زیبایی

طرز تهیه اسکراب زیره سبز با خاصیت آنتی اکسیدانی مخصوص پوست صورت

تهیه اسکراب های خانگی برای پوست، به ویژه پوست دست و صورت، یکی از ساده ترین راه ها برای شروع عملیات زیبایی است. زیره سیاه نیز یکی از موادی است که می توان از آن برای تهیه یک لایه بردار عالی و البته خوشبو برای صورت و حتی بدن استفاده کرد.


برای اطلاع از نحوه ساخت اسکراب و لایه بردار با نمک هیمالیا به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه ساخت اسکراب و لایه بردار با نمک هیمالیا <<<


خواص و فواید زیره سیاه برای پوست

زیره سیاه، هم برای پوست و هم برای سلامتی انسان خواص و فواید زیادی دارد. زمانی که زیره سیاه در ترکیب اسکراب قرار می گیرد، مواد معدنی و ویتامین های زیادی را برای بدن تأمین می کند. سرم ویتامین C، برای زمینه های آرایشی و پوست طرفداران زیادی دارد، اما زیره سیاه، یک قدم از آن جلوتر است. زیره سیاه همچنین حاوی آنتی اکسیدان های ضدالتهابی زیادی است که به ترمیم پوست آسیب دیده و جوانسازی پوست، کمک می کند.

زیره سبز به طور طبیعی، ضد میکروب، ضد باکتری و ضد التهاب است که پوست را بهبود بخشیده و مانع از تخریب پوست می شود. اسانس های موجود در زیره سیاه به پوست و افزایش گردش خون در پوست کمک می کنند. زیره موجود در اسکراب، با قدرت لایه برداری حداکثر از پوست، پوست را اسکراب کرده و عناصر غذایی نظیر آهن، منیزیم، منگنز و فسفر، بیشتر جذب پوست می شوند.

بهترین اسانس ها برای ترکیب شدن با زیره و تهیه اسکراب پوست

زیره سبز را می توان با برخی اسانس ها و یا مواد دیگر ترکیب کرده و به یک ترکیب بسیار مناسب برای پوست رسید. البته هر نوع اسانسی هم برای پوست مناسب نیست. برخی روغن های مرکبات، فتوتوکسیک (phototoxic) هستند و برخی ادویه ها نظیر دارچین و زنجبیل، اگر قرار است برای پوست استفاده شوند، نیاز به احتیاط بیشتری دارند.

– درخت چای: روغن درخت چای به مبارزه با آکنه، تسکین خارش پوست و تعادل چربی پوست کمک می کند.

– صمغ کندر: این ترکیب، آروماتیک (معطر) بوده و تسکین دهنده است. این ماده به محو شدن آثار زخم و جراحت و آثار کشیدگی و ترک های پوستی یا همان استرچ مارک ها (stretch marks) کمک کرده و باعث جوانسازی پوست می شود.

– چوب صندل: این ماده به دلیل عطر خوبی که دارد، برای تقویت غریزه جنسی مؤثر است. همچنین، این ماده به کاهش ترک های پوستی، تعادل چربی پوست، کاهش آثار زخم و استرچ مارک ها، کمک کرده و برای پوست های حساس مناسب است.

پرتقال شیرین: پرتقال شیرین، مانند پرتقال خونی یا ترش، فیتوتوکسیک نیست. پرتقال شیرین به افزایش گردش خون و روشن تر کردن پوست کمک می کند.

1 تهیه اسکراب زیره سبز

کدام روغن حامل بهتر است؟

همه روغن هایی که در بالا ذکر شد، برای تهیه اسکراب زیره سبز مناسب هستند و هر کدام را که در دسترس دارید می توانید استفاده کنید.

اما اگر می خواهید آن را براساس شرایط پوستتان انتخاب کنید به موارد زیر توجه نماید:

– انواع پوست ها: روغن بادام شیرین برای همه نوع پوستی مناسب است.

– پوست های خشک: برای پوست های خشک، روغن زیتون گزینه مناسب تری است چرا که قدرت مرطوب کنندگی آن بیشتر است.

– پوست های چرب: روغن هسته انگور، رقیق تر از روغن زیتون و روغن بادام شیرین بوده که برای پوست های چرب مناسب است.

تهیه اسکراب با زیره سبز

این اسکراب صورت می تواند برای بدن هم استفاده شود و خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. با میزان اسکراب تهیه شده از مواد زیر می توانید از آن حدود 18 بار برای صورت و یا 4 بار برای بدن استفاده کنید.

مواد لازم:

• 2 قاشق غذاخوری زیره سبز
• نصف فنجان شکر ارگانیک
• 1 قاشق غذاخوری عسل خالص
• یک چهارم فنجان روغن حامل (روغن زیتون، بادام شیرین، یا روغن هسته انگور)
• 20 قطره اسانس (ترکیبی از اسانس درخت چای، صمغ کندر، چوب صندل (sandalwood) و پرتقال شیرین)

روش کار:

1- در یک کاسه کوچک، روغن حامل، عسل و اسانس ها را ترکیب کنید.

2- زیره سبز و شکر را نیز به آن ها اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. برای هم زدن، بهتر است از یک کفگیر پلاستیکی استفاده کنید.

3- پس از ترکیب شدن مواد، مخلوط را به یک بطری شیشه ای منتقل کرده و آن را در یک مکان سرد و خشک نگه دارید. اگر آب به مواد اسکراب نرسید، می توان آن را به مدت 6 ماه نگهداری نمود.

4- اسکراب شما آماده است. برای استفاده مقداری از آن را به آرامی روی صورت یا بدن بمالید (به جز چشم ها) و بعد آن را بشویید.

نکته: بهتر است 24 ساعت قبل از استفاده از اسکراب، آن را روی قسمت داخلی آرنج تان امتحان کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا