خانه و کاشانه

چگونه آرام پزهای برقی را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن آرام پز برقی

تمیز کردن و شستن وسیله ای مانند آرام پز همیشه چالش برانگیز بوده و دردسرهای خاص خودش را دارد. زیرا غذای موجود در آرام پز در یک محفظه یا قابلمه ی داخلی پخته می شود که به راحتی بیرون نمی آید و نمی توان مواد غذایی موجود در آن را خارج و تمیز کرد. از طرفی تمام آرام پز را هم به هیچ وجه نمی توان در زیر شیر آب گرفت. زیرا دستگاه برقی بوده و دارای المنت ها و سیم پیچی هایی است که کوچک ترین نفوذ آب به آن، آرام پز را غیر قابل استفاده می کند. به همین دلیل اغلب مردم از تمیز کردن حرفه ای آن ناامید شده و گذر زمان باعث می شود که مواد غذایی در شیارها و اطراف قابلمه باقی مانده و تمیز کردن آن تبدبل به یک دردسر واقعی گردد. اگر چه که امروزه ماشین های ظرفشویی و تمیزکننده های حرفه ای زیادی وجود دارند اما نمی توان از آن ها برای شستشوی این وسیله آشپزخانه استفاده کرد. به همین دلیل تیم فن تریکس تصمیم گرفته است این چالش و دردسر بسیاری از خانم های خانه را برطرف کرده و با روشی بسیار کارآمد و البته ساده خیال کدبانوها را راحت کند. پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

راه حل ارائه شده یک روش بسیار مؤثر و کارآمد برای تمیز کردن حرفه ای آرام پز می باشد. پس در تهیه ی مواد لازم سهل انگاری نکرده و حتی اگر مواد مورد نیاز در دسترس شما نیست آن را تهیه کنید تا برای استفاده های بعدی در اختیارتان باشد.

مواد مورد نیاز خود را آماده کنید.

•یک فنجان جوش شیرین
•یک قاشق مایع ظرفشویی قوی
•پانزده قطره روغن یا اسانس پرتقال
•دو قاشق آب
•اسکاچ اسفنجی

1 تمیز کردن آرام پز برقی

مرحله ی اول: ماده ی پاک کننده ی آرام پز را تهیه کنید.

برای تمیز و پاک کردن کثیفی و چربی های آرام پز لازم است تا یک مخلوط خمیری شکل تهیه شود. پس ابتدا یک فنجان از جوش شیرین را در کاسه ای ریخته و هم بزنید تا در ظرف پخش شود و بعد از اضافه کردن مواد دیگر خمیرتان گلوله گلوله نشود. سپس یک قاشق از مایع ظرفشویی را به آن اضافه کرده و دوباره خوب هم بزنید. حال پانزده قطره روغن یا همان اسانس پرتقال و دو قاشق آب را نیز به مواد اضافه کنید. دوباره خوب هم بزنید تا خمیری نرم به دست آید.

مرحله ی دوم: نحوه ی استفاده از خمیر

با اسکاچ اسفنجی قسمت پایینی و المنت آرام پز را تمیز کنید.

همان طور که می دانید المنت گرمایشی دستگاه در قسمت پایین و کف قابلمه می باشد که محتویات درون قابلمه ی آرام پز را گرم کرده و عمل پخت انجام می شود. همان طور که اشاره شد این قسمت از قابلمه به هیچ وجه حتی در هنگام پاک کردن نیز نباید در تماس با آب قرار گیرد و آب به درون آن نفوذ کند. زیرا حتی اگر آن را در معرض آفتاب هم قرار دهید، آبِ نفوذ شده قابل خارج شدن نیست و به دستگاه آسیب می زند. پس در تهیه ی خمیر نیز دقت کنید که اندازه گیری ها دقیق باشد و خمیرتان آبکی نشود. زمانی که خمیر حاضر شد با یک اسکاچ تمیز مقداری از خمیر را برداشته و روی بدنه، قسمت خارجی آرام پز، گوشه و کنارها و خصوصاً قسمت المنت زده و هرگونه کثیفی و غذای سوخته و گیر کرده را به آرامی از آن جدا کنید.

4 تمیز کردن آرام پز برقی

مرحله ی سوم: تمیز کردن قابلمه ی داخلی

امروزه مدل های مختلفی از آرام پز وجود دارد؛ بعضی از آن ها قابلمه ی داخلیشان جدا می شوند که تمیز کردن آن ها آسان است. ولی در بیشتر مدل ها قابلمه داخلی قابل جدا شدن نیست. با اسفنج تمیزی خمیر را برداشته به قابلمه ی داخلی بزنید و کثیفی ها را به آرامی و با دقت از بین ببرید. از آنجایی که این قسمت از آرام پز محل قرارگیری غذا است باید از یک اسفنج تمیز استفاده کنید. این روش بسیار مؤثر بوده و مطمئن باشید که حتی مواد غذایی که مدت هاست درون آرام پز خشک شده اند را نیز به راحتی از بین می برد و اصلاً احتیاجی به خیس کردن غذای سوخته ی درون قابلمه هم نیست.

5 تمیز کردن آرام پز برقی

مرحله ی چهارم: استفاده از پارچه ای تمیز

بعد از اینکه تمام کثیفی ها از سطوح پاک شد، با پارچه ای خشک و البته تمیز، خمیر و مواد کثیف قسمت داخلی و خارجی آرام پز را پاک کرده و از بین ببرید. در این مرحله نیز به هیچ آبی احتیاج نیست. فقط باید مطمئن شوید که تمام مواد را به درستی و با دقت تمیز کرده اید!

به همین سادگی…

در پایان یادآور می شویم که در صورت اضافه بودن خمیر، آن را درون ظرفی در بسته بریزید. از این خمیر تا 3 ماه می توانید استفاده کنید.

همچنین می توانید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کرده و با مطالعه مقاله زیر با چگونگی تمیز کردن زود پز برقی آشنا شوید.

>>> چگونگی تمیز کردن زود پز برقی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
hunker




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا