جوانان

چگونه با افراد مختلف رابطه دوستی برقرار کرده و دوستان فراوانی داشته باشیم؟

اگر چه تحقیقات روانشناختی نشان داده است که مردم تمایل دارند تا با افرادی که دارای ویژگی های فیزیکی و بیولوژیکی مشابه خودشان هستند رابطه دوستانه برقرار کنند؛ اما دوستی با افراد کاملاً متفاوت نیز امکان پذیر است. راز آن، داشتن ذهنی باز، درک بالا، رویی باز و زبانی پر حرف است. نکات زیر شما را برای برقراری رابطه دوستانه یاری خواهد کرد.

برقراری رابطه دوستانه با افراد

1- علایقتان را افزایش دهید.

برای برقراری رابطه دوستانه و داشتن دوستان فراوان، باید علایق فراوانی هم داشته باشید؛ تا برخی از آن ها با طرف مقابل مشترک از آب درآمده و این وجه مشترک باعث رفاقتتان شود. در گروه های مختلف، تیم فوتبال، اردوها و غیره عضو شده تا بتوانید با افراد زیادی رو به رو شوید.

2- منتظر نباشید دیگران شما را دعوت کنند و از شما بخواهند که با آن ها همراه شوید. خودتان آغازگر این کار باشید.

فردی اجتماعی بوده و در بیرون رفتن و دعوت کردن دیگران فعال باشید. به مکان های اجتماعی که انسان های زیادی در آن حضور دارند، توجه ویژه ای داشته باشید. اگر می خواهید دوستان زیادی داشته باشید، باید به این تجمعات، افراد در آن و عادت هایشان توجه داشته باشید تا بتوانید خود را جزو آن ها جلوه داده و با آن ها دوست شوید.

1 برقراری رابطه دوستانه با افراد مختلف

3- هر دعوتی که از شما می شود را بپذیرید.

هر چه بیرون رفتن با دیگران را کمتر کنید، شما نیز کمتر دعوت خواهید شد. در نتیجه از جمع دوستان دور شده و دوستی برایتان نخواهد ماند. خودتان را جای افراد بگذارید. اگر چند بار فردی را دعوت کردید و دعوتتان را نپذیرفت، دیگر به سمت او نخواهید رفت و او را دعوت نخواهید کرد. بنابراین برای برقراری رابطه دوستانه ، نپذیرفتن دعوت اصلاً جایز نیست، به خصوص اگر اوایل دوستی باشد.
این موضوع را به یاد داشته باشید که گروه های مختلف، راه های مختلفی برای دوستی و لذت بردن از کنار هم بودن دارند. در نتیجه نوع تفریحات، حرف زدن ها و احترامات هر گروه فرق داشته که برای دوستی با آن ها باید خود را با همه وفق دهید.

راه های دوستی با افراد غریبه

1- برای برقراری دوستی و ارتباط با فردی که او را نمی شناسید، ابتدا در مورد اتفاقاتی که دور و برتان می گذرد یا هر چیزی که بین شما مشترک است، (مثلاً اگر هم کلاسیتان است درباره معلمتان) صحبت را شروع کنید.

در دفعات بعدی نیز در مورد چیزهای مشترکتان صحبت کنید. این کار به مرور زمان روابطتان را محکم کرده و آغازگر دوستی بین شما خواهد بود.

2 برقراری رابطه دوستانه با افراد مختلف

2- سعی کنید در شروع صحبتتان سوال هایی با جواب طولانی بپرسید تا مدت زمان مکالمه شما افزایش یابد.

سوالاتی که تنها جوابشان بله یا خیر است نمی تواند مکالمه ای برای آغاز دوستی شما باشد. مثلاً برنامه شان برای تحصیل و آینده چیست؟ علایقشان چگونه است؟ تعطیلات پیش رو را چگونه می گذرانند؟ و …

3- زمانی که فرد مقابل با شما صحبت می کند، در چشم های او نگاه کرده و واقعاً به حرف هایش گوش دهید. با اینکار به او نشان دهید که به او و حرف هایش توجه می کنید.

طرف مقابل این موضوع را درک کرده و قدردان این توجه می شود. این کار یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن علاقه شما به فرد و برقراری رابطه دوستی با اوست. حتی اگر حرف هایش سرشار از غر زدن و انرژی منفی باشد باز هم او را حمایت کنید.


برای آشنایی با اشتباهات رایج زبان بدن به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> آشنایی با اشتباهات رایج زبان بدن <<<


4- از دیگران تعریف کنید.

علاوه بر اینکه باعث می شود افراد نسبت به خود حس خوبی داشته باشند، تعریف، یک یخ شکن عالی است. گفتن “کفش هایت را بسیار دوست دارم. آن ها را از کجا گرفته ای؟!” آسان ترین راه برای برقراری ارتباط است. چرا که یک تعریف بسیار ساده، می تواند یکی از بهترین لحظات آن روز فرد باشد که هرگز آن را فراموش نکند. همین امر راهی موثر برای برقراری یک ارتباط مثبت شود.

3 برقراری رابطه دوستانه با افراد مختلف

5- برای دوستانتان وقت بگذارید.

اکنون شما توانسته اید با افراد زیادی رابطه دوستانه برقرار کنید. اما برای اینکه آن ها را در کنار خود حفظ کنید، لازم است که برایشان وقت بگذارید. برنامه ریزی کرده و با وقت گذاشتن برای همه، آن ها را در کنار خود حفظ کنید.

4 برقراری رابطه دوستانه با افراد مختلف

6- همانطور که از دیگران انتظار دارید، با آن ها دوست باشید.

این تنها کلیدی است که شما را بین دوستانتان محبوب و دوست داشتنی می کند. یاری رساندن و در خدمت دوست بودن در مواقع مورد نیاز، بهترین وجه دوستی است. این ویژگی افراد زیادی را به سمتتان کشانده و آن ها را در کنارتان نگه می دارد.

برای اطلاعات بیشتر در این رابطه مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> چگونه بین دیگران محبوب باشیم؟ <<<

>>> روش هایی برای ایجاد روابط دوستانه در اولین هفته کاری <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس

ممنون از مطلب جالبتون. من همیشه تو برقراری رابطه دوستی مشکل دارم… امیدوارم بتونم با راهکار های شما مشکلم رو حل کنم.

دکمه بازگشت به بالا