خانه و کاشانه

چگونه رادیاتورهای قرنیزی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن رادیاتور قرنیزی

گرد و خاک تا بوده و هست مشکل بسیار بزرگی در همه ی خانه ها و آپارتمان ها می باشد. به خصوص در خانه های قدیمی که هیچگاه نمی توان آن را به طور کامل از بین برد. زمانی که از رادیاتور های قرنیزی استفاده می کنید، باید بدانید یکی از جاهایی که بیشترین گرد و خاک را در خود جمع می کند، همین قرنیزها هستند. اما خوشبختانه می توان آن ها را هر زمان که لازم باشد خودتان به راحتی با جاروبرقی و دیگر روش ها تمیز کنید. با فن تریکس همراه باشید تا نحوه ی انجام این کار را فراگیرید.

1 اصول تمیز کردن رادیاتور قرنیزی

2 اصول تمیز کردن رادیاتور قرنیزی

در پشت کاور و در واقع همان پوشش شبیه قرنیز اغلب رادیاتورهای قرنیزی، پره های فلزی بسیار نازکی وجود دارد. همان طور که در تصویر می بینید، گرد، خاک، کرک و دیگر آلودگی ها می تواند آن را به طور کامل پوشش دهد. این آلودگی به طور قابل توجهی از میزان گرمای پره های رادیاتور می کاهد. بنابراین اگر متوجه شدید رادیاتور گرمای روز اول را ندارد، باید به فکر تمیز کردن آن باشید. برای تمیز کردن این پره ها، سری برسی جاروبرقی که مخصوص تمیز کردن گوشه ها، زاویه ها و گرد و غبار است را به جاروبرقی وصل کرده و با دقت و به آرامی و آهسته پره ها را تمیز کنید. این پره ها ظریف بوده و به راحتی تا می شوند؛ بنابراین آهسته این کار را انجام دهید.
بعد از آن باید روی پره ها دستمال بکشید. مطمئن شوید رادیاتور خاموش بوده و پره ها سرد هستند. سپس به آرامی با یک دستمال کمی مرطوب میکروفایبر پره ها را تمیز کنید.

بعد از تمیز کردن کامل پره های رادیاتور قرنیزی ، فضاهای باز و سوراخ های بین لوله ها و دیوار را باید پر کنید.

3 اصول تمیز کردن رادیاتور قرنیزی

شکاف، سوراخ یا هر فضای خالی که اطراف رادیاتور قرنیزی وجود داشته باشد، مثل اطراف لوله ها و دیوار باعث می شود که گرد و غبار و آشغال در آن ها انباشته شده و دردسر ساز شود.

بنابراین:

– شکاف ها و سوراخ های بزرگ رادیاتور را با اسپری فوم عایق حرارتی پر کنید. این اسپری ها که به اسپری فوم پلی یورتان نیز معروف است، در همه ی ابزار فروشی ها موجود می باشد.

– برای سوراخ ها و درزهای کوچک از درزگیرهای سیلیکونی مقاوم به گرما استفاده کنید.

برای جلوگیری از ایجاد مشکل در هنگام درزگیری، درزگیر را زمانی اعمال کنید که رادیاتور کاملاً سرد باشد. بهتر است از دستکش نیز استفاده کنید.

اگر مانند تصویر زیر سوراخ و شکاف بزرگی در اطراف قرنیز وجود نداشته باشد و تنها متوجه درزهای بسیار کوچکی شدید، احتیاجی به تهیه فوم و درزگیر سیلیکونی نیست. این درزها را با استفاده از نوار چسب آلومینیومی به راحتی می توان از بین برد.

4 اصول پارک سازی پره های شوفاژ

این نوارهای آلومینیومی بهترین وسیله برای مهر و موم کردن درزهای کانال های کولر است. همچنین می تواند برای پرکردن شکاف های کوچک در اطراف لوله های گرم یا سرد رادیاتور نیز مورد استفاده قرار گیرد. از این نوار چسب ها می توان در طیف دمایی گسترده ای استفاده کرد.

همچنین این چسب ها:

در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.
بازتاب دهنده ی حرارت هستند.
به رطوبت مقاوم می باشند.
قابل اشتعال نیستند.

کار کردن با آن ها نیز بسیار آسان بوده و زمانی که روکش قرنیزی رادیاتور را می گذارید اصلاً مشخص نمی شوند. به علاوه اگر لازم شد می توانید به راحتی آن ها را کنده و جدا کنید.

مقالات پیشنهادی فن تریکس برای شما…

>>> آموزش پاکسازی رادیاتور بخاری ماشین <<<

>>> نحوه از بین بردن گرد و غبار رختخواب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا