آموزش های ویدئوییتغذیه

چگونه چاشنی یا سس کره سیر درست کنیم؟

آموزش تهیه سس کره سیر

ترکیب سیر و کره، کرم یا خامه ی خوشمزه ای را به وجود می آورد که می توانید از آن به عنوان سس یا چاشنی در انواع غذاها مثل سبزیجات، گوشت، سیب زمینی و یا هر چیزی که فکر می کنید، استفاده کنید. از آنجایی که این سس با انواع غذاها عالی خواهد شد، پیشنهاد می کنیم تا با فن تریکس در مقاله آموزشی روش تهیه سس کره سیر  همراه باشید.

مواد لازم:

– 1 پیمانه کره نزده
– 1.5 قاشق چایخوری نمک
– فلفل
– 1 قاشق چایخوری ادویه ی ایتالیایی
– 1 تا 2 قاشق غذاخوری سیر تازه

از مواد زیر می توانید به عنوان جایگزین مواد گفته شده استفاده کنید.

– پودر سیر
– جعفری، آویشن، مریم گلی، ریحان و رزماری تازه یا خشک شده
– مارگارین یا کره ی گیاهی، روغن نارگیل یا روغن زیتون
– پنیر پارمیزان
– فلفل تند

طرز تهیه:

1- کره را نرم کنید.

بسته بندی کره را باز کرده و برای مدتی آن را در دمای محیط بگذارید تا کاملاً نرم شده و به راحتی با چاقو از هم جدا شود. کره ی نرم شده را در کاسه ای با سایز متوسط بریزید.

– اگر رژیم لاغری دارید، به جای کره ی حیوانی از کره ی گیاهی یا همان مارگارین استفاده کنید.

– از روغن زیتون و نارگیل هم می توانید استفاده کنید. روغن نارگیل به شدت مزه ی نارگیل می دهد. روغن زیتون هم بافتی مایع داشته و باعث می شود کار در نهایت سفت نشود.

2- سیر را روی تخته کاملاً خرد کرده یا با پشت چاقو کاملاً له کنید؛ سپس به کره یا روغن جایگزین، اضافه کنید.

– به جای سیر تازه می توانید از 1 تا 2 قاشق چای خوری پودر سیر نیز استفاده کنید.

3- گیاهان و ادویه جات را اضافه کنید.

نمک و فلفل و اگر ادویه ی ایتالیایی داشتید، می توانید آن ها را با سبزیجات و گیاهان تازه جایگزین کنید. ولی به کره طعمی متفاوت تر از مواد خشک می دهند.

4- حال باید مواد را به صورت کامل در هم مخلوط کنید.

با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، آنقدر مواد را هم زده که کاملاً در هم مخلوط شوند. این کار باعث می شود مواد یک دست و یکنواخت شده و سبک شود.

5- کره سیر شما آماده است.

می توانید بلافاصله از آن استفاده کرده یا برای طولانی مدت نگهداری کنید. برای نگهداری طولانی، کره سیر را کاملاً در کیسه ی پلاستیک فریزر پیچیده و در یخچال بگذارید. فقط یادتان باشد که بافت کره سیر در یخچال بسیار سفت می شود.

– اگر چه نگه داشتن کره در دمای محیط و قرار ندادن آن در یخچال برای مدتی ضرری نداشته و آن را خراب نمی کند، اما این امر برای کره سیر صدق نمی کند. کره سیر یا باید بلافاصله مصرف شده یا بلافاصله در یخچال گذاشته شود و برای جلوگیری از مسمومیت غذایی در عرض یک هفته مصرف شود.

– اگر در این دستور غذایی به جای کره از روغن استفاده می کنید، باید بلافاصله آن را مصرف کنید؛ زیرا نمی توان آن را برای مدتی در یخچال نگهداری کرد.

4 طرز تهیه سس کره سیر

6- برای نگهداری طولانی تر، می توانید کره را در فریزر بگذارید.

برای این کار کره را در یک کاغذ روغنی گذاشته و آن را به شکل آجر در آورید؛ سپس آن را فریز کنید. کره ی سیر را به این روش می توان 2 تا 3 ماه نگهداری کرد. برای هر بار استفاده نیز لازم نیست همه ی کره را یخ زدایی کنید. تنها جدا کردن مقدار مورد نیاز با چاقو کافی است.

5 طرز تهیه سس کره سیر

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “طرز تهیه سس سویای اندونزیایی شیرین” و “انواع چاشنی مناسب تره بار” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا