خانه و کاشانه

چگونه یک زودپز برقی را براحتی تمیز کنیم؟

تمیز کردن زودپز برقی

بسیاری از افراد، زودپزِ برقی را برای راحتی بیشتر، چند کاره بودن، جاگیر نبودن و صرفه جویی در وقت خود انتخاب می کنند. درحالی که نگهداری و تمیز کردن آن سخت تر از یک زودپز معمولی است. اما این وسیله همچنان طرفداران خود را نیز دارد. اگر شما دوست دارید از آن استفاده کنید و برایتان تمیز کردن آن دشوار است، نگران نباشید! زیرا فن تریکس با آموزش تمیز کردن تمام اجزای این زود پز، این مشکل را حل کرده و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید. با ما همراه باشید.

در مرحله ی اول و قبل از انجام هرکاری باید قابلمه ی داخلی زودپز را بشویید. سپس قسمت بیرونی زودپز را نیز با دستمالی تمیز پاک کنید.

1 نحوه تمیز کردن زودپز برقی

دستگاه همیشه باید صحیح تمیز شود. اما اگر نسبت به انجام این کار بی توجهی کرده و یا زودپز را به خوبی نمی شویید، حتما در هنگام پختن و کار کردن با زودپز به عملکرد آن نیز دقت کنید. ممکن است مشکلاتی مانند قرار نگرفتن قابلمه دستگاه در جای خود به وجود آید. اگر با چنین مشکلی بر خورد کردید، سریعا اقدام به تمیز کردن دستگاه کنید. در تمیز کردن آن دقت لازم را داشته و با یک موشکافی چیزهایی که در زیر درب زودپز و گوشه کنار قابلمه قرار گرفته است را پاکسازی کنید.

2 نحوه تمیز کردن زودپز برقی

قسمت سیلیکونی زودپز یعنی همان واشرِ درب را جدا کنید. از آنجایی که محل قرار گیری واشر زود پز روی قابلمه مهر و موم می شود، باید عاری از هر گونه آلودگی باشد. زیرا آلودگی ها مستقیم وارد غذا می شود. پس آن را باید از زودپز جدا کرده، تمیز و بعد مجددا به درستی جای گذاری کنید.

7 نحوه تمیز کردن زودپز برقی

اجزای دیگر زود پز مانند سوپاپ اطمینان و دستگیره ی تخلیه ی بخار هم جدا کرده و آلودگی های آن را با دقت تمیز کنید.

4 نحوه تمیز کردن زودپز برقی

5 نحوه تمیز کردن زودپز برقی

6 نحوه تمیز کردن زودپز برقی

واشر، سوپاپ اطمینان، دستیگره ی تخلیه بخار و گوشه کناره های قابلمه تنها قسمت هایی است که باقی مانده ی غذا در آن ها جمع می شود. این آلودگی ها باعث تحت تأثیر قرار دادن عملکرد دستگاه، کاهش قدرت و دیرپز شدن آن خواهد شد. با تمیز کردن این قسمت ها کار تمیز کاری شما تمام شده است. اگر بعد از تمیز کردن دستگاه، متوجه تغییری در عملکرد آن نشدید، مشکل از تمیز کاری نبوده و باید از یک تعمیر کار لوازم خانگی کمک بگیرید.

بعد از هر بار پخت و پز با زود پز، اگر تمام مراحل را برای تمیز کاری آن انجام دهید، هیچ مشکلی برای دستگاه به وجود نیامده و عمر دستگاه نیز افزایش می یابد. اما اگر به هر دلیلی بعد از هر بار استفاده نتوانستید کل زودپز را تمیز کنید، از تمیز کردن سوپاپ اطمینان غافل نشوید. زیرا آلودگی در سوپاپ اطمینان باعث ایجاد چسبندگی شده و دریچه تخلیه ی بخار را مسدود می کند. در نتیجه دسته ی تخلیه بخار قفل شده و اجازه نمی دهد بخار آن خارج شود. اگر در هنگام پخت غذا این اتفاق بیفتد، بسیار خطرناک است. پس نسبت به این مورد حساس بوده و احتیاط کنید.

بعد از هربار استفاده، قابلمه ی داخلی زود پز را به طور کامل بشویید. به علاوه بهتر است گوشه کناره های اطراف قابلمه، درب زودپز، درپوش دستگاه و جا قاشقی را هم تمیز کنید. زیرا مواد غذایی در این نقاط باقی مانده و شاید در استفاده های بعدی به غذای داخل زودپز نفوذ کند. پس این مورد را نیز درمورد تمیز کردن زودپز در نظر بگیرید.

3 نحوه تمیز کردن زودپز برقی

در صورت استفاده از مواد شوینده احتیاط لازم را داشته باشید. زیرا ممکن است مواد شوینده به منافذ مختلف نفوذ کرده و در هنگام شستشو خارج نشوند. در نتیجه درون غذا چکیده می شوند که بسیار مضراند. پس حدالامکان برای تمیزکاری از دستمال استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سولین

سلام برای پاک کردن قابلمە داخل جیپاس چیکار کنیم وقتی کەداخل قابلمە سیاە شدە باشە؟؟

دکمه بازگشت به بالا