تغذیه

نحوه تازه نگه داشتن و نگهداری طولانی مدت بلال و ذرت

بلال یکی از خوشمزه ترین و دوست داشتنی ترین خوراک های تابستانی و پاییزی است. به همین دلیل گاهی بسیاری از مردم دوست دارند در فصل های دیگر سال نیز از آن استفاده کرده یا ذرت های آن را برای مصارف بعدی تازه نگه دارند. با فن تریکس همراه باشید و طرز تازه نگه داشتن ذرت، بدون جدا شدن از ساقه به شکل بلال و به صورت جدا شده (یعنی تازه نگه داشتن دانه های ذرت) را فرا گیرید.


برای اطلاع از چگونگی تازه نگه داشتن هلو برای طولانی مدت به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونگی تازه نگه داشتن هلو برای طولانی مدت <<<


برای نگهداری کوتاه مدت بلال

1- پوست و غلاف کشیده شده روی بلال را جدا نکنید.

این پوست کمک می کند ذرت ها آب دار و تازه باقی بمانند. یعنی اگر این پوست را جدا کرده و آن ها را نگهداری کنید، بعد از مدتی عملاً ذرت ها به کارتان نخواهد آمد؛ زیرا بسیار خشک و سفت می شوند. ذرتی که پوست آن جدا شده باشد را فقط یک تا دو روز می توان نگهداری کرد.

– بلال هایی را که می خواهید برای طولانی مدت نگهداری کنید، باید پوست یا همان غلافی کاملاً سبز رنگ داشته و کاکل آن ها نیز کاملاً خیس و مرطوب باشد. همچنین ساقه های بلال نیز از بالا تا پایین کاملاً نرم باشند.

– حتماً وجود سوراخ و لکه را روی بلال چک کرده تا بلال ها کرم دار نباشند. توصیه می کنیم مقدار بسیار کمی از پوست بالای بلال را باز کرده تا پر بودن دانه های ذرت را چک کنید و از آن مطمئن شوید.

2- بلال ها را یکی یکی در کیسه های پلاستیکی بزرگ زیپ داری گذاشته و هوای آن را به طور کامل بگیرید.

دقت داشته باشید که به هیچ وجه بلال ها را نشویید. کیسه های بلال را در قفسه ی سبزیجات یخچال بگذارید.

1 تازه نگه داشتن بلال برای مدت طولانی

3- با این روش، ذرت ها را تا یک هفته می توان نگهداری کرد.

پس بلال ها را در عرض یک هفته و ترجیحاً 3 تا 5 روز مصرف کرده تا طعم تازه و شیرین داشته باشند. زیرا به مرور زمان طعم و رطوبت خود را از دست می دهند.

برای نگهداری طولانی تر باید ذرت‌ها را فریز کنید.

برای این کار:

1- پوست بلال ها را بکنید.

برای فریز کردن ذرت با ساقه لازم است که حتماً پوست آن جدا شود. زیرا اگر پوست های ذرت یخ بزنند، به سختی جدا می شوند.

– ذرت یا بلال فریز شده را تا یکسال هم می توان نگهداری کرد.

2 تازه نگه داشتن بلال برای مدت طولانی

2- برای اینکه بتوانید ذرت ها را بدون جدا کردن از ساقه و به شکل بلالی، برای طولانی مدت نگهداری کنید:

بعد از اینکه بلال ها را پوست کندید، هر کدام از آن ها را به مدت 7 تا 11 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید. سپس آن ها را از آب جوش درآورده و بلافاصله به مدت 20 ثانیه در آب یخ بیندازید.

– آب های اضافی ذرت را گرفته و آن را در کیسه پلاستیک فریزر یا ظرفی در دار بگذارید و فریز کنید. اگر از کیسه استفاده می کنید، هوای آن را به طور کامل خالی کرده و کیسه را ببندید.

– اگر دوست داشته باشید، می توانید ذرت ها را روی ساقه پخته و سپس فریز کنید. این گونه دانه های ذرت را بعد از اینکه از فریزر در می آورید ترد تر خواهند بود.

3 تازه نگه داشتن بلال برای مدت طولانی

3- اگر نمی خواهید ذرت را با ساقه فریز کرده و دوست دارید آن ها را دون کنید:

آب جوش را آماده کرده و این بار برای 2.5 دقیقه ذرت ها را در آب جوش بیندازید. البته اگر بخواهید ذرت ها پخته شوند، این مدت زمان را افزایش دهید. بعد از آن ذرت ها را از آب جوش درآورده و در آب یخ بیندازید.

– با استفاده از چاقو دانه های ذرت را از ساقه جدا کنید، به قول معروف ذرت ها را دون کنید. سپس دانه های ذرت را در ظرف در داری بریزید؛ همچنین می توانید ذرت ها را در کیسه ریخته، هوای اضافی آن را بگیرید و در فریزر بگذارید.

4- به یاد داشته باشید، قبل از اینکه ذرت های یخ زده را در مایکروفر بگذارید یا گرم کرده و بپزید، حتماً اجازه دهید یخ آن باز شود.

می توانید از شب قبل آن را از فریزر درآورده در یخچال بگذارید و صبح روز بعد که یخ آن باز شده بوده طبخ کرده و نوش جان کنید.

در پایان می توانید با مطالعه مقالات “تفاوت بین ذرت سفید و زرد” و “نحوه پرورش ذرت مناسب پاپ کورن” در وب سایت فن تریکس اطلاعات بیشتری در رابطه با ذرت بدست آورید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا