تغذیهراهنمای خرید

نحوه انتخاب آناناس رسیده و تازه نگه داشتن آن برای مدت طولانی

از آنجایی که آناناس حاوی موادی نیست که بعد از برداشتن و کنده شدن از بوته، بتواند خود به خود برسد، بسیار مهم است که اگر قصد دارید آناناسی را به مدت طولانی نگهداری کنید، نوع کاملاً رسیده ی آن را انتخاب کنید. زیرا در واقع انواع آناناسی را می توان برای طولانی مدت نگهداری کرد که کاملاً رسیده بوده و لکه ها و نشانه های خرابی هم نداشته باشد. با فن تریکس همراه شوید تا بتوانید بهترین آناناس را انتخاب و برای طولانی مدت نگهداری کنید.

نکاتی برای انتخاب بهترین آناناس

1- همانطور که گفته شد در هنگام خرید آناناس دو معیار باید در نظرتان باشد.

رسیده بودن میوه و خراب نبودن آن. آناناس هایی که شروع به ترک برداشتن کرده اند و پوستشان چروک شده است را به هیچ وجه برندارید. زیرا خراب بوده و به زودی از بین می روند. در عوض آناناس هایی را انتخاب کنید که سالم و رسیده بوده و پوست زرد و طلایی دارند.

در واقع پوست آناناس باید ترکیبی از سبز براق و زرد طلایی بوده و هیچ لکه ی سفید یا قهوه ای روی آن وجود نداشته باشد. معمولاً در اکثر آناناس ها رنگ زرد بیشتر از سبز است. هر چه رنگ زرد بیشتر باشد آناناس خوش طعم تر است.

1 نحوه انتخاب و نگهداری طولانی آناناس

2- بعد از بررسی رنگ، پوست آناناس را نیز بررسی کنید.

خود میوه سفت و محکم است اما پوست آن کمی نرم می باشد. با این حال پوست نباید ناهموار، دارای چروک و یا دندانه دندانه باشد. آناناس سالم و رسیده پوست یک دست و نسبتا نرمی دارد.

2 نحوه انتخاب و نگهداری طولانی آناناس

3- سایز چشم های روی پوست آناناس را نیز بررسی کنید.

همه ی چشم ها باید درشت، یک اندازه و یک رنگ باشند. هر چه چشم درشت تر باشد، یعنی آناناس مدت زمان بیشتری را روی بوته بوده و رسیده است. به علاوه چشم های آناناس نیز باید تخت باشد. تخت بودن چشم های آناناس نشانه ی شیرین بودن آن است.

3 نحوه انتخاب و نگهداری طولانی آناناس

4- آناناس را بو کنید.

باید بویی شیرین داشته باشد. بوی بسیار شیرین و قوی تقریباً مانند الکل نشانه ی کهنه بودن آناناس و از دست دادن طراوت و تازگی است. میوه هایی که تازه نیستند یا بیش از حد رسیده اند را برای نگهداری طولانی انتخاب نکنید.

نگهداری چندین روزه ی آناناس

1- اگر قصد دارید آناناس را در عرض چند روز مصرف کنید، آن را روی کانتر آشپزخانه بگذارید.

آناناس نیازی به نگهداری در یخچال ندارد. با این حال در این مدت حواستان به آناناس باشد که نشانه های خرابی روی آن پدیدار نشود.

2- برای نگهداری طولانی تر، تقریباً یک هفته آناناس را در کیسه ی فریزر گذاشته و در یخچال بگذارید.

اما به یاد داشته باشید که یخچال عمر مفید آناناس را افزایش نمی دهد. یعنی آناناس داخل یخچال نیز باید در عرض چند روز باید مصرف شود. در غیر این صورت خراب می شود.

3- برای اینکه بتوانید آناناس را کمی بیشتر از یک هفته نگهداری کنید، آنها را ورقه ورقه خرد کرده، در ظرفی در بسته ریخته و در یخچال قرار دهید.

– توصیه می کنیم حتی در این روش نیز آناناس در عرض یک هفته خورده شود.

نگهداری طولانی مدت آناناس

1- پوست آناناس را بگیرید. آناناس ها را حلقه حلقه کنید. هسته ی وسط را در آورده و در کیسه ی زیپ داری ریخته و در فریزر بگذارید.

آناناس با این روش تا یک سال تازه نگه داشته می شود. فقط به یاد داشته باشید که هوای کیسه را کامل نگیرید و اجازه دهید مقداری هوا در کیسه بماند.

2- آناناس ها را خشک کرده و چیپس آناناس تهیه کنید.


برای آشنایی با نحوه “تهیه ی چیپس آناناس” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه تهیه چیپس آناناس <<<


3- مربا یا کنسرو آناناس تهیه کنید.

بهترین روش برای نگهداری بسیار طولانی یعنی تا چندین سال کنسرو است. با این حال توصیه می کنیم کنسرو نیز در عرض یک سال مصرف شود.

برای این کار:

این بار آناناس را نگینی خرد کنید. سپس آناناس ها را در آب انگور یا آب سیب بجوشانید. سپس آن را در ظرف شیشه ای به طوری که پر نشود، بریزید. تقریباً دو تا سه سانتی متر فضای خالی باقی بگذارید. سپس ظرفی که ارتفاع آن بیشتر از ارتفاع شیشه است را با آب پر کرده و شیشه ی آناناس را در آن انداخته و به مدت 25 تا 30 دقیقه شیشه آناناس را بجوشانید. آن را در آورده و به مدت طولانی نگهداری کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر با نحوه تازه نگهداشتن طولانی مدت هلو نیز آشنا شوید.

>>> نحوه تازه نگه داشتن طولانی مدت هلو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا