لپ تاپ و کامپیوتر

چگونه در Google Chrome موقعیت مکانی خود را به طور دستی وارد کنیم؟

وارد کردن موقعیت مکانی در گوگل کروم

تعیین موقعیت های مکانی از جمله تکنولوژی هایی است که بسیار کارآمد بوده و با طول و عرض جغرافیایی مختصات و موقعیت فعلی فرد یا دستگاه را نشان می دهد. دسترسی به موقعیت مکانی، معمولاً براساس آدرس IP امکان پذیر است. اما راه های دیگری نیز وجود دارند. در واقع، اگر به اطلاعات و داده های مکانی خاص و درستی نیاز دارید تا آن ها را برای ابزارهای وب ارسال کنید، مرورگرهای پیشرفته ی موجود، این امکان را به شما می دهند تا موقعیت مکانی خود را به طور دستی با طول و عرض جغرافیایی صحیح تنظیم کنید. البته اگر وب سایت برای مکان یابی موقعیت شما به جای استفاده از آدرس IP، با سیستم موقعیت یاب جهانی HTML 5 Geolocation API) HTML5) تماس بگیرد، قطعاً نتایج دقیق تری پیدا می کند.

1 موقعیت مکانی در گوگل کروم

گاهی نیز ممکن است تمایل نداشته باشید که وب سایت مورد نظرتان، آدرس دقیقی از شما پیدا کند و یا دوست داشته باشید آدرس خود را به طور دستی وارد کنید. حال این آدرس می تواند درست باشد یا اینکه یک آدرس قلابی وارد کنید.

برای این کار، صفحه وب سایتی را باز کنید که موقعیت شما را می خواهد (برای تمرین، مثلاً یک صفحه گوگل کروم). کلیدهای Ctrl+Shift+I را روی ویندوز یا سیستم عامل کروم (Chrome OS) نگه دارید. در صورتی که از سیستم عامل مک استفاده می کنید دستور Cmd+Option+I را بزنید.

خواهید دید که کنسول توسعه دهندگان (developer console)، در سمت راست صفحه نمایش باز خواهد شد.

2 موقعیت مکانی در گوگل کروم

پس از باز شدن کنسول، روی قسمت سه نقطه (three-dot) در گوشه پایینی سمت چپ یا گوشه بالایی سمت راست صفحه ی باز شده، کلیک کنید. سپس گزینه ی “More Tools” را بزنید و گزینه ی “Sensors” را انتخاب کنید. در بخش ظاهر شده، از قسمت Geolocation، گزینه “Custom location” را انتخاب کنید.

3 موقعیت مکانی در گوگل کروم

حالا در کادر اول طول جغرافیایی محل مورد نظر و در کادر دوم عرض جغرافیایی را وارد کنید. در این مرحله به احتمال خیلی زیاد طول و عرض جغرافیاییِ دقیقِ مکانی که در آن قرار دارید را نمی دانید. با استفاده از گوگل مپ یا هر نرم افزاری که در دسترس شماست و به نوعی کارایی گوگل مپ را دارد، می توانید مختصات جغرافیایی محلی که حضور دارید (یا محلی که می خواهید به طور تقلبی وارد شود) را پیدا کنید.

البته راه حل دیگری هم برای پیدا کردن سریع تر مختصات وجود دارد. شما می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

مختصات جغرافیایی شما

حال پس از ورود به این لینک، در کادر جستجوی inter your location، نام شهر یا مکان مورد نظر خود را وارد کنید. با وارد کردن نام مکان مورد نظر خود مختصات مکان انتخاب شده در نقشه ظاهر می شوند.

4 موقعیت مکانی در گوگل کروم

با این روش و بسته به میزان اعتمادی که به وب سایت مورد نظر دارید، شما می توانید یک موقعیت مکانی درست یا جعلی را تنظیم و وارد کنید. به طور کلی، با این روش می توانید نزدیک ترین و دقیق ترین موقعیت خود را ارزیابی کرده و به نتیجه دلخواه خود برای تعریف موقعیت مکانی خود برسید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که متأسفانه هیچ راهی برای تنظیم مکان دائمی و ثابت در گوگل کروم وجود ندارد. این در حالی است که حتی در هیچ یک از مرورگرهای پیشرفته ی دیگر هم این امکان وجود ندارد. این به این معنی می باشد که شما برای وارد کردن و تنظیم موقعیت مکانی خود باید فرآیند فوق را انجام دهید.

در پایان نیز می توانید با مراجعه به لینک زیر با “نحوه انتقال صفحه وب با گوگل کروم از کامپیوتر به گوشی” آشنا شوید.

>>> نحوه انتقال صفحه وب با گوگل کروم از کامپیوتر به گوشی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
bk kb

نمیاره

دکمه بازگشت به بالا