

هر چقدر نامتان در فضای کسب کار و در حیطه ی محصولاتتان شناخته شده تر باشد، موفق تر خواهید بود. پس ساخت اکانت در فضاهای مجازی مانند توییتر، تلگرام و… را فراموش نکنید و تمام اخبارهای سایت مانند ایجاد صفحه ی جدید، اضافه شدن محصول جدید و هرگونه تغییرات جدید را مستقیماً در شبکه های اجتماعی انتقال دهید.

8 راه اندازی تجارت آنلاین

3- تبلیغ محصول خود در سایت های دست اول

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بزرگ در کنار محصول خود، محصولات مشابه از فروشگاه های دیگر را نیز برای مشتریان به نمایش می گذارند و مشتریان می توانند از آن محصولات نیز بازدید کرده و در صورت تمایل آن ها را خریداری کنند. شما هم می توانید از فروشگاه های بزرگ کمک گرفته و از آن ها بخواهید این کار را برایتان انجام دهند و لینک محصولات شما را در کنار محصولات خود قرار دهند.

9 راه اندازی تجارت آنلاین

4- از Google AdSense برای تبلیغ وب سایتتان استفاده کنید.

Google AdSense یک فرصت اشتراک گذاری برای سایت های کوچک تا متوسط و حتی بزرگ است که محتویات آن ها را برای افرادی که به دنبال چنین محصولاتی می گردند ارائه داده و به نوعی سایت را تبلیغ می کند. اما یادتان باشد که باید هزینه ی آن را پرداخت کنید.

10 راه اندازی تجارت آنلاین

در پایان برای آگاهی از چگونگی خرید لباس به صورت آنلاین مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه نمایید.

>>> چگونگی خرید لباس به صورت آنلاین <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
طراحی فروشگاه اینترنتی

مطلب خیلی خیلی مفیدی بود . خسته نباشید

دکمه بازگشت به بالا