روانشناسی

نشانه های یک رابطه سالم، صمیمی و عاشقانه با همسر چیست؟

نشانه های رابطه صمیمی و عاشقانه با همسر

شاید همیشه از این امر واهمه داشته و برایتان بسیار مهم باشد که رابطه ی کنونی شما با همسرتان تا چه حد سالم بوده و چقدر می توان به بقای آن امید داشت. آیا نوع رابطه ی شما بهترین است یا نه؟ آیا نقشتان را به عنوان یک همسر به بهترین شکل ممکن ایفا می کنید یا نه؟ نشانه های یک رابطه ی خوب، سالم و صمیمی و بسیار عاشقانه که بقایی طولانی داشته و طرف مقابلتان را همیشه راضی و خشنود کند چیست؟

تقریبا همه افراد این سوال همیشه در ذهنشان بوده و هست و هیچ وقت نمی دانند که دقیقا چه جوابی باید به آن بدهند. در جواب این سوال باید بگوییم که اگر 11 نشانه ای که اکنون آن را با شما به اشتراک می گذاریم را دارید، رابطه شما با همسرتان بهترین بوده و همسری را در حق او تمام کرده اید. پس اجازه ندهید به رابطه تان خدشه ای وارد شده و برای بقای آن هر چه بیشتر تلاش کنید.

1- شما فقط یک زن و شوهر نیستید، بلکه بهترین رفیق و یار و یاور همدیگر هستید.

جمله ای که شاید قبلا هم بسیار شنیده باشید. زوج هایی که زندگی بادوام و طولانی مدت و شادی در کنار هم دارند، معمولا بهترین دوست و رفیق برای یکدیگر می باشند. و گاهی آنقدر نقش خود را در به عنوان دو دوست، عالی ایفا می کنند که شما فراموش می کنید آن ها زن و شوهر می باشند. اگر به تازگی زندگی مشترکتان را آغاز کرده اید، نگران نباشید، زمان کافی برای تبدیل شدن به بهترین دوست برای همسرتان را دارید.

2- هر کدامتان زندگی جداگانه ای دارید.

اگر چه بسیار اهمیت دارد که در یک رابطه بهترین دوست برای یکدیگر باشید، به همان میزان هم مهم است که بسیاری از کارها را خودتان انجام دهید. زن و شوهرهایی که کارهایشان مکمل یکدیگر بوده و هرکدام از آن ها به امید طرف مقابل زندگی نمی کند، بسیار موفق می باشند. در اینگونه زندگی زناشویی، هر کدام از آن ها مسیری را رفته و کارهای خود را انجام می دهد، اما در نهایت مسیرشان به یک هدف ختم می شود و زندگی آن ها دوشادوش هم و در کنار هم معنا می یابد.

3- در مسائل مهم با هم توافق می کنید.

کاملا طبیعی است که در بسیاری از موارد با همسرتان موافق نباشید. اما در مسائل مهم لازم است توافقی منطقی و درست صورت گیرد. در یک رابطه ی موفق و سالم چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که در مسائل مهم و هدف های بزرگ زندگی، دو نفر در رویارویی با آن کاملا در یک سطح و در یک پله قرار داشته باشند و به اندازه ای کاملا مساوی با هدف یا مسئله کنار بیایند. این مورد در ساخت و بقای یک زندگی طولانی و عاشقانه اهمیت بسیاری دارد.

1 رابطه صمیمی با همسر

4- می دانید چه زمانی باید به رابطه ی خود چاشنی اضافه کنید.

داشتن یک رابطه ی روتین، روزمره و معمولی بسیار خوب و ایمن است، اما همه ی ما قبول داریم که یک روال روتین در هر چیزی خسته کننده است. این که بدانید چه زمانی به رابطه ی خود چاشنی اضافه کرده و آن را از روزمرگی و یکنواختی درآورید، رابطه را روز به روز شیرین تر، سالم تر و صمیمی تر کرده و بقای آن را نیز افزایش می دهد.

5- در مورد رابطه ی جنسی راحت با هم صحبت می کنید.

یک زن و شوهر موفق که دوست و رفیق هم بوده و رابطه ی سالم و صمیمی دارند، در مورد تمامی مسائل چه جزئی و بسیار کوچک و چه بسیار بزرگ و مهم، کاملا راحت و بی پرده با هم صحبت کرده و از آن جایی که بسیار با هم صمیمی هستند، نه راز پنهانی از هم داشته و نه از گفتن خواسته ها و حرف های دلشان خجالت کشیده و اِبایی دارند. راحت بودن با هم روابط را روز به روز قوی تر می کند.

6- بحث و دعواها شما را از هم دور نمی کند.

بحث و گفتگو و دعوا در بین دو نفر کاملا طبیعی است. زیرا هیچ زوجی روی زمین وجود ندارند که کاملا مانند هم فکر کنند. تضاد فکری اختلاف را نیز به وجود می آورد. اما چیزی که در یک رابطه ی سالم اهمیت دارد این است که بحث و دعوا دو نفر را نه تنها از هم دور نکرده بلکه نزدیک تر نیز می کند. چرا که نشان می دهد مسئله واقعا برای هر دو مهم است که باعث به وجود آمدن بحث شده است. به علاوه دعوا نیز صرفا به خاطر عصبانیت بوده و در مخدوش کردن روابط هیچ تاثیری ندارد.

2 رابطه صمیمی با همسر

7- همدیگر را پشتیبانی می کنید.

زمانی یک زن موفق می شود که مردی همچون کوه پشت او باشد، و به عکس، زمانی مرد موفق می شود که زن از هر نظر او را حمایت و پشتیبانی کند. زندگی هایی که با کمک هر دو ساخته شده و به موفقیت می رسند، دوام بیشتری دارند.

8- در روزهای خوب و بد در کنار هم هستید.

همه ی ما می دانیم که زندگی پر از فراز و نشیب است. یک زوج موفق درک می کند که تلخی بعضی روزها برای من و شریک زندگیم به یک اندازه بوده و هر دو به یک اندازه در رویارویی و غلبه کردن بر آن نقش داریم و جای هیچ گونه سرزنشی نیست.

3 رابطه صمیمی با همسر

9- گذر زمان روی سرد شدن رابطه تاثیری نمی گذارد.

زمانی که یک رابطه هدفدار بوده و بقای صمیمیت در آن مهم باشد، دو نفر هیچگاه اجازه نخواهند داد رابطه ی آن ها به سمت سردی رفته و از هم دور شوند. به عکس هر چه زمان می گذرد و همراهی و همدلیشان در زندگی و مسائل بیشتر می شود صمیمیت و رابطه ای سالم و قوی نیز افزایش می یابد.

10- زندگیتان با وجود یکدیگر بهتر می شود.

زن و شوهری که خود را مکمل یکدیگر می دانند به این باور می رسند که قشنگی زندگی من با وجود همسرم تکمیل می شود. چرا که زندگی مان به صورت مشترک ساخته شده و مشترک ادامه می یابد.

11- در مورد شک ها، نگرانی ها و تردید ها می توانید با هم صحبت کنید.

خداوند زن و شوهر را به گونه ای خلق کرده است که خود می فرماید در کنار یک دیگر به آرامش می رسند. صحبت در مورد نگرانی و شک و غصه ها می تواند تا حد زیادی انسان را آرام کرده و از استرس او بکاهد. به علاوه این که زوجین با این کار به خود یادآور می شوند که در رویارویی با مسائلشان تنها نبوده و با یاری آن ها را پشتیبانی می کنند. زوجینی که سنگ صبور هم هستند روابطتشان قوی تر است چرا که در کنار هم به آرامش می رسند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
womensarticle




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا