زیبایی

کرم های مرطوب کننده رنگی Tinted Moisturizer چیست و چه فوایدی دارد؟

کرم ها و لوسیون های بسیار زیادی با نام ها و کاربردهای مختلفی وجود دارد؛ که گاهی واقعاً برایمان گیج کننده بوده و نمی دانیم که هر کدام، چه کاربرد، فواید و مزایایی دارند؛ کدام یک برای ما مناسب است، و در موقعیت ها و شرایط مختلف، کدام را باید استفاده کرد؟

به همین دلیل دانستن تفاوت بین محصولات مختلف، فواید و مزایایشان بسیار مهم است؛ تا بتوان با خیالی راحت، بهترین و مناسب ترین محصول را متناسب با پوست و موقعیت انتخاب کرد. ممکن است تاکنون از کرم های فوندیشن و بی بی BB استفاده کرده باشید. باید بگوییم که کرم های سی سی CC نیز هم اکنون وارد بازار شده است.

اما در بین این تنوع، کرم های مرطوب کننده ی رنگی دیگر چیست؟ کی و کجا باید از آن ها استفاده کرد؟ ممکن است قبلاً ترجیح می دادید که از کرم های بی بی در موقعیت های روزانه و عادی استفاده کنید؛ و فوندیشن ها را برای مجالس و موقعیت های خاص کنار بگذارید. اما با این مرطوب کننده های رنگی چه باید کرد؟

ادامه ی مطلب را مطالعه کنید؛ تا با کرم های مرطوب کننده ی رنگی آشنا شده و متوجه تفاوتشان با کرم های BB و فوندیشن ها شوید.

کرم های مرطوب کننده ی رنگی

1 مزایا و معایب کرم مرطوب کننده رنگی

کرم مرطوب کننده ی رنگی همان طور که از نامش پیداست، مرطوب کننده ی پوست است؛ که در آن از مقدار بسیار کمی رنگ نیز استفاده شده است. استفاده از این کرم، باعث می شود که روی پوست، پولیش و پوششی رنگی ایجاد شود؛ و تقریباً عملکردی مانند کرم پودر یا فوندیشن داشته باشد؛ با این تفاوت که پوشش و رنگی که در این مرطوب کننده ها استفاده شده است، در مقایسه با کرم پودر و فوندیشن بسیار کمتر است. بیشتر مواد تشکیل دهنده ی آن ها، همان مرطوب کننده و آبرسان ها، آنتی اکسیدان ها و مقدار کمی مواد دیگر، مانند اکسید آهن و دی اکسید تیتانیوم است.

در واقع می توان گفت که دی اکسید تیتانیوم در فوندیشن، که مسئولیت رنگی کردن پوست، ایجاد پوشش و محو کردن لکه ها را دارد، تقریباً 14 تا 15 درصد استفاده شده است. این در حالی است که مقدار آن در کرم های مرطوب کننده ی رنگی تنها 3% می باشد.

فوندیشن ها برای پوشانندگی لکه ها و جای جوش، لایه ای را روی پوست ایجاد می کنند؛ تا پوستی صاف، درخشان، شفاف و عالی ایجاد کنند. در حالیکه مرطوب کننده های رنگی، عملکرد خود را درست مانند یک مرطوب کننده عالی انجام داده و پوست را آبرسانی می کنند؛ و در عین حال در کنار این کار، رنگ و لعابی به پوست داده و به آن جلوه ای زیبا می بخشند.

موارد استفاده

استفاده از فوندیشن ها نسبت به دیگر کرم ها کمی دشوار است؛ زیرا باید آن را به صورت دقیق، حرفه ای و به صورت یک دست روی تمام پوست پخش کرده و پوشش خوبی ایجاد کرد. اما در مرطوب کننده های رنگی، در مورد نوع زدن آن به پوست، اصلا نباید نگران بود. مانند تمام لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده ی دیگر، تنها مقداری از آن را برداشته و روی پوست بزنید. همچنین اگر اهل آرایش غلیظ نیستید و پوستی بدون لک دارید، استفاده از این مرطوب کننده به تنهایی برایتان کافی است. زیرا به اندازه ی کافی به پوستتان رنگ و روح می دهد؛ و احتیاجی به کرم پودر و پنکیک نخواهید داشت.

فواید و مزایا

– غلظت آن بسیار کمتر و سبک تر از انواع دیگر کرم، مانند فوندیشن ها و کرم های BB است.

– وقتی روی پوست می نشیند، اصلاً احساس سنگینی و وجود کرم روی پوست را ندارید.

– برخلاف کرم های BB، طیف رنگی بسیار وسیعی دارد.

– پوست را مرطوب و آبرسانی کرده و مانند کرم پودرها و فوندیشن ها برای پوست ضرر ندارد.

معایب

– در مرطوب کننده های رنگی، خواص ضد پیری یا سفید کنندگی وجود ندارد.

– ممکن است برای پوست های چرب مناسب نباشد؛ که کاملاً بستگی به نوع و برند محصول دارد.

– هیچ گونه رنگ دانه ای ندارد. کرم های بی بی، این رنگ دانه ها که بسیار هم مهم است را دارا می باشند.

– ماندگاری و رنگ آن ها نسبت به کرم های دیگر، کمتر است.

– SPF آن ها نیز بسیار کم و تقریباً از 15 تا 30 است.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با استفاده بهتر و اصولی از انواع کرم ها، بهتر است مقالات زیر را نیز مطالعه کنید.

>>> نحوه تیره کردن کرم پودر های خیلی روشن <<<

>>> تفاوت بین کرم های مرطوب کننده و لوسیون ها <<<

 >>> طرز ساخت کرم سنجد وحشی برای پوست های چرب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا