خانه و کاشانه

چگونه لکه های غذایی ظروف پلاستیکی را از بین ببریم؟

از بین بردن لکه های غذایی ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی از جمله ظروفی است که در زندگی همه ی ما و بهتر است بگوییم در آشپزخانه هایمان نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و به جرأت می توان گفت که در همه ی خانه ها یافت می شوند. زیرا این ظروف کارایی بسیار بالایی دارند. مثلاً برای نگهداری غذا در یخچال و فریزر، بردن غذا به محل کار یا مدرسه و دانشگاه، استفاده به عنوان ظروف اصلی و مهم در مسافرت و بسیاری موارد دیگر، و این که از نظر اقتصادی استفاده از این ظروف برای بسیاری از موارد مقرون به صرفه است. ظروف مشابه مانند انواع شیشه ای هم گران تر بوده و هم احتمال شکستگیشان بسیار بالاست. به علاوه حتی اگر قیمتشان با انواع پلاستیکی یکی باشد، ظروف شیشه ای به دلیل وزن بالایشان کمتر انتخاب می شوند.

1 از بین بردن لکه غذایی ظروف پلاستیکی

تنها نقطه ضعف ظروف پلاستیکی که باعث می شود شیشه بر آن ها برتری داشته باشد، لک شدن آن ها بعد از مدتی استفاده است.

اکثر غذاهایی که ما استفاده می کنیم مانند انواع خوراک ها، خورش ها، سالادها و چاشنی ها و مواد افزودنی مثل ادویه، سس، گوجه فرنگی و یا حتی رب گوجه فرنگی، رنگ خود را به راحتی به ظروف پلاستیکی می دهند. استفاده کردن زیاد از ظروف پلاستیکی و ریختن انواع غذاهای در آن ها باعث می شود که رنگ ها در هم ترکیب شده و ظاهر بسیار بدی را به وجود آورند. به طوری که گاهی احساس می شود این ظروف بسیار غیر بهداشتی و ناسالم شده و فقط باید دور ریخته شوند.
گاهی عمق فاجعه به قدری زیاد است که با وجود این که ظروف عمری نداشته و نو می باشند، باز هم نمی خواهیم از آن ها استفاده کنیم. با این حال راه حل این مشکل دور ریختن ظروف نیست. بلکه تمیز کردن و از بین بردن لکه ها درست مثل روز اول است.

دو راه حل متفاوت و کاملاً کارآمد که بسیار راحت بوده و احتیاج به مواد خاص و زحمت زیادی نیز ندارد را معرفی می کنیم؛ تا هر زمان در هر جایی بتوانید از آن ها استفاده کرده و ظروفتان را همیشه تمیز و زیبا حفظ کنید.

بسیاری از مردم استفاده از وایتکس را برای از بین بردن لکه ها توصیه می کنند اما ما استفاده از وایتکس را برای شستن ظروفی با بافت پرمنفذ و پر حفره مثل ظروف پلاستیکی، اصلاً توصیه نمی کنیم. زیرا وایتکس وارد بافت ظروف شده و به مرور زمان در مواد غذایی نفوذ می کند. اگر چه بسیاری از رستوران ها برای شستن و ضدعفونی کردن ظرف هایشان از آن استفاده می کنند اما ما توصیه می کنیم تنها از مواد طبیعی و بی خطر برای این کار استفاده کنید.

برخی افراد نیز استفاده از آبلیمو و گذاشتن ظروف در معرض نور آفتاب را نیز توصیه می کنند که تا حدی موثر است. اما برای همه نوع ظرفی مناسب نبوده و همه نوع لکه ای را از بین نمی برد.

2 از بین بردن لکه غذایی ظروف پلاستیکی

در بین همه ی راه حل هایی که افراد پیشنهاد می کنند، بهترین راه حل برای از بین بردن این نوع لکه ها مخلوط آب و سرکه ی سفید به نسبت مساوی و ریختن آن در ظرف دارای لک به مدت 30 دقیقه یا یک شبانه روز و حتی گاهی بیشتر (بسته به شدت لکه) می باشد تا لکه ها به طور کامل محو شوند.

3 از بین بردن لکه غذایی ظروف پلاستیکی

اگر از این روش نتیجه ای نگرفتید و لکه ها از بین نرفتند، پارچه ای را آغشته به سرکه کرده و روی ظرف بکشید و اسکراب کنید. سپس مقداری جوش شیرین در ظرف ریخته و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس با استفاده از پارچه یا اسکاج، جوش شیرین را روی لکه ها بکشید و با سایشی ملایم بدون اینکه آسیبی به بافت ظرف وارد شود لکه ها را از بین ببرید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا