جوانان

چگونه به والدین احترام گذاشته و از آن ها پیروی کنیم؟

هر چه انسان رشد کرده و به بلوغ می رسد، مسئولیت های زندگیش نیز بیشتر می شود. به گونه ای که بخش مهمی از رشد انسان به میزان مسئولیت پذیری وی برمی گردد. اما همین احساس مسئولیت و استقلال طلبی در نوجوانان در حال رشد، گاهی منجر به ایجاد اختلافات و تنش هایی بین آن ها با والدین می شود. برای از بین بردن این مشکل، لازم است شما نوجوانان عزیز راه ارتباطی صحیحی که سرشار از احترام باشد را برگزیده و در جاهایی که با والدین خود مخالف هستید، مخالفت خود را کاملا با احترام بیان کنید. اینگونه بیشتر نتیجه می گیرید.

با والدین صحبت کرده و به حرفهایشان گوش دهید.

1- هنگامی که والدین با شما صحبت می کنند، از حرکات بدنی که نشانه ی بی احترامی است جدا خودداری کنید.

حالتی را به خود بگیرید که یعنی کاملا به حرف های آن ها گوش می دهید. اگر والدین بفهمند که نسبت به حرف هایشان بی توجه بوده و اهمیتی به آن نمی دهید، عصبانی می شوند، که عواقب بدی خواهد داشت. پس هنگامی که با شما صحبت می کنند، حتی اگر کاملا با آن ها مخالف هستید یا به شما پیله کرده اند، از حرکاتی مثل دست به سینه شدن و حرکات چشمی، پا کوبیدن و خیره شدن به آن ها با عصبانیت و داد زدن جدا خودداری کنید.

1 پیروی و احترام به والدین

2- به هیچ وجه هنگام صحبت کردن والدین، حرف آن ها را قطع نکنید.

قطع کردن صحبت طرف مقابل نهایت بی احترامی به وی است. پس هرگز این کار را انجام ندهید. حتی اگر با آن ها مخالف هستید و حرف هایشان باعث عصبانیت شما می شود، اجازه دهید حرف هایشان تمام شده و بعد شما صحبت کنید.

3- تقاضای شفاف سازی کنید.

یعنی از آن ها بخواهید حرف هایشان را بی پرده گفته و خواسته هایشان را شفاف بیان کنند. خودتان هم همیشه سعی کنید بسیار شفاف و بی پرده صحبت کنید. این کار سوء تفاهم و اختلاف و درگیری ناشی از آن را از بین می برد.

2 پیروی و احترام به والدین

4- همیشه با آن ها صحبت کنید.

والدین دوست دارند از تمام جزئیات زندگی فرزندشان آگاه باشند. پس با آن ها نشسته و در مورد همه ی رویدادهای زندگیتان با آن ها صحبت کنید. والدین هر چه بیشتر در مورد فرزند بدانند، نگرانی و استرسشان کمتر شده، بیشتر اعتماد می کنند و در نتیجه از یک رابطه ی بد که منجر به اختلاف و تنش خواهد شد نیز جلوگیری می شود.

5- وقتی بیرون از خانه هستید، اخبار لحظه ای در اختیارشان گذاشته و اجازه دهید بدانند کجا و با چه کسی بوده و چکار می کنید.

مخصوصا اگر برنامه ای که آن ها را در مورد آن در جریان گذاشته بودید، تغییر کند. همیشه زمان بازگشتتان به خانه را به والدین اطلاع دهید.

3 پیروی و احترام به والدین

6- اگر مسئله ای وجود دارد که دوست ندارید در مورد آن با والدین صحبت کنید، از گفتن حرف های بی ربط و به حاشیه کشاندن بحث جلوگیری کنید.

این کار کاملا بی ادبانه است. صراحتا و کاملا با احترام به آن ها بگویید که تمایل ندارید فعلا در مورد این مسئله صحبت کنید.

7- روراست باشید و همیشه حقیقت را بگویید.

شاید روراستی بسیار سخت باشد، مخصوصا اگر اجازه ندهند کارهایتان را به دلخواه خودتان انجام دهید. اما روراستی باعث به وجود آمدن رابطه ای سرشار از اعتماد می شود و هیچگاه مورد بازخواست والدین، بحث و بی احترامی و سرپیچی و سرکشی قرار نمی گیرید.

4 پیروی و احترام به والدین

با احترام مخالفتتان را بیان کنید.

1- هنگام مخالفت به جای استفاده از کلمه ” شما ” از کلمه ی ” من ” استفاده کنید.

اگر در گفتگوهایتان و ابراز نارضایتی و مخالفت هایتان دائما به والدین بگویید که شما این گونه اید یا شما باعث این کار می شوید یا شما فلان و…، احترام بین دو طرف از بین رفته و باعث می شود والدین حالتی تدافعی به خود بگیرند؛ که این خود آغاز یک جدل است. پس به جای شما از من استفاده کنید و خودتان را محور اصلی مخالفت و مشکلتان با مسئله قرار دهید.

2- در هنگام عصبانیت، خونسردی خود را حفظ کرده و به یاد داشته باشید که والدین فقط قصد حمایت و پشتیبانی شما را دارند.

پس اگر عصبانی شدید، نفس های عمیق کشیده و به هیچ وجه داد و فریاد نکنید. داد و فریاد احترام را از بین برده و دیواری بین روابط والدین و فرزندان ایجاد می کند.

5 پیروی و احترام به والدین

3- هرگز اعتقادات و نظرات والدین را زیر پا نگذارید.

والدین اعتقادات و باورهایی دارند که بر اساس تجربه و مسائل دیگری به وجود آمده است. که ممکن است با دنیای امروز جور نبوده و شما با آن موافق نباشید. به جای مخالفت کردن، تمسخر و زیر پا گذاشتن اعتقاداتشان که کاری بس بی ادبانه است، سعی کرده مخالفت های خود را با دلیل و منطق بیان کنید.

والدین را درک کرده و از آن ها قدردانی کنید.

1- اگر سعی کنید خود را به جای آن ها گذاشته و به خودتان از چشم والدینتان نگاه کنید، بسیاری از مسائلتان حل می شود.

خود را والدینی فرض کنید که بهترین ها را برای فرزندش می خواهد. دفعه ی بعدی که وارد بحث با والدین می شوید، این همزاد پنداری و درک این که آن ها شما را دوست دارند و از شما مراقبت و پشتیبانی کرده و بهترین ها را برای شما می خواهند، در جلوگیری از بحث و جدل و مخالفت و داشتن رابطه ای بهتر و صمیمی تر، بسیار موثر است.

6 پیروی و احترام به والدین

2- به مادر و پدرتان در کارهایشان کمک کنید.

این یکی از بهترین راه های درک و قدردانی از آن هاست. و در کمال احترام روابط را صمیمی تر می کند.

3- با نوشتن یا ارسال پیامی، هر چند وقت یک بار از زحماتشان قدردانی کنید.

از وقتی که برای شما می گذارند، از حمایت و پشتیبانی که می کنند و از تمام مراقبت هایشان از صمیم قلب قدردانی کنید.

7 پیروی و احترام به والدین

برای آشنایی با این راهکار های ایجاد رابطه صمیمی با مادر و چگونگی برقراری ارتباط با جوانان و نوجوانان به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های داشتن رابطه صمیمی مادر و فرزند <<<

>>> نحوه برقراری ارتباط با جوانان و نوجوانان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا