تغذیه

نحوه مصرف و خوردن میوه ستاره یا اختری

میوه ی ستاره طعمی شیرین اما کمی تند دارد. برخی طعم آن را با طعم ترکیبی پاپایا، پرتقال و گریپ فروت مقایسه می کنند. برخی هم طعم آن را مانند ترکیبی از آناناس و لیمو می دانند. این میوه ی خوشمزه را می توان ورقه ورقه برش زده و به تنهایی با چنگال میل کرد؛ یا آن را همراه با نوشیدنی ها، غذا و دسرها خورده و از آن لذت برد.


همچنین برای اطلاع از نحوه گرفتن آب کاکتوس میوه دار به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه آب کاکتوس میوه دار <<<


نحوه مصرف میوه ستاره

1- میوه ستاره ای را انتخاب کنید که دارای پوست زرد و براق باشد. هرچه پوست این میوه زرد تر باشد، یعنی رسیده تر و شیرین تر است. میوه ی ستاره ای که لبه های آن کمی قهوه ای است، کاملا ایده آل می باشد.
– یک میوه ستاره تقریباً ۲۸ کالری انرژی دارد. همچنین منبع با ارزشی از فیبر، ویتامین C، کربوهیدرات ها و آب است.

1 نحوه خوردن میوه ستاره ای یا اختری

2- میوه ی ستاره را کاملا بشویید. سپس آن را ورقه ورقه کرده و نوش جان کنید. تمامی قسمت های این میوه خوراکی بوده و به جدا کردن پوست و هسته های آن قبل از خوردن نیازی ندارد.

2 نحوه خوردن میوه ستاره ای یا اختری

3- در سر و ته این میوه، نقطه های سبز و قهوه ای وجود داشته که بعد از برش زدن این قسمت از میوه، باید آن نقطه ها را جدا کنید. برای حفظ شکل ستاره ای میوه از چاقویی کاملا تیز استفاده کنید.
اگرچه هسته های میوه قابل خوردن است، اما بهتر است آن ها را به آرامی و به گونه ای که بافت برش های میوه به هم نریزد، جدا کنید.
4- در صورتی که مشکلات کلیوی دارید، از مصرف این میوه خودداری کنید. میوه ی ستاره حاوی نوروتوکسین بوده که کلیه های سالم می توانند آن را فیلتر کنند، اما کلیه های آسیب دیده قادر به انجام این کار نیستند. پس در مورد مصرف آن حتما با پزشک مشورت کنید.

– اگر بعد از مصرف این میوه علائم مسمومیت یعنی بی خوابی، سکسکه، استفراغ، بی حسی، گرفتگی عضلات یا کاهش قدرت و سردرگمی مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید. این علائم معمولاً بعد از 30 دقیقه تا 14 ساعت پس از مصرف، خود را نشان می دهند. البته بروز آن بسیار به ندرت اتفاق می افتد، اما با این حال خطرناک بوده و ممکن است کشنده باشد.

روش های دیگر استفاده از میوه ستاره‌

1- می توانید میوه ی ستاره را با موز، توت فرنگی، کیوی، انبه، انگور، آناناس، پاپایا و دیگر مرکبات، ترکیب کرده و سالاد میوه ای ترش و شیرین میل کنید. پاشیدن مقداری پودر نارگیل روی سالاد می تواند زیبایی و طعم آن را چند برابر کند.
2- استفاده از میوه ی ستاره در سالادهای برگ دار نیز طعم بسیار خاصی را به آن داده و به زیبایی آن را تزئین خواهد کرد. میوه ی ستاره با کاهو، تره، فلفل دلمه ای و آووکادو سازگاری بسیار خوبی دارد، اما آن را با خیار، پنیر و هویج مخلوط نکنید.

3 نحوه خوردن میوه ستاره ای یا اختری

3- خوشبختانه به دلیل داشتن طعم ملایم، می توان برای گارنیش انواع نوشیدنی، بستنی، کیک و انواع غذاهای گوشتی مثل مرغ از این میوه استفاده کنید.
4- مربای میوه ی ستاره نیز بسیار خوشمزه و متفاوت است. به خصوص اگر در ترکیب با دیگر میوه های گرمسیری باشد.

4 نحوه خوردن میوه‌کوکبی

5- برای تهیه یک اسموتی خوشمزه با میوه ی ستاره، 1 عدد انبه ی خرد شده، 3 پیمانه آب پرتقال، دو پیمانه یخ، نصف قاشق چایخوری دارچین و یک قاشق عسل را با آن مخلوط کنید تا نرم شده و بافتی مانند اسموتی پیدا کند. در صورت تمایل می توانید مقداری آناناس، توت فرنگی و یا موز نیز به آن اضافه کنید.
6- برای تهیه ی یک نوشیدنی ساده با استفاده از میوه ی ستاره، 450 گرم میوه ی ستاره را با 5 سانتی متر زنجبیل، 5 میلی لیتر آبلیمو، 4 پیمانه آب و مقداری شکر یا عسل مخلوط کرده و نوش جان کنید.

5 نحوه خوردن میوه‌اختری

مقاله پیشنهادی فن تریکس:

>>> چگونه آب کاکتوس میوه دار را بگیریم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا