خانه و کاشانه

تاثیر اسید بوریک در از بین بردن پشه میوه و سبزیجات

از بین بردن پشه میوه و سبزیجات با اسید بوریک

اگر چه پشه ها و حشراتی که اطراف میوه و سبزیجات پرواز می کنند، در اواخر تابستان و اوایل پاییز بسیار رایج هستند، اما اگر مواد خوراکی فاسد شدنی به خصوص میوه و سبزیجات را در محیط آشپزخانه به حال خود رها کنید، در تمام طول سال میزبان این موجودات مزاحم خواهید بود. در واقع این حشرات جذب میوه و سبزیجاتی می شوند که بسیار رسیده بوده و رو به خرابی می روند. عمر آن ها نیز از زمان تخم گذاری تا به پرواز درآمدن یک هفته است. اما در همین مدت کوتاه یک پشه ماده می تواند تا 500 تخم روی مواد خوراکی بریزد. اگر چه پیشگیری از به وجود آمدن این پشه ها بهترین راه برای خلاص شدن از آن هاست، اما راه های دیگری مانند استفاده از اسید بوریک برای از بین بردن این حشرات وجود دارد.

1 از بین بردن پشه میوه با اسید بوریک

همان طور که گفته شد این پشه ها جذب میوه های بسیار رسیده می شوند و به همین دلیل است که وقتی یک کاسه انگور یا موز رسیده را روی کانتر رها می کنید به سرعت پشه ها را می بینید. سینک ظرفشویی، لوله فاضلاب و سیفون زیر آن، سطل زباله، محل های دارای رطوبت، مواد طبیعی فاسد شدنی و ظروف مواد غذایی نشسته محل های مورد علاقه ی پشه هاست که در آن تخم گذاری می کنند.

اسیدبوریک

اسید بوریک ترکیبی طبیعی با درصد سم بسیار پایین است که از بورون (boron) به دست می آید. این ماده به عنوان یک آفت کش، قارچ کش و علف کش عمل می کند. در واقع پودر اسید بوریک معده ی حشرات را سمی می کند و با جذب چربی سطح بیرونی بدن آن ها باعث خشک شدن و از بین رفتنشان می شود. به همین دلیل است که عمدتاً برای از بین بردن انواع سوسک، کک، مورچه، موریانه و پشه میوه استفاده می شود. اگر چه عملکرد آن نسبت به انواع حشره کش های شیمیایی و صنعتی بسیار کندتر است اما در طولانی مدت بسیار موثر می باشد و زمانی که به درستی از آن استفاده شود، پودر آن تبخیر نشده و در هوا پخش نمی شود و به همین دلیل نسبت به انواع دیگر حشره کش ها و روش های از بین بردن پشه های میوه بسیار ایمن تر است.

به دلیل اینکه تعدادی از حشرات، مقاومتی نسبت به اسید بوریک برای خود ایجاد می کنند، اسید بوریکی که برای از بین بردن پشه ها است اغلب حاوی جذب کننده های خوراکی است تا به صورت طعمه ای برای حشرات عمل کند. این پودر زمانی که در اطراف پشه ها، گوشه کنار ها، کابینت و هر جای خانه ریخته شود ایمن است. به شرطی که با رفت و آمد به اطراف پخش نشود، مرطوب نگردد و در غذای انسان و حیوان وارد نشود. به همین دلیل از جمله بهترین روش ها برای از بین بردن پشه میوه و سبزیجات شناخته شده است. اما به دلیل اینکه عملکرد آن در از بین بردن حشرات بسیار طولانی است و فوری پشه ها را نابود نمی کند، روشی پر طرفدار و رایج در از بین بردن پشه ها نمی باشد.

توجه داشته باشید در صورتی که اسید بوریک مرطوب باشد، برای از بین بردن پشه‌ها عملکردی مانند قبل را نخواهد داشت.

در پایان می توانید با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس، از ورود حشرات به سطل زباله جلوگیری کنید.

>>> جلوگیری از ورود حشرات به سطل زباله <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس

سلام -در ادامه مطلب شفاف کردن کاغذ ؛ سئوالی به ذهنم رسید که با شما در میان میگذارم آیا امکان دارد سطح روزنامه و یا مجله چاپ شده را از جوهر و مرکب پاک کرد و به نوعی به عنوان کاغذ یادداشت و غیره استفاده نمود. آیا تحقیق در این… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا