تغذیه

تفاوت بین ذرت زرد و سفید چیست؟

ذرت سفید بخریم یا زرد؟

فصل های شگفت انگیز سال، همیشه با میوه های رنگارنگی همراه بوده است. هر کدام از این نعمت های بی نظیر خدادادی طعم و عطر خاصی داشته و به نوبه ی خود خوشمزه و دوست داشتنی می باشند. انواع مختلف آلوها، خربزه ها، میوه های آب دار، مرکبات و … که در عین شباهت، کاملاً متفاوت بوده و همین امر باعث عجیب غریب بودنشان شده است. اما در بین همه ی این میوه های مشابه و در عین حال متفاوت، تفاوت بین ذرت ها را می توان عجیب تر و متفاوت تر دانست. چرا که دیدن ذرت هایی سفید، زرد، مشکی، قرمز و هفت رنگ واقعاً کمی غیر معمول به نظر می رسد. با این حال ذرت های زرد و سفید، فراوانی بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. اگر با انواع دیگری از ذرت ها آشنایی نداشته باشید، ذرت زرد و سفید را حتماً دیده اید و شاید همیشه برایتان سوال بوده است که چه چیزی باعث ایجاد این تفاوت می شود؟

1 تفاوت ذرت زرد و سفید

ذرت زرد با ذرت سفید چه تفاوتی دارد؟

حتماً هنگام خرید ذرت و بعد از پوست کندن آن متوجه شده اید که بعضی از ذرت ها کاملاً سفید و برخی کاملاً زرد می باشند. وقتی آن ها را طبخ کرده و نوش جان می کنید تنها تفاوتشان را در مزه و ریز و درشت بودن دانه ها می بینید. و شروع به بحث در مورد خوشمزه تر و تردتر بودن بلال سفید و خشک و بی مزه بودن بلال زرد می کنید و یا بالعکس.

اما حقیقت این است که بین بلال یا ذرت سفید و زرد و حتی مخلوطی از هر دو که دو رگه نامیده می شود هیچ تفاوتی وجود ندارد. اگر فروشنده می گوید این نوع ذرت بهتر بوده، ترد تر و شیرین تر است و رنگ را معیار انتخاب قرار می دهد، بدانید که اصلاً اینگونه نیست. پس فریب نخورید. ترد بودن و نبودن ذرت فقط و فقط به تازه و کهنه بودن آن بستگی داشته و معیارهایی مثل رنگ، ریز و درشت بودن دانه ها و کلفت و باریک بودنشان فقط و فقط بستگی به نژاد ذرت دارد.

رنگ معیار شیرین تر بودن ذرت نیست

برخی ذرت های شیرین را دوست داشته و ترجیح می دهند برای استفاده در غذا و تهیه ی ذرت مکزیکی از این نوع ذرت ها استفاده کنند و استدلالشان هم این است که ذرت های سفید شیرین تر هستند. برخی نیز برای تهیه ی بلال از آنجایی که بلال باید آغشته به آب نمک شود، ذرت شیرین را نپسندیده و طعم شور و شیرین را دوست ندارند. پس بسیار تلاش می کنند رنگ خاصی از ذرت را بیابند. خیالتان را راحت کنیم که رنگ ذرت هیچ معیاری برای شیرین بودن یا نبودن آن نیست. پس خودتان را اذیت نکنید.

شیرین بودن یا نبودن ذرت کاملاً به نژاد آن بستگی دارد. و تنها راهی که می توانید شیرین بودن یا نبودن ذرت را تشخیص دهید، خوردن چند دانه از آن و امتحان کردن آن است.

ذرت ها از نظر شیرینی به سه گروه تقسیم می شوند.

1- قند طبیعی که می توان از نظر شیرینی معمولی بوده و شیرین محسوب نمی شود.

2- قند افزایش یافته.

3- فوق العاده شیرین.

اگر ذرت را به صورت کنسرو تهیه می کنید می توانید انواع آن را تشخیص دهید. زیرا روی اکثر شیشه های ذرت تنوع شیرینی آن ها ثبت می شود. کما این که برخی از آن ها با نمک و دیگر طعم دهنده ها مثل سرکه نیز مخلوط می شوند.

نکته ی دیگری که یاد آوری آن خالی از لطف نیست این است که این واقعیت، یعنی عدم تفاوت طعم و شیرینی در رنگ، در مورد پنیر چدار نیز کاملاً صدق می کند. برخی معتقدند که پنیر چدار زرد و سفید با هم تفاوت داشته و زمانی که می خواهند ذرت را با پنیر چدار طبخ کنند در انتخاب نوع پنیر و نوع ذرت بسیار حساسیت به خرج می دهند. جالب است بدانید که در این مورد نیز حساسیتی لازم نیست زیرا تفاوتی وجود ندارد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا