خانه و کاشانهرپورتاژ آگهی

ویژگی های ظاهری و گرمایشی رادیاتور های مدرن و قدیمی چیست؟

مزایای استفاده از رادیاتورهای مدرن به قدری در خرید این رادیاتور ها تاثیر گذار میباشد که رادیاتور مدرن را به یکی از رکن های اصلی خانه و حمام تبدیل کرده است.

رادیاتور مدرن، شکل پیشرفته و به روز همان رادیاتورهای قدیمی است که با مزیت های بیشتری نسبت به آن در اختیار مردم قرار دارد. این وسیله امروزه یکی از زیباترین، شیک ترین و در عین حال پر بازده ترین سیستم های گرمایشی بوده که به عنوان یک ابزار تزئینی در دکوراسیون داخلی منازل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید در رابطه مزایا و ویژگی های رادیاتورهای مدرن به اطلاعات بیشتری دست یابید لطفا تا انتهای مقاله با فن تریکس همراه باشید.

رادیاتور چیست؟

قبل از آنکه به بررسی رادیاتور مدرن بپردازیم لازم هست که بدانیم رادیاتور چیست و چه کاربردی دارد. رادیاتور وسیله ای که دارای جنس های متفاوت از جمله، آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی می باشد. این وسیله هم قابل استفاده بر روی خودرو و هم قابل استفاده در منازل است. رادیاتور منازل یک نوع مبدل حرارتی بوده که گرما را از آب داغ در سیستم حرارتی گرفته و به محیط اطراف یا منزل انتقال می ‌دهد. از لحاظ انتقال حرارت رادیاتورهای مسی بهترین بازدهی را دارند.
همانطور که گفتیم یکی از کاربردهای دیگر رادیاتورها، استفاده از آنها در سیستم خنک کننده خودروها بوده و به جهت خنک کردن آب برگشتی از موتور و متعادل نگه داشتن دمای خودرو بر روی آن نصب می شود. از این رادیاتور ها در سیستم بخاری خودروها نیز استفاده می شود و با گرفتن گرمای آب برگشتی از موتور علاوه بر متعادل کردن دمای آب، از گرمای آن برای بخاری خودرو نیز استفاده می شود. در مقاله چگونگی پاکسازی و رفع گرفتگی رادیاتور بخاری ماشین ، به نحوه عملکرد و چگونه پاکسازی رادیاتور بخاری خودروها پرداخته ایم.

در واقع کاربرد رادیاتور در منازل و سایر اماکن به منظور گرم کردن محیط اما در وسایل نقلیه به منظور کاهش و تعدیل دما بکار می رود.
متاسفانه امروزه به دلیل گرانی های زیاد، استفاده از رادیاتور در اماکن به عنوان سیستم گرمایشی چندان مقرون به صرفه نیست. البته محققان و مهندسان رادیاتورهای جدیدی را ساخته و روانه بازار کرده اند که نسبت به رادیاتور های قدیمی هم از لحاظ ظاهری شیک تر بوده و هم استفاده از آن ها از لحاظ اقتصادی به صرفه تر می باشد.

2 تفاوت ویژگی ظاهری و گرمایشی رادیاتور مدرن و قدیمی

رادیاتور مدرن و کاربردهای آن

رادیاتور مدرن همانطور که گفتیم نسبت به رادیاتورهای قدیمی بسیار بهتر بوده و به قول معرف نوع تکامل یافته تر رادیاتورهای قدیمی محسوب می شوند. امروزه بیشترین استفاده از رادیاتورهای مدرن در ساختمان های لوکس و لاکچری است. همانطور که مستحضر هستید امروزه مردم بیش از هر چیزی به طراحی منزل خود اهمیت داده و دوست دارند از مدرن ترین ابزارها حتی ابزارهای گرمایشی و سرمایشی جهت لاکچری تر شدن فضا و دکوراسیون داخلی منزل خود بهره ببرند.
طراحی امروزی رادیاتور مدرن به نحوی صورت گرفته است که به این افراد کمک می کند به راحتی با استفاده از آن ها یک فضای رویای و لاکچری برای زندگی خود و عزیزانشان بسازند. به همین دلیل است که رادیاتورهای مدرن امروزه بیش از هر چیز دیگری در راس توجه طراحان دکوراسیون داخلی منازل قرار گرفته است. این انتخاب و توجه نشات گرفته از زیبایی خاص این ابزار گرمایشی در کنار عملکرد بسیار مناسب و کارآمد آن می باشد.

تفاوت هدف استفاده از رادیاتور در گذشته و آینده چیست؟

در گذشته هدف اصلی مردم برای استفاده از رادیاتور صرفا به خاطر تامین گرمای محل سکونت و کار در فصل زمستان بود. اما امروزه این هدف فراتر رفته و فقط در گرم نگه داشتن محل خلاصه نمی شود. به عبارت دیگر استفاده و بکار بستن رادیاتور، علاوه بر تامین گرمای مورد نیاز محل، به عنوان یکی از المان های مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی نیز به شمار می رود. بنابراین تاثیر رادیاتور در طراحی و شکل و شمایلی که به منزل و محل مورد نظر شما می بخشد بسیار مهم و مورد توجه است.

3 تفاوت هدف استفاده از رادیاتور در گذشته و آینده چیست

ویژگی های ظاهری رادیاتور های مدرن

رادیاتور مدرن امروزی دارای طراحی و ظاهری کاملا متفاوت با رادیاتور های قدیمی که فاقد جذابیت و زیبایی بودند است. این ابزار گرمایشی به راحتی قابلیت جابجایی داشته و کاربران مختارند در محلی که احساس می کنند جذابیت آن در منزل بیشتر می گردد آن را قرار دهند. همچنین دارای رنگبندی بوده و این امکان نیز به راحت ترین شکل ممکن امکان ست کردن رنگ آن با سایر لوازم و ابزار منزل را مقدور می سازد. به همین دلیل است که امروزه در ساختمان های لاکچری بیش از هر جای دیگر درخور توجه قرار گرفته اند.
در واقع رادیاتور های مدرن تنها وجه اشتراکی که با نمونه های قبلی دارند، نام و خاصیت گرمایشی است. وگرنه از لحاظ ظاهر، طراحی، قابلیت، جنس، اندازه و رنگ کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و در کنار هم قرار دادن این گزینه هیچ وجه اشتراکی را بین آن نشان نمی دهد. رادیاتورهای مدرن در حال حاضر یکی از مهمترین ابزارهای طراحی دکوراسیون داخلی می باشند و دست طراحان برای بکار بردن آن به دلیل تنوع در طرح و رنگ باز است.

علاوه بر این نظافت و پاک سازی سطح رویی اینگونه رادیاتور ها بسیار آسان تر از سایر رادیاتور ها از جمله رادیاتور های قرنیزی بوده و براحتی و در کمترین زمان می توان این کار را انجام داد. در مقاله چگونه رادیاتورهای قرنیزی را تمیز کنیم ؟ می توانید نحوه تمیز کردن رادیاتور های قرنیزی را مطالعه کنید. همچنین اگر در خصوص باز و بستن رادیاتور های قدیمی جهت تمیزکاری و یا تعمیرات آنها نیاز به راهنمایی دارید، مقاله چگونه رادیاتور را موقتا باز کرده و جدا کنیم ؟ را مطالعه نمایید.

ویژگی های گرمایش رادیاتورهای مدرن

مزیت های رادیاتور مدرن نسبت به رادیاتور های قدیمی فقط در ساختار ظاهری آن ها خلاصه نمی شود. بلکه این ابزار مدرن از لحاظ بازدهی گرما نیز یک سر و گردن نسبت به نمونه های قدیمی بالاتر قرار دارد. رادیاتور مدرن در کنار مصرف انرژی کمتر نسبت به رادیاتور های قدیمی گرمای بیشتری را در اختیار ما قرار می دهد. این مدل رادیاتور ها به دلیل داشتن سطح تماس بیشتر قادر هستند میزان انرژی زیادی را به محیط اطراف خود بدهند. به همین دلیل نسبت به مدل های گذشته بسیار کارآمدتر هستند. در واقع با یک اندازه گیری ساده به راحتی مشخص شده است که رادیاتورهای مدرن حدود ۵۰ درصد بیشتر از مدل های قدیمی قدرت بازدهی دما دارند.
بنابراین کسانی که در کنار زیبای و طراحی داخل منزل خود به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز اهمیت می دهند بیش از بیش به این وسیله گرمایشی ارج نهاده و به نصب و استفاده از آن اصرار می ورزند.

4 ویژگی های گرمایش رادیاتور مدرن

بررسی جنس رادیاتور های مدرن

تنوع در رادیاتور مدرن فقط خلاصه در رنگ و طرح آن نمی شود بلکه شما می توانید این تنوع را در جنس آن نیز بیابید. حتی می توان گفت یکی از مهمترین دلایل ارتقا رادیاتورهای مدرن و دستیابی آن ها به رنگ و طرح بیشتر به دلیل تنوع بالا در جنس آن ها می باشد.
امروزه بر خلاف گذشته که رادیاتورها فقط با جنس آلومینیوم و فولاد به بازار عرضه می شدند، می توان رادیاتورهای استیل و شیشه ای را نیز به راحتی در بازار یافت. همانطور که می دانید محصولاتی که از جنس شیشه و استیل هستند بسیار زیبا و جذاب می باشند که رادیاتورهای مدرن نیز از این قائده مستثنی نمی باشند. جالب است بدانید که نصب رادیاتورهای شیشه در منزل برای شما علاوه از تامین گرمای مورد نیازتان در فصل سرما امکان استفاده به عنوان یک آینه تمام قدی را نیز فراهم می کند. در واقع شما با نصب این نوع رادیاتور با یک تیر دو نشان می زنید و همچنین نمای کلی منزلتان را نیز زیباتر و لوکس تر می کنید. به طور کلی رادیاتور مدرن به حدی زیبا و کامل است که سالیان سال شما را از تعویض آن معاف می کند.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از آخرین قیمت رادیاتور و حوله خشک کن های پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ دلخواه خود سفارش دهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو ی کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
golradiator.ir




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا