جوانان

نکاتی که هنگام تنها راه رفتن در شب باید رعایت کنیم

برای تأمین امنیت خود حین تنها بیرون رفتن از خانه به خصوص در تاریکی شب نکات پیشگیرانه زیادی هست که باید آن ها را رعایت کنیم.

در هنگام قدم زدن در تاریکی شب مطمئن شوید که کاملاً با اعتماد به نفس و هدفدار راه می روید. از اینکه حواستان به هر وسیله ای مانند تلفن همراهتان پرت شود اجتناب کنید و از کوچه ها و پارکینگ های تاریک که افراد به راحتی می توانند در آن ها پنهان شوند دوری کنید.

تا جایی که امکان دارد به همراه یک دوست بیرون بروید یا اگر یک سگ خانگی دارید حتماً او را همراه خود ببرید. در نهایت اگه مجبور هستید که به تنهایی بیرون بروید حتماً به دوستان و یا آشنایان خود اطلاع دهید.

نکاتی که در حین راه رفتن در تاریکی باید در نظر داشته باشید:

1- سرتان را بالا بگیرید.

وقتی شب هنگام و به تنهایی مشغول قدم زدن هستید حتماً سرتان را بالا نگه دارید و روبروی خود را نگاه کنید. این کار به شما کمک می کند که نسبت به محیط اطرافتان و خطرات احتمالی آن آگاه باشید. نباید سرتان پایین باشد یا به فکر فرو بروید. چرا که در این حالات توجه شما به محیط اطرافتان از بین خواهد رفت. همچنین هنگام مواجه شدن با افراد دیگر سعی کنید به آن ها خیره نشوید و تنها ارتباط چشمی مختصری داشته باشید.

برای اینکه با تمرکز و حواس جمع به نظر برسید، از در دست داشتن تلفن همراه خودداری کنید. چرا که در این صورت هر از گاهی به صفحه گوشی خود نگاه می‌کنید و این باعث حواس پرتی شما می‌شود و شما را نسبت به خطرات ناگهانی اطرافتان آسیب پذیرتر می‌کند.

اگر احساس خطر می‌کنید می‌توانید با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود تماس بگیرید و در طول مسیری که قدم می زنید با آنها صحبت کنید تا هر لحظه بدانند که کجا هستید و چه می کنید.

همچنین نباید طی این مسیر از هدفون استفاده کنید. چرا که این کار باعث کاهش آگاهی و توجه شما نسبت به محیط اطرافتان شده و صدای کسی که از پشت سر به شما نزدیک می شود را نخواهید شنید. با این کار و در صورت بروز خطر، زمانی متوجه خطر خواهید شد که دیگر برای انجام هر کاری دیر شده است.

1 پیاده روی به تنهایی در شب

2- مسیرتان را دقیقاً از قبل مشخص کنید.

مطمئن شوید مسیری که قرار است طی کنید را از قبل مشخص کرده اید. با این کار شما می دانید دقیقاً چگونه باید به مقصد خود برسید و باعث آرامش و اعتماد به نفس شما حین راه رفتن می‌شود. منظم و عادی قدم بردارید و از مسیرهایی عبور کنید که قابل رویت باشید.

اگر گم شدید یا به مسیر درست شک کردید اصلاً نباید ترس وجود شما را فرا بگیرد و سردرگم شوید. نزدیک ترین سوپر مارکت یا رستوران را پیدا کرده و آدرس را از آن ها بپرسید.

3- دست‌هایتان را خالی نگه دارید.

به غیر از زمانی که نیاز است چراغ ‌قوه در دست داشته باشید سعی کنید دست هایتان خالی باشد تا بتوانید در صورت نزدیک شدن فردی مزاحم سریعاً عکس العمل نشان دهید یا اگر زمین خوردید بتوانید با دستانتان از خود محافظت کنید تا آسیب نبینید.

همه وسایلتان را در یک کیف قرار داده و از حمل چندین کیف خودداری کنید. چرا که اگر مشکلی پیش آمد یا خطری شما را تهدید می‌کرد کیف های متعدد مانع از عکس العمل سریع شما می‌شوند.

همراه داشتن وسایل مناسب

1- یک وسیله دفاعی همراه خود داشته باشید.

می‌توانید وسایلی مثل سوت و یا اسپری فلفل همراه داشته باشید. با داشتن یک سوت می‌توانید در صورت پیش آمد مشکلی سریعاً دیگران را باخبر کنید و صدای بلند آن می‌تواند مزاحمان احتمالی را بترساند. همچنین در صورت استفاده صحیح از اسپری فلفل می‌توانید زمان کافی برای فرار داشته باشید و از دیگران کمک بخواهید.

وقتی از اسپری فلفل استفاده می کنید با حفظ آرامش، مطمئن شوید که آن را به درستی رو به فرد مقابل گرفته‌اید تا به اشتباه آن را به طرف خود اسپری نکنید.

2 پیاده روی به تنهایی در شب

2- چراغ ‌قوه همراه خود داشته باشید.

چراغ‌ قوه وسیله ی بسیار مفیدی حین قدم زدن در تاریکی است. حتی اگر از یک مسیر با نور کافی عبور می‌کنید باز هم ممکن است قسمت های تاریکی در مسیر شما وجود داشته باشد. شما با استفاده از چراغ‌ قوه می‌توانید مسیر تاریکی که ناچار به عبور از آن هستید را روشن کنید تا خطری شما را تهدید نکند.

با داشتن یک چراغ پیشانی می‌توانید دست‌هایتان را خالی نگه داشته تا در مواقع لزوم از آنها استفاده کنید.

3 پیاده روی به تنهایی در شب

3- لباس های روشن و کفش های راحت بپوشید.

پوشیدن لباس های روشن به رانندگان کمک می کند تا هنگام راه رفتن در تاریکی، آسان تر شما را ببینند. همچنین پوشیدن کفش های راحتی مثل کفش های اسپرت علاوه بر اینکه راه رفتن شما را آسان تر می‌کنند سرعت شما برای فرار از یک متهاجم احتمالی را بسیار بالا می برند.

اگر در حال برگشت از محل کار به خانه هستید، کفش های اسپرت خود را در کیفی جداگانه همراه خود به محل کار ببرید تا هنگام برگشت به خانه آنها را بپوشید. همچنین می توانید یک جلیقه ی شب نما داشته باشید که روی لباس های خود بپوشید تا هر بار مجبور به تعویض لباس هایتان نباشید.

4 پیاده روی به تنهایی در شب

دوری از افراد و مکان های مشکوک

1- از مسیرهای شلوغ و روشن عبور کنید.

هنگام قدم زدن در شب، همیشه مسیرهای شناخته شده تر و معمول را انتخاب کنید. با این کار شانس تنها شدن در مسیر را کاهش می‌دهید. همینطور سعی کنید در صورت امکان مسیر هایی را انتخاب کنید که افراد آن مسیر شما را می‌شناسند. برای مثال کوچه هایی که آشنایان و همسایگانی در آن مسیر دارید. تا بتوانید هنگام بروز مشکل یا ایجاد مزاحمت برای شما، درِ خانه آن ها را بزنید و از آن ها کمک بخواهید.

5 پیاده روی به تنهایی در شب

2- از محل‌ های تاریک دوری کنید.

از کوچه‌ ها، پارکینگ‌ ها و گوشه های تاریک گذرگاه‌ ها دوری کنید. مسیر حرکتتان را به مکان های با نور کافی محدود کنید و همیشه برای بخش های تاریک مسیر چراغ ‌قوه همراه داشته باشید. همچنین باید مواظب مسیرهایی که دارای بوته زارها یا تورفتگی های متعدد، یا هر عارضه‌ای که افراد بتوانند در آن ها مخفی شوند هم باشید.

هیچگاه وسوسه نشوید که برای کوتاه‌تر شدن مسیرتان از محل های تاریک عبور کنید.

3- از افراد مشکوک دور شوید.

اگر در مسیر حرکت خود فردی مشکوک یا هر چیز مشکوک دیگری توجه شما را جلب کرد؛ سریعاً مسیرحرکتتان را تغییر دهید. به سمت دیگرِ خیابان بروید تا مسیرتان را برای دور شدن از افراد یا عوامل مشکوک تغییر دهید.

اگر احساس کردید فردی شما را تعقیب می‌کند، به سمت مکان های شلوغ مثل رستوران‌ها، ایستگاه ‌های اتوبوس و یا سوپرمارکت ‌ها بروید. در این شرایط اگر ماشین یا خانه شما در مسیری خلوت است، تا زمانی که فرد شما را تعقیب می‌کند نباید به آن مکان های خلوت بروید.

6 پیاده روی به تنهایی در شب

امنیت خودتان را تضمین کنید.

1- از دوستتان بخواهید شما را همراهی کند.

هنگام قدم زدن در شب، همیشه یکی از دوستان یا سگتان را با خود همراه کنید. تعداد افراد بالا امنیت بیشتری در پی دارد و احتمال اینکه مورد مزاحمت قرار بگیرید کمتر است.

2- حتماً یکی از دوستان یا آشنایان را از اینکه می خواهید به تنهایی مسیری را طی کرده مطلع کنید. برنامه، مسیر حرکت و زمان تقریبی رسیدنتان را نیز با آن ها در میان بگذارید.

می‌توانید برنامه هایی را دانلود و استفاده کنید که زمان شروع و مسیر و موقعیت فعلی‌ تان را در هر لحظه در اختیار دوستان یا خانواده‌تان قرار دهد و زمانی که به سلامت به مقصد خود رسیدید آن ها را مطلع سازد.

7 پیاده روی به تنهایی در شب


همچنین می توانید از برنامه موقعیت مکانی گوگل کروم استفاده کنید. برای نحوه استفاده از موقعیت مکانی گوگل کروم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

>>> آموزش وارد کردن موقعیت مکانی در گوگل کروم <<<


3- به غریزه خود اطمینان کنید.

وقتی که به تنهایی در تاریکی شب قدم می زنید غریزه شما بهترین همراه شماست. اگر احساس می‌کنید که کسی به دنبال شماست بایستید و با دقت به اطراف خود نگاه کنید. بگذارید فردی که در تعقیب شماست بداند که شما حواستان جمع است و متوجه حضور او هستید.

اگر متوجه شدید فردی شما را دنبال می کند مستقیماً به سمت ماشین یا خانه ی خود نروید. به جای این کار به مکان های شلوغ و عمومی بروید. یا اگر لازم است در جای خود بمانید تا زمانی که مطمئن شوید خطری شما را تهدید نمی‌کند. سپس به مسیر خود ادامه دهید. اگر احساس ترس و اضطراب بر شما غلبه کرد و پیاده روی شما آنگونه که انتظارش را داشتید پیش نرفت می‌توانید با یک تاکسی تماس بگیرید تا شما را به خانه برساند.

“مقالات پیشنهادی ما برای شما…”

>>> چگونه برای یک سورپرایز واقعی زیرک، حیله گر و پنهان کار باشیم؟

>>> چگونه از پاسخ به سوالات و انجام برخی کارها طفره برویم؟

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Armin

ممنون

دکمه بازگشت به بالا